Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
foxy80 schreef:En dat lijkt me dus zo erg...Deze pony heeft vanaf de dag dat ze een zadel op kreeg zo ontzettend veel kinderen geleerd/geholpen en plezier gebracht. Die verdient geen kogel als het niet nodig is.Gambler, zoals ik het lees zal deze man deze pony alleen weg doen als ze niet meer kan. En in de meeste maneges is dat pas als ze slachtrijp zijn. Dus dan kan de TS ook geen fijn pensioen meer bieden schat ik.
Verder zijn er genoeg manege eigenaren die bij zo' n 'verloren' zaak alleen de slager bellen. Hij moet je nog WILLEN bellen als het zo ver is. Op bokt zijn er genoeg voorbeelden van mensen die ook vruchteloos op een telefoontje hebben gewacht...
MiniMouse schreef:Blijft een moeilijk verhaal.
Ik ben aan de ene kant ook zakelijk maar ... wat Foxy zegt telt ook mee.
Ik heb jaren terug ook een B pony van een gekke boer gekocht voor 2000 euro terwijl het beesie kreupel was...Maar die werd ook echt heel erg verwaarloosd.
Shoot me
foxy80 schreef:MiniMouse schreef:Blijft een moeilijk verhaal.
Ik heb jaren terug ook een B pony van een gekke boer gekocht voor 2000 euro terwijl het beesie kreupel was...Maar die werd ook echt heel erg verwaarloosd.
Mini, ik weet ook dat het waanzinnig veel geld is voor dat beestje. Maar serieus, je houdt van haar, wat houdt je dan in godsnaam tegen? De mening van derden die vinden dat je stapelgek bent? Die staan er niet bij als het beestje hinnikend van herkenning op je af komt gehobbeld in de wei.
Romantisch héShoot me
![]()
Er is een spreekwoord: je hebt beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan
foxy80 schreef:MiniMouse schreef:Blijft een moeilijk verhaal.
Mini, ik weet ook dat het waanzinnig veel geld is voor dat beestje. Maar serieus, je houdt van haar, wat houdt je dan in godsnaam tegen? De mening van derden die vinden dat je stapelgek bent? Die staan er niet bij als het beestje hinnikend van herkenning op je af komt gehobbeld in de wei.
Romantisch héShoot me
![]()
Er is een spreekwoord: je hebt beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan
MiniMouse schreef:Helaas heb ik van dat beesie nog geen jaar kunnen genieten, bleek uiteindelijk artrose te zijn en werd niet beter![]()
Heb haar moeten laten inslapen.
Dat geld wat ik bij elkaar toen heb uitgegeven kon ik wel een mooi paardje van kopen. Maar geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft.
Maar wel nog steeds verdriet ervan...
en ik heb gekocht
en ik ben ontzettend blij dat ik dat gedaan heb, al vroeg de manege geen 2000 euro gelukkig
die vonden het belangrijk dat ie zn laatste dagen ergens kon slijten waar hij in het middelpunt stond.. ik zou het zo weer doen denk ik
MiniMouse schreef:@Naomi
Mijn huidige paard gaat weg omdat ik niet genoeg tijd heb om te trainen en er uit te halen wat er in zit. Zonde en puur egoistisch en zonde om hem dan te houden voor die 1-2 keer rijden per week.
foxy80 schreef:Mini, ik gooi even de knuppel in het hoenderhok: en wat als het beestje nou opeens na 4 uur lopen door de benen zakt en ter plekke na een hoop gesar en getrek toch nog door een da moet ingeslapen worden? Ga je je dan niet eeuwig beklagen dat je haar niet gekocht hebt?
Wat als ze een beroerte krijgt en na 2 weekjes rust al terug in de lessen wordt gegooid? Gaat je hart niet bloeden dan?
Als ik lees dat je er elk half jaar langs gaat ondanks dat je een eigen paard hebt, lijkt het mij gewoon uitgemaakt zaak.
Je hebt de keuze: ofwel maak je jezelf instant gelukkig (en haar ook) voor 2000 euro ofwel gok je erop dat er ooit een dag komt dat de eigenaar over zijn hart gaat strijken...
_Naomi schreef:MiniMouse schreef:@Naomi
Mijn huidige paard gaat weg omdat ik niet genoeg tijd heb om te trainen en er uit te halen wat er in zit. Zonde en puur egoistisch en zonde om hem dan te houden voor die 1-2 keer rijden per week.
Ok, dat was niet echt een vraag haha. Wat ik wilde zeggen was dat een oud paardje heel veel geld kan gaan kosten. Je weet niet van te voren hoe lang je nog iets met het beestje kan, maar dat betekend wel dat als je er niks meer mee kan je nog wel alles voor hem moet betalen. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar dat je er goed over na moet denken. Heb je alles voor het beestje over (en vooral geld) moet je het doen. Wat nou als de da rekening zo hoog oploopt dat je het niet meer kan betalen? Je wilt hem ook niet op z'n oude dag nog weg doen. En tuurlijk kan dit met elk paard gebeuren, maar met een oudje heb je er wel meer kans op.
bigone schreef:Als het dier zes dagen in de week een uur loopt dan levert dat al een bedrag van bijna drieduizend euro op, er van uitgaande dat een les 10 euro kost, trek daar de kosten vanaf en de pony zal toch nog zo'n tweeduizend euro per jaar opleveren dus zo gek is de vraagprijs niet.
Elk paard heeft ook een emotionele waarde en die is voor jou groot maar het dier is wel een soortgenoot nodig dus dan heb je de kosten voor twee maar ik zou het wel doen.
Ik ken iemand die een oude manegepony van 28 heeft gekocht en hij had erop leren rijden en met 28 heeft zijn dochtertje er ritjes op gemaakt, dier is 42 geworden en heeft een geweldige oude dag gehad, nooit ziek geweest en op een ochtend gewoon niet meer wakker geworden.
zodiacje schreef:foxy80 schreef:Mini, ik gooi even de knuppel in het hoenderhok: en wat als het beestje nou opeens na 4 uur lopen door de benen zakt en ter plekke na een hoop gesar en getrek toch nog door een da moet ingeslapen worden? Ga je je dan niet eeuwig beklagen dat je haar niet gekocht hebt?
Wat als ze een beroerte krijgt en na 2 weekjes rust al terug in de lessen wordt gegooid? Gaat je hart niet bloeden dan?
Als ik lees dat je er elk half jaar langs gaat ondanks dat je een eigen paard hebt, lijkt het mij gewoon uitgemaakt zaak.
Je hebt de keuze: ofwel maak je jezelf instant gelukkig (en haar ook) voor 2000 euro ofwel gok je erop dat er ooit een dag komt dat de eigenaar over zijn hart gaat strijken...
Hier ben ik het mee eens.
2000 is veel geld maar voor jouw is ze toch ook veel waard?
Ik snap dat ze voor de manege eigenaar veel geld waard is, ik zou daarom inzetten op 1500.
Het is kennelijk een taai paardje en je weet van geen enkel paard hoe lang je er van kn gaan genieten.
Kan je niet op een zondag langs gaan om te praten, dan heeft ie het kennelijk rustig.
Nog een vraag: hoeveel zou je voor haar over hebben dan?
Tja..mischien wel die 2000 maar zal hem eens een bod doen van 1000 als mijn paard verkocht is.