Geslacht verkeerd in paspoort.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geslacht verkeerd in paspoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:42

dat klopt. ik heb het fjorden stamboek nu ook gemailt. haha wat een gedoe. en ik had bij www.chipnummer.nl
het chipnummer wat ik gekregen had ingevuld. en daarmee komt het levens nummer wat in het paspoort staat wel overeen en de uitgegeven instantie staat fjorden stamboek.
maar het wil nu nog steeds niet zeggen of het chipnummer in het boekje klopt met die in het paard. hihi

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:43

nee precies! Maar daar kan alleen de dierenarts achter komen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:44

Alou schreef:
dat klopt. ik heb het fjorden stamboek nu ook gemailt. haha wat een gedoe. en ik had bij http://www.chipnummer.nl
het chipnummer wat ik gekregen had ingevuld. en daarmee komt het levens nummer wat in het paspoort staat wel overeen en de uitgegeven instantie staat fjorden stamboek.
maar het wil nu nog steeds niet zeggen of het chipnummer in het boekje klopt met die in het paard. hihi

chipreader te leen/huur vragen bij je dierenarts. tegen borg.

Veel dierenartsen hebben er meer dan 1...

Succes

koffie weer op, ga weer werken..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:48

Maar dan zit je alsnog met de geslachtverandering ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:48

hah ja ik kan hem wel lenen maar ik zit thuis en het paard op vlieland. dus dat heeft weinig zin :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:49

Tja, dan moet je er toch gewoon nog een keer naartoe gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:53

waarschijnlijk controleren ze de chip als die dierenarts voor de hond komt! de gene bij wie ik heb gewerkt gaat dan mee om het allemaal even te bekijken. maar ik geloof niet als als er een verkeerd paspoort bij zit dat ze dat express hebben gedaan. dan is er namelijk toen die geboren is met de aan koop iets verkeerd gegaan. maar dan kan het goede paspoort nooit verweg zijn :) want het andere veulen wat bij de zelfde stal toen der tijd is gekocht staat ook op vlieland. misschien zijn die wel omgewisseld. haha

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:10

Ik lees tussen de regels door dat je het paard door een DA wil laten keuren.
Mag ik vragen wat daarvoor de reden is? Om hem in de verzekering op te laten nemen?
Want anders zou ik me die kosten mooi besparen bij een paard dat je verder gratis krijgt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:38

polly2 schreef:
Mag ik vragen wat daarvoor de reden is? Om hem in de verzekering op te laten nemen?
Want anders zou ik me die kosten mooi besparen bij een paard dat je verder gratis krijgt....

Nouja. hij moet wel geschikt zijn om te rijden. mn moeder wil nog kijken of hij hem wil laten verzekeren. maar ik denk dat we voor het geld beter een osthopaat kunnen laten komen. die kan ook kijken of zijn lichaam nog oke is, maar die kan er dan ook meteen iets aan doen. :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:48

Alou schreef:
polly2 schreef:

Nouja. hij moet wel geschikt zijn om te rijden. mn moeder wil nog kijken of hij hem wil laten verzekeren. maar ik denk dat we voor het geld beter een osthopaat kunnen laten komen. die kan ook kijken of zijn lichaam nog oke is, maar die kan er dan ook meteen iets aan doen. :)

Ja, precies...
Misschien, bij nader inzien bekijk ik het dan wel weer te zakelijk (maar dat ben ik zo gewend). In de zin van: gewoon maar kijken wat er van te maken valt en als het niets is, kan het altijd verkocht of als het dramatisch is kan het naar de slacht, zonder grote financiële verliezen...
Maar goed, dat is dan strikt vanuit zakelijk oogpunt bekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:50

maarja aan de andere kant. dat beest is als veulen daar gekomen, en er is mee gewandeld en misschien 5x gelongeerd. wat kan er mis zijn aan dat paard :P ik bedoel hij niet niet verpest zijn ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:47

nou, het fjorden stamboek is niet zo snel als het fellpony stamboek!
ik had ze al gebeld. maar er word niet opgenomen, en op de mail word nog niet gereageerd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:58

