Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AndreaB schreef:@ Superwoman: Hoeveel ben jij uiteindelijk gezakt in de prijs? Is 1000/750 niet iets teveel gevraagd??
bijdehandje1 schreef:Maar 4500 voor een Tuigpaard, wat niet goed genoeg is voor de tuigsport, dan weet zo'n verkoper wel van vragen![]()
Voor dat geld kan men er vaak zelfs wel twee stuks kopen.

(Zakelijk dan en niet emotioneel
) AndreaB schreef:Persoonlijk zou ik me een beetje genaaid voelen als ik 1500 euro te veel betaal voor een paard welke dat niet "waard" blijkt te zijn(Zakelijk dan en niet emotioneel
)
(imo zou dat een belediging zijn iig) 
Maar ik snap je punt 

Wat ik zoek zou je kunnen zien als een AV in paardvormCitaat:Wat ik in een paard zoek is dat hij mij op het eerste gezicht aanspreekt. Het moet een braaf paard zijn, maar wel met karakter en pit. Bij voorkeur een jong paard (plm. 4) welke al wel ingereden is, maar eventueel nog doorgereden moet worden. Met het paard wil ik veelzijdig bezig zijn, dus zowel springen, aangespannen, buiten rijden als SGW en dressuur zou ik graag recreatief-fanatiek uitvoeren. Dus wel gericht trainen op wedstrijden met als doel verder te komen in de dressuur, maar niet iedere week op wedstrijd, gewoon wanneer het mij uitkomt. Maar wel een paard wat in basis goed dressuurmatig gereden wordt. Een Z-proef behoort wel tot het uiteindelijke doel, maar dat hoeft niet volgende week al te gebeuren.

Dit paard is door zijn berijder overigens ook gewoon op een trens gereden wat volgens de eigenaren ook zeer netjes ging. Daarbij ben ik van mening dat een paard gemaakt wordt door zijn ruiter tot hoe hij is. Er zijn een hoop rijpaarden die wel hun bouw e.d. mee hebben en alsnog zo krom als een hoepel lopen met een mond als baksteen. Dat is iets wat je door training moet vergaren
Is mijn bescheiden mening 
Maar het is voor mij handig te weten op welke waarde dit paard geschat wordt door kenners om het bod welke ik ga doen te onderbouwen. (Bij mijn opleiding is gezegd dat je sommige dingen moet 'verkopen'. Je moet je verhaal kracht bij staan en met argumenten jouw bod verkopen aan de eigenaren, zodat zij eerder geneigd zullen zijn dit aan te nemen) Zomaar iets roepen is denk ik bij voorbaat al niet succesvol
Ik wilde eerst kijken of dit paard uberhaupt wel bij mij zou passen voor ik over de prijs na ging denken. bijdehandje1 schreef:Lees ik het nu goed? Je bent niet gewend paarden te rijden, en dan ga je een tuigpaard kopen voor onder het zadel?
Met de zin welke jij er tussen uit pikt wil ik absoluut niet zeggen dat ik nog nooit eerder een paard heb gezien 

Citaat:Rij-ervaring/niveau qua wedstrijden heb ik niet, omdat ik nooit fanatiek gestart heb, maar ik denk wel dat ik kan zeggen dat de basis er bij mij goed in zit. Op veel paarden, ongeacht niveau, rij ik redelijk netjes weg. Zelf heb ik 6 jaar mijn eigen pony gehad welke ik van 4-jarige leeftijd heb gehad en ik heb ook nog een hele tijd een pony getraind welke op Z2-niveau liep, welke mij dus ook het een en ander heeft bijgeleerd. Na het overlijden van mijn pony heb ik een tijdje een AV-hengst in training gehad welke qua niveau niet heel ver was, maar wel netjes de basis liep. Met de Z2-pony kon ik ook nette oefeningen als contragalop, eenvoudige wissels, keertwendingen, SB e.d. rijden, maar dit was al 'voorgeprogrammeerd' en heeft hij niet van mij geleerd, maar ik van hem. Naast deze paarden heb ik af en toe eens op een paard gereden van een ander, maar dit was vaak eenmalig en niet als training bedoeld.