Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Lusitana schreef:Er staat niet in het wetboek dat een eigenaar moet overleggen met de vorige eigenaar maar er staat wel in het wetboek dat een eigenaar zich te houden heeft aan een contract als er een bestaat!!!! En als in dat contract is aangegeven dat hij moet overleggen, moet hij dus overleggen...
Als je een contract tekent, maak je afspraken. Dat wil dus zeggen dat je de eigenaar bent, maar niet alles mag doen waar je zin in hebt, omdat je getekent hebt voor een of meer uitzonderingen!!!! Daar is dat contract juist voor, anders heb je het niet nodig.
Wel, en dat is eerder slim opgemerkt, moet een en ander goed omschreven en moet er bij wat de consequensies zullen zijn bij contractbreuk.
Er zijn vaak wel wat mazen in het net.
Je kunt niet zeggen ik heb iets gekocht er zit wel een contract bij maar daar hoef ik me niet aan te houden want het is nu van mij. Waarom is er dan een contract?
Een contract is afspraken maken. Je hoeft geen afspraken te maken als je niet van plan bent om je er aan te houden.
Maar als je tekent, moet je je er aan houden.
Je kunt je wel afvragen of het een rechtzaak, dus contract, waard is.
Als gezegd, ik heb ook eens mondeling zo'n afspraak gemaakt en dat ging prima, en daarbij kun je als je dan zo'n moeite hebt met loslaten of persee zo'n grote controle wilt houden, beter niet verkopen.
Lusitana schreef:Dat ligt eraan wat er in de clausule staat, hè.
Als er bv staat dat er terugverkocht moet worden en als dat niet gedaan wordt er een boete volgt, zal ze terug moeten verkopen.
Ik vind het ook wel apart dat er maar vanuit wordt gegaan dat een volgende eigenaar dwars is.(Zegt ook wel wat over Hollanders, wellicht)
Als je een paard koopt waar een apart contract bij zit, neem ik aan dat je wat meer bereid bent om mee te werken. Anders zoek je wel een ander paard.