Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:39

@Naomi
Mijn huidige paard gaat weg omdat ik niet genoeg tijd heb om te trainen en er uit te halen wat er in zit. Zonde en puur egoistisch en zonde om hem dan te houden voor die 1-2 keer rijden per week.
@Lin ik wil hem idd de helft bieden als eerst. Wat ik voor de rest ga doen moet ik op zijn beloop laten denk ik.
Wat Foxy80 ook zegt wil ik ook niet...

Blijft een moeilijk verhaal.
Ik ben aan de ene kant ook zakelijk maar ... wat Foxy zegt telt ook mee.
Ik heb jaren terug ook een B pony van een gekke boer gekocht voor 2000 euro terwijl het beesie kreupel was...Maar die werd ook echt heel erg verwaarloosd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:40

Gambler, zoals ik het lees zal deze man deze pony alleen weg doen als ze niet meer kan. En in de meeste maneges is dat pas als ze slachtrijp zijn. Dus dan kan de TS ook geen fijn pensioen meer bieden schat ik.
Verder zijn er genoeg manege eigenaren die bij zo' n 'verloren' zaak alleen de slager bellen. Hij moet je nog WILLEN bellen als het zo ver is. Op bokt zijn er genoeg voorbeelden van mensen die ook vruchteloos op een telefoontje hebben gewacht...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:41

Ik ben ook echt niet van plan om haar stil te zetten. Want dan is ze zo ''weg'' Dit geld zeker ''vaak'' voor manegepaarden. Rust roest he ;)
Je moet dit soort paarden laten lopen of echt goed aftrainen.

Die 25(of ouder) is zeker niet erg. Het is meer de leefomgeving en de tijd dat ze dit werk al doet!

En idd ze blijft daar dan echt totdat ze op is, of dat nou kreupel is en niet meer beter word of gewoon tot ze omvalt.

Ik kan haar een fijne plek bieden waar ze hopelijk uiteindelijk dag en nacht buiten kan staan en zo nu en dan lekker beweging krijgt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:44

foxy80 schreef:
Gambler, zoals ik het lees zal deze man deze pony alleen weg doen als ze niet meer kan. En in de meeste maneges is dat pas als ze slachtrijp zijn. Dus dan kan de TS ook geen fijn pensioen meer bieden schat ik.
Verder zijn er genoeg manege eigenaren die bij zo' n 'verloren' zaak alleen de slager bellen. Hij moet je nog WILLEN bellen als het zo ver is. Op bokt zijn er genoeg voorbeelden van mensen die ook vruchteloos op een telefoontje hebben gewacht...
En dat lijkt me dus zo erg...Deze pony heeft vanaf de dag dat ze een zadel op kreeg zo ontzettend veel kinderen geleerd/geholpen en plezier gebracht. Die verdient geen kogel als het niet nodig is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:45

MiniMouse schreef:
Ik heb jaren terug ook een B pony van een gekke boer gekocht voor 2000 euro terwijl het beesie kreupel was...Maar die werd ook echt heel erg verwaarloosd.

Mini, ik weet ook dat het waanzinnig veel geld is voor dat beestje. Maar serieus, je houdt van haar, wat houdt je dan in godsnaam tegen? De mening van derden die vinden dat je stapelgek bent? Die staan er niet bij als het beestje hinnikend van herkenning op je af komt gehobbeld in de wei.
Romantisch hé :D Shoot me ;)
Er is een spreekwoord: je hebt beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:47

foxy80 schreef:
MiniMouse schreef:

Mini, ik weet ook dat het waanzinnig veel geld is voor dat beestje. Maar serieus, je houdt van haar, wat houdt je dan in godsnaam tegen? De mening van derden die vinden dat je stapelgek bent? Die staan er niet bij als het beestje hinnikend van herkenning op je af komt gehobbeld in de wei.
Er is een spreekwoord: je hebt beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan

Tja, mijn zakelijke kant spreekt me tegen ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:48

foxy80 schreef:
MiniMouse schreef:

Helaas heb ik van dat beesie nog geen jaar kunnen genieten, bleek uiteindelijk artrose te zijn en werd niet beter ;(
Heb haar moeten laten inslapen.
Dat geld wat ik bij elkaar toen heb uitgegeven kon ik wel een mooi paardje van kopen. Maar geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft.
Maar wel nog steeds verdriet ervan...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

Je zakelijke kant troost je niet bij al je sores.
Je zakelijke kant zoekt niet naar snoepjes in je zak
Je zakelijke kant laat je kinderen niet kraaiend van plezier op zijn rug rondhobbelen
Je zakelijke kant hinnikt niet als hij je ziet
Je zakelijke kant maakt je soms tevreden, maar gelukkig? Dat is van een andere orde...

Nog eentje: mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nooit een paard gehad

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:51

MiniMouse schreef:
Helaas heb ik van dat beesie nog geen jaar kunnen genieten, bleek uiteindelijk artrose te zijn en werd niet beter ;(
Heb haar moeten laten inslapen.
Dat geld wat ik bij elkaar toen heb uitgegeven kon ik wel een mooi paardje van kopen. Maar geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft.
Maar wel nog steeds verdriet ervan...

Ik heb ook nog steeds verdriet om mijn Candy. Die was 25 en had hoefkatrol. Heb haar bijna een jaar geleden zelf naar de slacht gebracht, ik heb mijn plicht vervuld en damn, het was kei- en keihard en heb er emmers tranen om gehuild, maar ik had het niet willen missen. Ze was het allemaal waard!

daNiielle_

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:56

Volgens mij heb je voor jezelf de keuze allang gemaakt. ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:57

Ik denk dat je haar niet eens kan kopen, die man wil dat niet. En eerlijk gezegd, terecht. Jij zou haar nu kopen, dan staat er volgende week een ander die een andere pony wil "redden" .
Zakelijk gezien is dat voor hem echt niet wenselijk, al die ponies die hij nieuw koop kosten tijd en energie om ze te beleren en te laten wennen aan hun werk.
Hoe zuur ook maar ik vrees dat je het uit je hoofd moet zetten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:01

foxy80 schreef:
mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nooit een paard gehad

Hee cool, die ga ik ook gebruiken! :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:02

Pauline, hij heeft een prijs genoemd. Dat geeft aan dat hij er voor dat bedrag over wil denken. Ze moet zeker niet weg, maar als hij er nu meteen een leuke cent aan kan verdienen... Hij houdt vast ook in het achterhoofd dat het beestje bij wijze van spreken morgen kan omvallen, en dan heeft hij niks.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:02

GamblersCup schreef:
foxy80 schreef:
mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nooit een paard gehad

Hee cool, die ga ik ook gebruiken! :D

heb hem gepikt uit het onderschrift van een andere bokker, dus origineel is ie niet :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:05

Tja die man moet ook geld verdienen om zijn bedrijf draaiende te houden, het erge is dat er levende wezens bij betrokken is, die werken het hardst en hebben niet zo'n leuk leven daar bij die manegehouder en dan kost t geld om t zomaar te verkopen zodat er een ander voor in de plaats kan komen, vandaar die vrij hoge prijs van 2000.

Die man wil m wel verkopen maar wel voor die prijs en anders niet dan blijft ie daar tot ie echt slachtwaardig is, lijkt me (kapot laten werken en dan naar de slacht).

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:15

ik heb hetzelfde meegemaakt als jij ;) en ik heb gekocht :j en ik ben ontzettend blij dat ik dat gedaan heb, al vroeg de manege geen 2000 euro gelukkig :) die vonden het belangrijk dat ie zn laatste dagen ergens kon slijten waar hij in het middelpunt stond.. ik zou het zo weer doen denk ik :j

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:17

MiniMouse schreef:
@Naomi
Mijn huidige paard gaat weg omdat ik niet genoeg tijd heb om te trainen en er uit te halen wat er in zit. Zonde en puur egoistisch en zonde om hem dan te houden voor die 1-2 keer rijden per week.

