Stalgenoot geeft weer problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:32

Gini schreef:
Het ambetante aan dit topic is dat we maar 1 kant van het verhaal kennen, dat van de stalhouder. De huurder wordt hier afgeschilderd als slecht, nooit tevreden, zeurderig, altijd klagen,...maar is dat wel zo?
Als ik mijn wei uitmest (2 paarden) kom ik uit op 1 kruiwagen, doe daar nog de ene kruiwagen bij die ik uit hun stal haal en ik heb twee kruiwagens mest per dag. Samen met de wei controleren op giftige planten, konijnenholen, plastic,... + de omheining eens aflopen om te zien of alles in orde is, water bijvullen,... doe ik daar toch een dik uur over .
Dus ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat als je maar 1 paard hebt (dus normaal gezien 1 kruiwagen mest) en er toch twee dagen per week vier kruiwagens uit moet halen en je daar dus dik anderhalf uur mee bezig bent en als werkende mens kan je pas na 7 uur op stal zijn en je houdt dus weinig tijd over om daadwerkelijk met je eigen paard bezig te zijn, dan kan ik begrijpen dat je even aan de alarmbel trekt bij de staleigenaresse.

Nu, jij kent haar het beste, jij weet hoe ze in elkaar steekt en wat de achterliggende reden van haar geklaag is (als er een reden voor is), dus jij zal de situatie het beste kunnen inschatten. Maar ik wil enkel zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft en het is misschien ook eens handig haar kant te bekijken en in overleg tot een oplossing te komen (ook al is die oplossing haar vertrek).

Je hebt wel gelijk, aan de andere kant, als je zelf niet veel tijd hebt moet je niet op een zelfverzorgingsstal gaan staan toch? Ik sta ook behoorlijk goedkoop, maar er wordt zoveel voor mij gedaan omdat ik er zo weinig ben dat ik gerust meer zou willen betalen...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:48

Gini schreef:
Het ambetante aan dit topic is dat we maar 1 kant van het verhaal kennen, dat van de stalhouder. De huurder wordt hier afgeschilderd als slecht, nooit tevreden, zeurderig, altijd klagen,...maar is dat wel zo?
Als ik mijn wei uitmest (2 paarden) kom ik uit op 1 kruiwagen, doe daar nog de ene kruiwagen bij die ik uit hun stal haal en ik heb twee kruiwagens mest per dag. Samen met de wei controleren op giftige planten, konijnenholen, plastic,... + de omheining eens aflopen om te zien of alles in orde is, water bijvullen,... doe ik daar toch een dik uur over .
Dus ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat als je maar 1 paard hebt (dus normaal gezien 1 kruiwagen mest) en er toch twee dagen per week vier kruiwagens uit moet halen en je daar dus dik anderhalf uur mee bezig bent en als werkende mens kan je pas na 7 uur op stal zijn en je houdt dus weinig tijd over om daadwerkelijk met je eigen paard bezig te zijn, dan kan ik begrijpen dat je even aan de alarmbel trekt bij de staleigenaresse.

Nu, jij kent haar het beste, jij weet hoe ze in elkaar steekt en wat de achterliggende reden van haar geklaag is (als er een reden voor is), dus jij zal de situatie het beste kunnen inschatten. Maar ik wil enkel zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft en het is misschien ook eens handig haar kant te bekijken en in overleg tot een oplossing te komen (ook al is die oplossing haar vertrek).

Dat is het ''probleem'' met Bokt, je hoort vaak maar 1 klant van het verhaal, ga daarom altijd af op het verhaal van de TS, of die ander moet zijn zegje komen doen, maar dit is vaak niet het geval. Lijkt me geen reden overigens om aan de TS te gaan twijfelen.

TS, heb je haar al gesproken? Hoe reageerde ze?

stefje

Re: Stalgenoot geeft weer problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:14

Dat is ook zo, het blijft 1 kant van het verhaal, dat is een risico. En iedereen heeft zijn eigen 'waarheid', zijn belichting van de zaak, dat is ook nog zo. Maar het klinkt wel acceptabel. Probleem is denk ik ook wel dat we allemaal een paard willen ;-) met zo min mogelijk kosten ;-) ik ook. Maar ergens is de grens van wat mogelijk is. Het blijft toch een elitesport ergens, als je ziet wat het kost, hoe je het ook doet. Ik heb 'maar' 2 paarden aan huis, maar doe het alleen en word soms gek van het werk wat ik eraan heb (bak, weiland, stal, stro hooi voer enz.). Ik bedoel maar: klant wil 'voor een dubbeltje op de eerste rang' maar is in feite gewoon een paardenliefhebber met misschien beperkte financiele middelen, maar wil vreselijk graag toch een paard, en dan kan dit het gevolg zijn... Ik vind dat je het als staleigenaar daarom ook 'zakelijk' moet blijven bekijken, wat kan kan, wat niet kan niet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:17

