Onze pony is een oude manege pony en dus gewend om veel verschillende mensen te dragen. Dit heeft zijn voordelen en nadelen. De nadelen zijn wij nu aan het weg poetsen, dus het eerste jaar weinig verschillende mensen erop. Ik rij 4 keer in de week en mijn vriend 2 keer in de week. Dan heb ik nog een bijrijdster die een keer in de twee weken van mij een dag overneemt. Tijdens vakanties heb ik twee mensen die er voor zorgen waarvan een mijn vaste bijrijdster is. Zij lest ook met hem bij mijn instructrice....dus we zitten redelijk op een lijn.
Heel soms stapt er weleens iemand op die van mij, maar dat zijn dan vriendinnen die kunnen rijden en 't leuk vinden om af en toe weer eens te rijden. Verder heb ik er weleens over gedacht om een bijrijder te nemen, maar dat ging de vorige keer bijna mis (en daar schrok ik zelf nogal van) dat ik besloten heb om daar maar niet aan te beginnen. Veel meer dan af en toe een bekende, die kan rijden, en alleen als ik erbij ben, is het dus niet.
__Carmen__
Geplaatst: 04-08-10 12:04
Naast mij rijdt alleen mijn instructrice er op. En dit is ook eenmalig, omdat ik op vakantie ga maar vlak daarna een wedstrijd heb waar ik graag heen wil. Zij kent mijn paard, weet hoe ik haar rij en waar de problemen zitten. Mijn vriend en zijn vader en zus hebben er wel eens op gezeten omdat ze nieuwsgierig waren. Maar dat telt voor mij niet als rijden, ze hebben alleen gestapt met een lang teugeltje.
ik heb 1 verzorgstertje die hem ook poetst en longeerd , maar met rijden wil ik er bij zijn , al is het alleen wegens veiligheids redenen omdat ik idd als verantwoordelijke gezien word bij ongelukken.
ik zet er wel eens een ander kind op , maar dat is alleen stappen en ik houd dan vast.
ik heb wel een heel braaf beesie , maar goed het is een blijft een levend dier.
GamblersCup
Geplaatst: 04-08-10 19:16
Mijn bijrijdster en ik en af en toe mijn instructrice, als we allebei niet aanwezig zijn.
Zeelien
Geplaatst: 04-08-10 20:44
Ik laat er twee andere mensen op. IK vind het op zich helemaal niet slecht als er meerdere mensen op een paard rijden alleen moet het niet tegek worden . maar 2 vind ik mooi, moet natuurlijk ook niet teveel worden.
door mij, door mijn bijrijder en af en toe haar dochter. mams is over der angst heen, en heeft er nu een keer op gezeten, maar das niet echt vast rijden natuurlijk en als soms me kleine neefje die gaat uitstappen of een rondje draven
Bij mij mag iedereen erop, als iemand niet kan rijden loop ik mee en verder als iemand wel kan rijden geef ik ff aan hoe ik wil dat mijn paard gereden wordt. Maar in principe ben ik daar heel makkelijk in, zo lang ik er zelf maar bij ben. Eerst dacht ik ook dat ik alleen zelf zou rijden en misschien een verzorgster, maar hij is er zo ontzettend makkelijk van geworden. En het was ook wel erg handig toen ik met mijn arm in het gips zat en mijn vaste verzorgster geen tijd had dat een ander meisje van stal hem kon en wilde rijden. Dat is ook nog eens een erg leuk team met mijn paard dus die mag volgend jaar wel een keertje starten met hem, daar heb ik zelf toch geen ambities voor en voor mijn paard is het wel goed. Ik doe meer beetje lekker in mijn westernzadel rondhobbelen en ik ben nog hard aan het werk om over mijn angst heen te komen, dus is het echt fijn als anderen hem voor me doorrijden zodat hij wel lekker actief blijft en blijft ontwikkelen.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-10 20:51
Niemand, een paard is geen fiets. Soms een klein meisje, maar dat vind hij wel leuk.
Origineel
Geplaatst: 04-08-10 20:51
Niemand!
Heel soms: Mijn moeder als ze wil en soms mijn instructrice en als er een vriendin mee is .
Mijn paard is dan nog wel niet ingereden maar als ze dat wel is denk ik dat ik de enige ga zijn die erop gaat rijden. Misschien mag er ooit iemand eens op voor het uitstappen of een instructeur/trice maar denk dat dat het ver is. Zou er wel zeker van willen zijn dat ze goed kunnen rijden. Niet dat ik zo'n geweldige ruiter ben maarre wil wel dat ze op "mijn" manier rijden en niet gaan rukken en plukken end dus ook geen beginner alleen voor uitstappen dan dat ik haar vast houdt. Stel dat ik er een tijd uit zou liggen heeft mijn paard ook gewoon vakantie.
