Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sica schreef:Je hebt wel door dat je nu je volledige adres op internet kwakt? Niet zo slim denk ik...
Moet wel zeggen dat als iemand zo'n contract onder mijn neus zou duwen, ik dat wel erg heftig zou vinden. Zo officieel helemaal...
Sica schreef:Maar kan dat niet op een iets informelere manier? Het contract is toch niet bedoeld om mee naar de rechter te stappen?
Dus het zou ook als een soort van 'huisregeltjes' opgesteld kunnen worden. Die ze dan inderdaad moet ondertekenen dat ze ze gezien heeft en zich eraan houdt?>
Polaris schreef:Inderdaad, en als je die beide ondertekent, is het alsnog een contract.
Een contract kan namelijk vormvrij worden opgemaakt
_Chanel_ schreef:Ik vind het heel net contract maar vanuit het oogpunt als bijrijdster zou ik hem liever wat informeler zien. vanuit het oogpunt als eigenaar mag het wel wat strenger haha.
_Chanel_ schreef:Zo was ik ook maar heb een hele slechte ervaring met een verzorgster gehad dus vanaf nu hoef ik geen verzorgster meer en als die wel ooit nog komt ben ik heeeel erg sterng!
Serendipity1 schreef:Maar waarom zou een bijrijdster je op die manier proberen vast te pinnen op je eigen regels?
'Ja maar dat staat er niet' gaat denk ik meer op als je echte juridische kant op gaat... Het doel van je contractje heeft daar weinig mee te maken, het is slechts het duidelijk maken wat je van haar verwacht, toch?
rakni schreef:wat er in mij opkomt bij het lezen hiervan.... zoek een volwassen bijrijder! Maar het zal jou door schade en schande zover gekomen zijn en niet voor niets. De meeste dingen vind ik volstrekt normaal om te doen en een contract wat overdreven. Maar als jij dat zo wil doen moet je het zelf weten.
Ik vind de dingen die in je contract staan normaal en zou dat ook verwachten.
verder: een opzegtermijn zou ik niet willen. Als mijn bijrijdster niet meer wil mag ze vandaag stoppen want ik doe het liever zelf dan dat mijn paard wordt verzorgd door iemand die er geen zin meer in heeft.