Bij een zelfverzorgingsstal is het logisch dat je de handen uit de mouwen moet steken. Natuurlijk in goed overleg.
Wil dit niet lukken is vertrekken de enige optie.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:00

Hallo,

Ik heb een druk leven, fulltime+ baan, en daarnaast mijn huishouden, cavia's&konijnen&katten. Én natuurlijk mijn paard (die is het belangrijkste van alles wat hiervoor genoemd is :o ).

Ik zal een voorbeeld noemen waarom ik best begrijp waarom de andere persoon wat tegensputtert.
Ik heb op een stal gestaan, waar voeren, paarden binnen en buitenzetten, watergeven, weiland schoonmaken etc door de staleigenaresse werd gedaan. Dit was vooraf doorgesproken en daar betaalde ik voor. In de twee jaar dat er ik er stond heb ik steeds meer zelf moeten gaan doen. Iedere dag drollen uit de stal halen, en 2x per week de waterbakken in de weides vullen en mest uit de wei halen. Dat was veel en zwaar werk! Nou ben ik helemaal niet vies van een beetje werken, maar ik heb al zo weinig tijd en als ik op stal ben wil ik de tijd aan mijn paard kunnen besteden. Ik had er ook op gerekend dat alles gedaan werd, want daar betaalde ik voor en het was afgesproken. Ik heb de werkzaamheden er wel bij gedaan, gewoon omdat ik de staleigenaresse erg mocht, maar het voelde niet 100% oké

Nu sta ik al een tijd op een ander stal. Paarden worden binnen en buiten gezet, gevoerd etc. Dus alles wordt hier gedaan, behalve op zondag. Dan moet ik zelf mesten en paard buiten zetten. Dit is allemaal duidelijk vooraf afgesproken, en dan vind ik het dus prima. De weides worden door de pensionklanten schoongehouden van mest. Dit is geen verplichting, het is immers niet afgesproken. Maar het wordt natuurlijk wel gewaardeerd. Als ik er tijd/ruimte voor heb, dan haal ik ook af en toe wat kruiwagens mest van het land.

het punt wat ik wil maken is hetvolgende:
Als ik bij jou op stal zou staan, en ik zou afspraken met je maken, dat zou het wel eens kunnen zijn dat ik die afspraken niet zo maar zou kunnen veranderen. Niet uit onwil, maar gewoon omdat ik tijdgebrek heb, en ik wil voor mijn paard op stal zijn, en niet om te klussen.

Het hangt er m.i. dus vanaf wat voor afspraken er met die vrouw gemaakt zijn. Hoeveel werk krijgt zij er extra bij? Heeft zij wel de mogelijkheid om dit extra werk erbij te gaan doen? Wordt hier van voorgaande afspraken afgeweken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:14

Je hebt wel gelijk hoor Gooya , maar situaties veranderen nu eenmaal , dat doet niemand expres maar zo is het leven gewoon :)

Als de voorwaarden op een stal veranderen , dan kun je als pensiongast uiteindelijk erin mee gaan , of vertrekken. Dat is gewoon het nadeel van bij iemand anders op stal staan : je bent niet de hoogste baas en zal je eigenlijk altijd wel wat moeten schikken.

TS geeft een hele goede reden : het wordt haar allemaal wat teveel en ze moet een stapje terug doen. Het is in ieders belang dat dat kan , want "de stal" heeft er ook niks aan als de TS straks overspannen thuis zit en dan alle taken niet meer kan doen :)

En heel eerlijk , heeft de dwarsliggende stalgenoot daar ongetwijfeld een flink aandeel in : het is NIET tof als je steeds gezeur hebt van een dwarsligger (zie ook vorige topic) en het is ook niet tof als je afspraken hebt gemaakt over het weghalen van de mest , en je er rekening mee houdt dat je 2 kruiwagens mest weg moet halen , maar het blijken er 3 te worden omdat je voorganger de kantjes er vanaf loopt.