In principe alleen mijn instructrice / springinstructeur, maar ook alleen als ik het erg druk heb met werk of lang op vakantie ga. Of als ik misschien een blessure zou oplopen oid.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-10 21:43
De mijne kan nog niet bereden worden maar als ze ingereden is zou ik er geen problemen mee hebben om vriendinnen erop te laten. Nu mag ik ook vaak op paarden van anderen rijden omdat ik nu zelf niet kan rijden.
Castellon
Geplaatst: 04-08-10 23:50
Mijn paardje wordt alleen door mij bereden. 't Is een schat van een paard, maar andere ruiters op z'n rug lijkt hij niet te snappen. Rondjes stappen met een vreemde gaat goed zolang ik ernaast loop, als ik te ver weg ga gaat simpelweg de rem erop. Ook bij ervaren ruiters.
Ik denk dat het iets is waar we zelf naartoe gegroeid zijn; Ik ben ook een keer voor het eerst op hem gestapt en toen begrepen we elkaar prima. Sinds die tijd is hij alleen maar door mij bereden en zijn we zo op elkaar ingespeeld dat een andere ruiter nu blijkbaar erg verwarrend is.
Het is geen big issue, maar wel iets waar ik met hem aan wil werken.
De eerste keer dat ik op vakantie ga moet nog komen, maar dan krijgt hij ook gewoon vakantie. Hij wordt dan wel verzorgd, maar verder niet gereden (staat 24/7 buiten)
nellasammie
Geplaatst: 06-08-10 10:00
ik heb een bijrijdster die 2 x in de week komt en voor de rest rij ik hem zelf. vind persoonlijk dat 2 mensen genoeg zijn. iedereen rijd namelijk anders en bij de een mag het paard misschien net iets meer als bij de ander(zelfde geld voor het rijden) en dan kan er nog al eens verwarring ontstaan. wil niet zeggen dat het echt gebeurd maar die mogelijkheid zit er zeker in met meerdere bijrijders/sters.
Yellomofoon
Geplaatst: 06-08-10 15:03
mijn instructrice en een meisje die met mijn paard springt mijn moeder stapt ze wel uit en in, maar dat is het dan ook
Ik heb 1 vaste bijrijdster die mijn paard 2 keer per week doet, en dus meestal ook rijdt, of gaat wandelen/longeren etc. Nu ik een weekje weg ga, doet zij mijn paard vaker en ook een goede vriendin rijdt haar dan twee keer. Verder gaan er wel eens vriendinnen mee die dan ook wel eens een ritje maken En ik ruil wel eens van paard met vriendinnen van stal. Ik vind het altijd erg leuk om te zien hoe ze het onder iemand anders doet, erg leerzaam ook.
abbycootje
Geplaatst: 12-08-10 18:04
Ik rijd er zealf het meeste op, afentoe , zon 2 keer per week stiefzus/vriendin En afentoe rijd mijn moeder er ook op, maar als ik echt ga beginnen met rijden dan wordt het alleen uitrijden voor vriendinnen:P
wildheart
Geplaatst: 12-08-10 18:24
Alleen ik , verder niemand. Als ik niet zelf zou kunnen voor een dagje, jammer dan , dan staat ie maar een dagje op stal , kan niet zoveel kwaad. Mocht ik mn arm/been breken, dan vraag ik of een goede vriendin/mijn vriend hem wilt longeren of op het land wilt zetten, maar wel als ik er zelf bij ben. Zou me het niet kunnen veroorloven als er iets met mijn schattepatat zou gebeuren, wil er eigenlijk ook niet aan denken
_Jacqueline_
Geplaatst: 12-08-10 19:25
Ik denk dat het ook heel erg aan het paard ligt hoeveel verschillende mensen je er op kan laten rijden. Het ene paard is een allemansvriend en heeft er totaal geen problemen met dat 20 verschillende ruiters op rijden, en het andere paard vind het fijner dat hij/zij maar één ruiter heeft. Mijn eigen paardje is érg eenkennig en ik ben eigenlijk ook de enige die daar echt op rijdt, af en toe stapt een vriendin voor de lol even op of ruilen we tijdens buitenrit voor het plezier even om van paard en dat gaat wel goed, zolang ik er maar bij ben. Als ik uit het zicht ben wordt mijn paardje erg onzeker, ik zou haar dus ook nooit zomaar over laten aan een andere ruiter. Hier op stal staat daarintegen ook een paardje die het totaal niet uit maakt wie er op zit, zolang hij maar aandacht krijgt vind hij alles prima en hij past zich ook er aan aan de ruiter dus dat is helemaal fijn.
Ramona1
Geplaatst: 12-08-10 19:55
Twee vaste personen op vantevoren vastgestelde dagen lijkt mij een goede (tijdelijke) oplossing. Op die manier is het voor jou duidelijk wie op welk dag je paard doet en dat hij/zij gedaan wordt. Daarnaast hoeft je paard zich slechts aan twee verschillende berijders aan te passen en weet hij/zij ook beter wat er van hem/haar gevraagd wordt, ook al is je paardje makkelijk.