gezocht: paarden die ooit in de sloot zijn gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:42

@Cissy Sorry maar die boer had 't goed!!!!! Je moet nooit een touw boven de kogels bevestigen ALTIJD ONDER DE KOGELS, anders kun je je paard voor de rest van z'n leven kreupel trekken! Ik doe er zelf altijd nog een opgerolde handdoek tussen tegen het snijden van het touw.

Een koe kan je met een touw om zijn nek uit de sloot trekken, een paard absoluut niet! (hele andere bouw) Een halster om zijn hoofd om de boel een beetje te "sturen" is altijd fijn, soms gebruiken we ook nog een lijn achter de kont van 't paard.

Heb er op deze manier tientallen uit de sloot gehaald en buiten dat ze soms wat stijf waren of een schaafwondje hadden heeft er nooit één er blijvend letsel aan over gehouden.

Zie vaak eigenaren helemaal in de stress schieten, jammer het heeft alleen maar een negatieve invloed op je paard, rustig blijven en de situatie goed proberen in te schatten.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:27

Ik wil beslist niet eigenwijs overkomen en ik blij voor je dat het steeds goed is afgelopen, maar de kluisters moeten toch echt boven de kogels dit zij de sterkste plekken. In de grote dierklinieken(Utrecht,Emeloord etc) worden de paarden indien dat nodig is, ook zo aan hun 4 benen met kluisters boven de kogel vastgemaakt, opgehesen.