Het is logisch dat er dan een keer wat moet veranderen. Blijkbaar kan de dwarsligger de verantwoordelijkheid en het goede vertrouwen niet aan dat ze zelf het fatsoen heeft om haar aandeel te doen d.m.v. het delen van de onderhoudswerkzaamheden , en denkt ze : valt toch niet op dat ik maar 1 kruiwagen weghaal , die ander doet de rest wel :j

Dat de TS het dan maar per dag gaat verdelen waardoor er geen "onzichtbaar" gesmokkel meer mogelijk is , is op zich niet zo raar natuurlijk :)

Maar al met al blijft : de TS heeft een goede reden om te vragen wat ze vraagt , en wie het er niet mee eens is die is gewoon vrij om te vertrekken naar een plek waar ze het beter kan krijgen. Zo simpel is het hele "spel" uiteindelijk :)

Of de dwarsliggende dame het nu niet kan of niet wil maakt eigenlijk niet uit...men doet het samen daar op stal en als zij haar aandeel niet kan / wil leveren dan is het niet fair tegenover de anderen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:22

Ik vind de dagverdeling wel redelijk (als je dat aan haar gevraagd hebt? Dwingen of meedelen zou ik ook niet zo tof vinden) maar.. 4 kruiwagens mest? Dat is veel! Dus als je dan bij je paard bent sta je dik een uur de stront van jouw 3!! paarden op te scheppen en haar ene paard. En tja, jij wordt er toch voor betaald, door haar. Eerlijk gezegd vind ik die verdeling onredelijk en begrijp ik haar. Ik zou wel akkoord kunnen gaan met het voorstel wekelijks een aantal kruiwagens eruit te scheppen maar dan in mijn eigen tempo.
Nu krijg ik het gevoel dat zij jouw rotklusjes moet gaan doen.

Al die andere dingen die je doet, tja, daar kies je voor als je een eigen ministal hebt.

Ik zou met haar gaan praten en benaderen alsof ze aardig is ipv vervelend, zij zal ooit ook met andere beelden bij jou zijn komen staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:32

Eh , mevrouw hoeft maar 2 dagen de poep op te ruimen hè , voor de rest doen de anderen het , en bovendien hoeft ze door het werk van die anderen ook 3 dagen in de week helemaal niet te komen , staat haar paard heerlijk buiten op een rustig plekje , tegen een aanzienlijk lager tarief dan ze anders op een drukke binnen-stal zou betalen.

Dus volgens mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen , of eigenlijk dat ene nadeel : poep scheppen.

En 2e per week 4 kruiwagens maakt totaal 8 kruiwagens , haar eigen paard zal er al minstens 7 vol kakken in een week dus mevrouw hoeft maar 1 extra kruiwagen weg te halen , in ruil voor 3 dagen dat anderen voor haar paard zorgen.

Ik geloof toch niet dat ze het dan zo slecht heeft :)

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 06:10

Gooya: ik begrijp je standpunt, en igenlijk heeft Pmarena precies het antwoord gegeven.

Ik doe veel werk op stal en dat vind ik ook normaal als staleigenaressse. De afspraak is dat op de zelfverzorgingsstal ieder voor zijn eigen paard de basisverzorging doet: dus voeren, 1 kruiwagen per dag mesten, water geven. Nu verwacht ik niet dat iemand speciaal voor zijn paard extra moet komen om te voeren, hoeft bij mij niet. Dus ik deed dat altijd s'ochtens en haalde meteen in de tijd, dat de paarden aten, 2 kruiwagens uit de weide. Omdat deze vriendin alleen 4 dagen per week kon/wilde komen hebben we het zo ingedeeld, dat zij op de 4 dagen dat ze komt, water doet, alle 4 paarden voert en 2 kruiwagens (=4x2 = kruiwagens per week) uit de weide haalt. Stal hebben we niet (alleen schuilstal, hoort bij weide/paddock). Alle andere keren, dus 7x s'ochtens en 3x s'avonds deed ik dat, ook gezamenlijk met de vriendin, die mijn paard least en bijrijders. Alleen s'ochtens doe ik altijd alleen. De ochtenden worden voor mij te zwaar door werk, mede omdat ik vaker bemerk dat deze vriendin niet 2 kruiwagens weghaalt, maar 1. Dus ga ik investeren in een automatisch krachtvoersysteem, zodat de voerbeurten weg gaan vallen en ik dus s'ochtens niet hoef te komen en het is nog beter voor de paarden. Dus daarover kan mijn vriendin niet klagen. Daardoor veranderen de staldiensten en wil ik overgaan naar vaste staldiensten voor 2 dagen en dus 4 kruiwagens mest van het land halen bij 2 dagen staldienst per paard. Ja, dat betekent 2 dagen een uur mesten, maar de rest heb je dienstvrij. MIjn vriendin wil dit niet, ze wil bij het oude blijven, en dat gaat dus niet vanwege reden hier boven, omdat ik de ochtenden niet meer kom.