Ok, dat was niet echt een vraag haha. Wat ik wilde zeggen was dat een oud paardje heel veel geld kan gaan kosten. Je weet niet van te voren hoe lang je nog iets met het beestje kan, maar dat betekend wel dat als je er niks meer mee kan je nog wel alles voor hem moet betalen. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar dat je er goed over na moet denken. Heb je alles voor het beestje over (en vooral geld) moet je het doen. Wat nou als de da rekening zo hoog oploopt dat je het niet meer kan betalen? Je wilt hem ook niet op z'n oude dag nog weg doen. En tuurlijk kan dit met elk paard gebeuren, maar met een oudje heb je er wel meer kans op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:19

Als het dier zes dagen in de week een uur loopt dan levert dat al een bedrag van bijna drieduizend euro op, er van uitgaande dat een les 10 euro kost, trek daar de kosten vanaf en de pony zal toch nog zo'n tweeduizend euro per jaar opleveren dus zo gek is de vraagprijs niet.
Elk paard heeft ook een emotionele waarde en die is voor jou groot maar het dier is wel een soortgenoot nodig dus dan heb je de kosten voor twee maar ik zou het wel doen.
Ik ken iemand die een oude manegepony van 28 heeft gekocht en hij had erop leren rijden en met 28 heeft zijn dochtertje er ritjes op gemaakt, dier is 42 geworden en heeft een geweldige oude dag gehad, nooit ziek geweest en op een ochtend gewoon niet meer wakker geworden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:21

Tja, je hebt gewoon niet enorm handig onderhandeld door te laten weten dat je haar zóó graag wil hebben.
Jammer maar zo werkt het nou eenmaal, hij heeft iets wat jij graag wil, hij hoeft er ook niet van af dus hij kan rustig vragen wat ie wil.

Weglopen of gewoon betalen dus als je de pony echt wil. Meer smaken zijn er niet.
En ik spreek uit ervaring, wij hebben nog veel meer neergelegd voor een (weliswaar jonge) manegepony ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:27

foxy80 schreef:
Mini, ik gooi even de knuppel in het hoenderhok: en wat als het beestje nou opeens na 4 uur lopen door de benen zakt en ter plekke na een hoop gesar en getrek toch nog door een da moet ingeslapen worden? Ga je je dan niet eeuwig beklagen dat je haar niet gekocht hebt?
Wat als ze een beroerte krijgt en na 2 weekjes rust al terug in de lessen wordt gegooid? Gaat je hart niet bloeden dan?
Als ik lees dat je er elk half jaar langs gaat ondanks dat je een eigen paard hebt, lijkt het mij gewoon uitgemaakt zaak.
Je hebt de keuze: ofwel maak je jezelf instant gelukkig (en haar ook) voor 2000 euro ofwel gok je erop dat er ooit een dag komt dat de eigenaar over zijn hart gaat strijken...

Hier ben ik het mee eens.
2000 is veel geld maar voor jouw is ze toch ook veel waard?
Ik snap dat ze voor de manege eigenaar veel geld waard is, ik zou daarom inzetten op 1500.
Het is kennelijk een taai paardje en je weet van geen enkel paard hoe lang je er van kn gaan genieten.
Kan je niet op een zondag langs gaan om te praten, dan heeft ie het kennelijk rustig.

