Wij hebben nu wel dikkere linten, want mijn pony wist dat je, als je maar hard genoeg ging, zo door het draadje ging

(En als een paard in galop door het lint vliegt voelen ze de stroom ook niet).
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JsA schreef:Nou ja om mijn verhaal een beetje duidelijk te maken.. Het is bij ons op stal en wij ztten te denken om van die schrikdraad linten te spannen alleen de eigenaar moet er mee eens worden, vorig jaar zomer is er een paard in te recht in gekomen. En die is tot op het bot in dat draad beland en moest ingeslapen worden. En mijn paard is er met deken in blijven hangen en liep 6 hechtingen onder der bil. Dus daarom zou ik graag willen weten of het mag ja of nee. zodat we er wat aan kunnen doen.. En kijk misschien is het bij jullie alleen een pesionstal maar ik ga op een manege en er staan ruim geschat een stuk of 70 paarden.. En als het elke zomer gebeurt moet ik er niet aan denken dat het miscchien mijn 2 paarden worden. en misschien er niet goed aan gedaan heb om hier voor een topic te open ik heb me antwoord en daar bedank ik jullie ook voor..
Mvg
heb het zelf wel eens door me heen gehad want zo blond om er water op te gooien met watervullen.. Ja dat weten we we staan dicht bij het strand.. Maar we zijn er ook bewust van dat je het ruim om de 2 jaar moet vernieuwen maar daar betalen we toch wel voldoende stal geld voor lijkt mij! En kijk we kunne het altijd voor legen met het idee dat hetons meer gerust steld. Akhal_Teke schreef:Dan moet ik je teleurstellen, dat kan met schriklint ook gebeuren.
Schriklint is zelfs nog scherper en snijdt eerder in de huid dan ijzerdraad (glad) zeker als er stroom op staat en ze dus in paniek raken.
Je kan een wei niet zo omheinen zodat dit nooit meer kan gebeuren. Het veiligste is altijd nog een houten omheining met vlak daar tegenaan schrikdraad. Maar dat is SUPER duur en voor de meeste stallen gewoon onbetaalbaar.
) dat is een klein kastje van plastic dat om het touw of lint gaat wat bij een druk groter dan 60kg het schrikdraad doorsnijdt. Er kan dus zo geen paard in blijven hangen.