Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvettereiden schreef:ik ken het ook vreselijk moesten soms met vier man zijn nu ben ik net zo ver dat ik haar allen kan laden tijd en geduld staan voorop wel hb ik een menzweep erbij gehad ( niet om te slaan maar hadzo al indruk genoeg ) ook haalde ik het halstertouw in een slag om haar neus dan had ik wat meer te vertellen dat werkt super en heel veel belonen als ze er in staat met stang erachter. paardenkoek doet zij heel veel voor dus en dan erin en eruit en dat soms wel 10 keer achterelkaar sucses
cissy schreef:Laat ik even zeggen dat het Dually halster geen wondermiddel is maar een werktuig, het staat of valt met de timing van degene die het touw in handen heeft.
Dan kun je nog zo'n goed halster om hebben als de timing en feel van de leider niet perfect is werkt dat halster ook niet.
Ik denk dat jouw paard heel onzeker is en dat je niet op de juiste manier geoefend hebt, heeft die dame wel het paard het zelf uit laten vogelen en het paard de tijd gegeven om uit te zoeken dat ie niet dood gaat in de trailer?
Niawbe schreef:Mijn vorige pony was ook een dramaqueen wat betreft in de trailer zetten. Het lukte altijd uiteindelijk wel, maar dat kon nog wel eens 1,5 uur duren, als niet langer... Naar mijn weten hebben we ALLES geprobeerd om het aangenamer voor haar te maken en andere trucjes om haar er meteen in te laten gaan, maar niets hielp. Als ze er uiteindelijk in ging, had ik het idee dat ze het dan alleen maar deed om van ons gezeur af te zijn of omdat ze zich overgaf. Maar daar was ik zelf helemaal niet tevreden over natuurlijk.
want heel vaak heb ik ze dan alsnog binnen het uur op de trailer en staan de mensen met hun tong op hun schoenen vol ongeloof te kijken wat ik dan anders doe dan zij.