Nog een vraag: hoeveel zou je voor haar over hebben dan?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:50

_Naomi schreef:
MiniMouse schreef:
@Naomi

Ok, dat was niet echt een vraag haha. Wat ik wilde zeggen was dat een oud paardje heel veel geld kan gaan kosten. Je weet niet van te voren hoe lang je nog iets met het beestje kan, maar dat betekend wel dat als je er niks meer mee kan je nog wel alles voor hem moet betalen. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar dat je er goed over na moet denken. Heb je alles voor het beestje over (en vooral geld) moet je het doen. Wat nou als de da rekening zo hoog oploopt dat je het niet meer kan betalen? Je wilt hem ook niet op z'n oude dag nog weg doen. En tuurlijk kan dit met elk paard gebeuren, maar met een oudje heb je er wel meer kans op.

Zoals ook al vermeld ik heb eerder een pony kreupel en verwaarloosd voor 2000 euro gekocht..die heb ik ook na allerlei onderzoeken en proberen op te knappen na nog geen jaar in moeten laten slapen.
Met al die kosten erbij had ik een leuk paard kunnnen kopen, maar heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:52

bigone schreef:
Als het dier zes dagen in de week een uur loopt dan levert dat al een bedrag van bijna drieduizend euro op, er van uitgaande dat een les 10 euro kost, trek daar de kosten vanaf en de pony zal toch nog zo'n tweeduizend euro per jaar opleveren dus zo gek is de vraagprijs niet.
Elk paard heeft ook een emotionele waarde en die is voor jou groot maar het dier is wel een soortgenoot nodig dus dan heb je de kosten voor twee maar ik zou het wel doen.
Ik ken iemand die een oude manegepony van 28 heeft gekocht en hij had erop leren rijden en met 28 heeft zijn dochtertje er ritjes op gemaakt, dier is 42 geworden en heeft een geweldige oude dag gehad, nooit ziek geweest en op een ochtend gewoon niet meer wakker geworden.

Heb ik ook meerdere malen gezegd, dat hij nog gelijk heeft ook met de vraagprijs...het is helaas geen type die denkt. ;)
Joh, dat paard heeft nu al zijn hele leven als manegepony gedient(in deze omstandigheden) laat ik hem voor een leuk prijsje zijn pensioen geven.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:53

zodiacje schreef:
foxy80 schreef:
Mini, ik gooi even de knuppel in het hoenderhok: en wat als het beestje nou opeens na 4 uur lopen door de benen zakt en ter plekke na een hoop gesar en getrek toch nog door een da moet ingeslapen worden? Ga je je dan niet eeuwig beklagen dat je haar niet gekocht hebt?
Wat als ze een beroerte krijgt en na 2 weekjes rust al terug in de lessen wordt gegooid? Gaat je hart niet bloeden dan?
Als ik lees dat je er elk half jaar langs gaat ondanks dat je een eigen paard hebt, lijkt het mij gewoon uitgemaakt zaak.
Je hebt de keuze: ofwel maak je jezelf instant gelukkig (en haar ook) voor 2000 euro ofwel gok je erop dat er ooit een dag komt dat de eigenaar over zijn hart gaat strijken...

Hier ben ik het mee eens.
2000 is veel geld maar voor jouw is ze toch ook veel waard?
Ik snap dat ze voor de manege eigenaar veel geld waard is, ik zou daarom inzetten op 1500.
Het is kennelijk een taai paardje en je weet van geen enkel paard hoe lang je er van kn gaan genieten.
Kan je niet op een zondag langs gaan om te praten, dan heeft ie het kennelijk rustig.

Nog een vraag: hoeveel zou je voor haar over hebben dan?

Gister was het zondag :D Tja..mischien wel die 2000 maar zal hem eens een bod doen van 1000 als mijn paard verkocht is.

Ervaring in onderhandeling heb ik ook....maar toen ik 14 was wist hij al hoe gek ik op haar was :Y)
Tja, niks aan te doen <3
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 23-08-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:54

Zou je er spijt van krijgen als je deze manegepony nu laat gaan? :)
Je weet immers niet of je ooit nog een keer de kans krijgt om haar te kopen?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:30

Uhh nu kan het nog niet...moet eerst eigen paard verkopen en dan ga ik aan de gang!:)