Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SuSEQ schreef:@TS: je tweede optie klinkt al heel wat beter... Een opknapper is geen probleem, als het papierwerk maar in orde is. De staat van de trailer kun je zelf verbeteren, het papierwerk (als particulier) niet.
@ikke: is een losse rubberen mat zoveel beter dan een degelijker gietvloer?
Emuline schreef:Oke. dat is een hele logische reden ja!
ik heb het wel vaker gehoord ja.
nu heb ik nog een probleem.
mijn auto heeft als max. toelaatbaar gewicht: N.V.T.
Dit hoort dus niet, op de auto staat 2504.
heb vanmiddag met de RDW gebeld, die verwees mij door naar de dealer, in dit geval een land rover dealer, man was heel aardig (vergeleken met de telefoniste van de RDW) en die heeft mij naar de website doorgestuurd http://www.landrover.nl (dit word automatisch http://www.landrover.com) en daar onder het kopje DIENSTEN het document COC aan te klikken, en dat aan te vragen/downloaden, dat weet ik niet meer...
Maar dat hele kopje DIENSTEN staat er niet!
ik heb toch echt een binnenkort een trek auto nodig!! (misschien op korte termijn als de trailer door gaat )
Emuline schreef:ja dat is het punt juist!
op de rdw-site staat: n.v.t.
wat dus nu van belang is, omdat ik geen E heb!
dus ik moet dat gewicht op het kenteken hebben staan.
dus ik moest van de rdw dat COC document regelen. en doorsturen naar de rdw..
edit: gaat om een Range Rover Classic uit 1976.
ikke schreef:Emuline schreef:ja dat is het punt juist!
op de rdw-site staat: n.v.t.
wat dus nu van belang is, omdat ik geen E heb!
dus ik moet dat gewicht op het kenteken hebben staan.
dus ik moest van de rdw dat COC document regelen. en doorsturen naar de rdw..
edit: gaat om een Range Rover Classic uit 1976.
Wat het B-rijbewijs betreft, bespaar je de moeite. Mijn '92-er mag 2730kg wegen; de 90-er Discovery mag 2720kg wegen.
Voor een 76-er zijn die waardes iets lager, maar veel meer dan 100kg is dat niet, waarmee het toegestane trekgewicht op B-rijbewijs ergens net onder de 1000kg uitkomt. Dat is te weinig om een paardentrailer te trekken.
alabatavorum schreef:ikke schreef:Wat het B-rijbewijs betreft, bespaar je de moeite. Mijn '92-er mag 2730kg wegen; de 90-er Discovery mag 2720kg wegen.
Voor een 76-er zijn die waardes iets lager, maar veel meer dan 100kg is dat niet, waarmee het toegestane trekgewicht op B-rijbewijs ergens net onder de 1000kg uitkomt. Dat is te weinig om een paardentrailer te trekken.
Leeg mag hij dan toch wel gewoon getrokken worden, als hij onder die 1000 kg ledig gewicht komt? Kan je hem dus wel ophalen om op te gaan knappen (en intussen BE halen)
Emuline schreef:ik geef de waardes nu aan jouikke..
ik snap het niet meer.
trailer is 1088 kilo (in totaal met lading)
auto leeg gewicht: 1840.
maximale toegestaande waarde is dus onbekend.
robeer schreef:Bron?? In de FAQ staat het enige juiste... wanneer je alleen in bezit bent van rijbewijs B bent, en je wilt met een aanhanger rijden, gaat het om zowel MTM van aanhanger als trekkend voertuig. Dus wél het laadvermogen van de auto meetellen.Even ter aanvulling: voor de bepaling van de miximale 3500 kilo voor de complete trein (auto met aanhanger) telt het LAADvermogen van de auto niet mee. Tenzij het een bedrijfsauto is maar daar ga ik niet vanuit. Het laadvermogen van de aanhanger/trailer telt echter wel, ook al is deze leeg.
ikke schreef:Tanja @ [TAO] FAQ TAORTFM!!!!