Ik snap alleen niet wat er mis is als de staleigenaar niet iedere dag zelf de paarden buiten zet, maar een paar meiden dat doen? Dat is toch geen fout van hem?
Dat het mis is gegaan met dat masker is in deze kwestie natuurlijk niet fijn, maar dat kan helaas een keer gebeuren. Mijn paardje met boxrust is ook een keer per ongeluk door iemand buiten gezet...Niet best, maar dat kan in mijn ogen gebeuren. TENZIJ je er dus zelf voor zorgt dat je paard een masker opkrijgt. Veel werk, is misschien niet altijd de mogelijkheid toe, maar dan neem je dus het risico dat het fout kan gaan. Zeker als er niet bij de stal zelf staat geschreven dat het paard speciale zorg nodig heeft, een masker voor de stal is blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest.
Gezien je verhaal was je ervan op de hoogte dat blijkbaar de staleigenaar niet over alles zelf de leiding neemt en was je daar al langere tijd ontevreden over. Ik snap niet zo goed dat je daar niet eerder actie over hebt ondernomen. De staleigenaar is naar jouw mening vaker onredelijk o.i.d., des te meer reden om of zelf de zorg te dragen of te verhuizen. Ik vind in deze situatie dat er geen bewuste schuld ligt bij de staleigenaar.
Ik wil daarbij helemaal niet samenvatten dat het je eigen schuld zou zijn, ik denk dat je erg verdrietig bent om je paardje en dat je daarom je boosheid richt tot de staleigenaar. In mijn ogen kan dit 'gewoon' gebeuren en is hier niemand aansprakelijk voor.
Hopelijk knapt je paardje goed op!
En snel een andere oplossing zoeken lijkt me. Succes!
en hij wist ook niet wie de paarden buiten had gezet..hij zal hier zeker niet achteraan gaan en ook de meiden niet op aanspreken van deze grote stomme fout

tja dan kunnen jullie wel roepen maar toch is ie in de zomer van 2003 naar de kliniek gegaan omdat toen zijn oog ook vreselijk dik was en al het oogwit was rood.