Bijrijder voor ons een optie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Bijrijder voor ons een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:00

ik ben ook heel kritisch naar wat voor verzorgster ik bij mijn paarden wil en ben ook zeker de eerste keren altijd aanwezig als ze komen. Uiteindelijk krijgen ze natuurlijk meer vrijheid maar in het begin wil ik zeker weten dat alles goed gaat.
Zeker als het een eerste verzorgster is kan ik me voorstellen dat je er een beetje voorzichtig mee bent.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:07

Ik herken heel erg mezelf in jou verhaal! :)

Ik heb zelf twee ponies. Een driejarige en een éénjarige. De eerste heb ik dit voorjaar zelf ingereden. Ze staan op een wei met stal en ik doe alles zelf. Ik kamp zelf ook al een tijdje met persoonlijke problemen, werk wisselende shiften (vroeg-laat-nacht, alles door elkaar...). Ik heb een tijdje thuis gezeten en in plaats van dat ik dan lekker kon ontspannen met mijn paarden, was het gewoon al te veel dat ik er heen ging. Altijd maar weer str*nt scheppen, voer klaarleggen, eten geven, opruimen... Ik kwam gewoon aan poetsen al niet meer toe. := Gelukkig staan ze met twee (en staan er nog paarden bij) 24/7 buiten, dus ze hadden er niet veel last van... Verkopen was geen optie. Tapi heb ik gekocht toen mijn vader overleden is en die heeft me overal al doorheen gesleurd. Nootje is gewoon zo 'n schat van een beest en mijn (tweede) droomponie... Mssn ene beetje egoïsme, maar ook wist dat de zin wel weer terug zou komen...

Ik ben dan ook op zoek gegaan naar een verzorgster. Heb nu een hele lieve meid gevonden! Meestal doen we elks een paard, maar deze week is ze ook een keertje alleen gekomen! Ze gaat 3 dagen per week komen en helpt dan ook met de 'klusjes'. Ik ben blij dat ik een dagje in de week 'rust' heb en dat ik twee andere dagen kan delen. De overige dagen kan ik nu weer prima zelf voor mijn ponies zorgen!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:13

Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Mijn lichaam werkt niet altijd even goed mee. Mijn paard is in principe braaf, maar heeft wel veel beweging en uitdaging nodig.
Mijn bijrijdster rijdt haar ongeveer 2x in de week en ik ben er altijd bij. Behalve als ze een verre buitenrit gaat rijden (zover kan ik niet fietsen).
Het erbij zijn is niet omdat ik haar niet vertrouw, maar omdat ik graag tijd met mijn paard wil besteden en het gewoon leuk vind om te zien als ze weer wat nieuws leert.
Het is ook handig, want een paar ogen is nooit weg onder t rijden. Vaak hoor ik vanaf het paard: 'is dit voldoende opricht?' of: 'kun jij zien of ze haar kaak vast houdt?'.
Ik ben ook een geoefend proevenvoorlezer ondertussen :P

Zelf vind ik het fijn omdat de keren dat ik met mijn paard werk, ze niet staat te stuiteren omdat ze te weinig heeft bewogen die week en ze krijgt een uitdagende dressuurtraining bij mijn bijrijdster waar ze alleen maar beter van wordt.