Alou schreef:
maarja aan de andere kant. dat beest is als veulen daar gekomen, en er is mee gewandeld en misschien 5x gelongeerd. wat kan er mis zijn aan dat paard :P ik bedoel hij niet niet verpest zijn ofzo

Tja...dat bedoel ik. Of de beenstand moet al dermate zijn dat zo'n dier daardoor ongeschikt is voor rijden. Bijv. beervoetige stand...maar dat komt maar zelden voor en dat kun je ook gemakkelijk zelf zien.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:33

Heb je een plaatje van een beervoetige stand?
Mijn paard werd nl. 'beschuldigd' van het hebben van beervormige voeten door ene K. Retera maar we hebben nog nooit iets hiervan kunnen terugvinden.

Even ontopic, ik hoop dat het bij je toekomstige paard een klein foutje is en niet dat je een verkeerd paard bij je paspoort krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:35

ben ook wel benieuwd hoe dat dan er uit zou mogen te zien. :) ken veel been standen maar beervoet klinkt mij niet bekend. met zn beenstanden is niks mia :P haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:37

pieteritus schreef:
Even ontopic, ik hoop dat het bij je toekomstige paard een klein foutje is en niet dat je een verkeerd paard bij je paspoort krijgt.

daarom laat ik die dieren arts eerst controleren als die op het eiland is, met mn vakantie werk baas die er dan bij is.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:17

pieteritus schreef:
Heb je een plaatje van een beervoetige stand?
Mijn paard werd nl. 'beschuldigd' van het hebben van beervormige voeten door ene K. Retera maar we hebben nog nooit iets hiervan kunnen terugvinden.

Kijk hier maar eens, even doorscrollen naar beneden, plaatje van twee hoeven vanaf de kogen: eentje beervoetig en adere bokhoevig:

http://www.hoefsmidschellingerhout.nl/kk_200001.html

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:13

Mijn vorige gitzwarte tinker had 4 witte voeten maar in het paspoort stond echt 3...en toch klopte het chipnr. (extra op gelet bij aankoop!)
Zie foto; hoe kan je dat nou missen?
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:21

beantsje schreef:
Mijn vorige gitzwarte tinker had 4 witte voeten maar in het paspoort stond echt 3...en toch klopte het chipnr. (extra op gelet bij aankoop!)
Zie foto; hoe kan je dat nou missen?
Afbeelding

Heel simpel toch. 2+2=3 :=

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:10

Dat heb ik dus ook met de mijne maar dan andersom.. Staat 4 witte voeten en ze heeft er maar 3.

Hoe heb je het laten veranderen en wat heeft dat gekost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:50

haha die is wel heel erg, toch denk ik niet dat ze een verkeerd paspoort bij het paard hebben. want het paspoort in aangevraagd toen ie al op vlieland stond. en sinds die vrouw hem had hete die altijd al beauty. het enige wat nog kan is dat het paspoort is verwisseld met Mango van manege de seeruyter.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:08

Ik heb nu al 3 x gehad dat een paspoort niet klopte bij 3, 2 x bij het KWPN en 1 x bij de welshpony en cob vereniging. De dame van de welshvereniging is zelf hierheen gekomen om de pony te controleren en schetsen en heeft ook direct de KWPNjaarling gecontroleerd en een formulier uitgeschreven voor het KWPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:52

ik heb een mail gekregen dat een dierenarts moet kijken of het chipnummer in het paard met die in het paspoort overeen komt. en indien dit het geval is moet de dierenarts een IR forumlier moet opmaken en opsturen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:53

Dat is ook wel het antwoord dat ik verwacht had Alou. Iedereen kan wel zeggen dat het paard en paspoort niet kloppen hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:59

haha ja dat had ik ook wel verwacht. :P
maar ik snap nog niet wat ze dan gaan doen.
want dan sturen ze het I & R poaspoort formullier op endan?
dan heb ik nog het paspoort waar het verkeerde in staat!? en moet ik dan betalen voor een nieuwe of hoe zit dat. :P hier heb ik niet zo veel aan :P