Daarbij komt ook nog, dat ik altijd voor hooi zorg, gezamenlijk met andere vriendin de hooibalen op paletten zet (is zwaar voor 2 vrouwen), als ze op zijn en altijd voer haal, hoefsmid regel en ik het geen probleem vind als iemand op vakantie is (staat tegenover dat men mij helpt als ik weg ben), dus voor de normale basisverzorging doe ik redelijk wat, naast alle andere werkzaamheden, die je hebt als staleigenaar.

Mijn vriendin wil nu niet met mij erover spreken, is boos en ik heb haar aangegeven, dat we de staldiensten in de komende 4 weken zo gaan proefdraaien. Automatisch voersysteem komt over 8 weken en tot die tijd voert een andere vriendin s'ochtens doordeweek. Voor alle duidelijkhied: stal is niet aan huis, maar 5 min fietsen bij me vandaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:53

Hm ik begrijp jouw punt, deels maar die van haar ook. Ikmis van beide kanten het overleg eigenlijk.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:59

Zet haar voor de keuze:

Of je vraagt meer stalgeld aan haar, want het werk moet wel gedaan worden. Dan geef je dat geld uit aan een stalhulpje/bijrijder etc. Dat is mooi in eigen hand, dus dat kun je zelf regelen.

Of ze doet het werk.

Vrij simpel lijkt mij?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 08:27

Pauline schreef:
Hm ik begrijp jouw punt, deels maar die van haar ook. Ikmis van beide kanten het overleg eigenlijk.

Ja, hier hoor je natuurlijk mijn kant van het verhaal. Ik heb met haar overlegd van te voren (net zoals met de andere vriendin, die mijn paard least). Echter de vriendin, waar het hier omgaat vindt dat er niets in de stalplanning veranderd moet worden en dat kan niet, vanwege de reden die ik hierboven beschreven heb, omdat ik ochtenden niet meer wil komen en daarvoor een goed (ook duur) alternatief aanbiedt en er dus veranderingen komen.

Ik wil zelf niet het werk van haar doen, omdat ik genoeg werk heb aan mijn eigen paarden en de prijs ook voor de zelfverzorgingsstal is. IK ben al zeer flexibel, dat ze 3 dagen niet hoeft te komen, daar staat iets tegenover. Ik ga mijn stalplanning toch doorzetten en heb haar ook gezegd, dat ze een bijrijder kan zoeken of zelf iemand regels, als het allemaal te veel wordt. Als het de komende weken niet werkt, houdt het bij mij een beetje op. Er zijn voldoende mensen, die hier graag hun paarden 24 uur per dag buiten hebben en dat kan ik bieden in tegenstelling tot weinig andere stalhouders hier in de buurt. (is Duitsland, gebied vergelijkbaar met randstad)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:48

Goed zo hoor , klinkt alsof je nu duidelijk naar haar bent en dat is gewoon nodig :)

Je kunt je heel erg aanpassen aan iemand en je kunt heel erg je best doen om iemand tevreden te houden , maar het moet wel van 2 kanten komen.

Natuurlijk is madam kwaad , die wil haar luie leventje waarin anderen vanalles voor haar doen , niet opgeven :P

En komop waar hebben we het nu over , 2x per week 2 uurtjes staldienst , poeh-poeh , als je dàt al teveel werk vindt dan moet je gewoon echt volpension gaan staan.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:52

Ik stond eerst ook op een stal waar we alles zelf moesten doen.
En dus kwamen we ook uit bij''wie mest de wei uit''.
Toen hebben we bedacht dat we 1x in de week met zijn alle de wei deden uitmesten. (Is nog gezellig ook :D )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:01

Mja , maar dan staan ze nog steeds tussen de hopen....behalve dan wanneer je net gemest hebt...

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:16

Eerlijk gezegd kan ik ook wel een beetje inkomen in "de vriendin die niet mee wil werken". Ook denk ik dat je niet zomaar meer geld kan gaan vragen. Wel vind ik dat je haar aan mag spreken op haar eigen verantwoordelijkheden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:29

Ehm , bemoei ik me er weer tegenaan :P

Maar TS heeft duidelijk gezegd dat ze de pensionplaats aangeboden heeft op basis van zelfverzorging.

Wat dus in principe inhoudt dat de TS geen "last" heeft van extra werk van andermans paard , en dat de pensionklant dus zelf zorgt voor haar eigen paard : voer , water , mest en dergelijke. Dus 7 dagen per week.

Nu is de TS al zo aardig geweest om 's ochtends ook het paard van deze dame te voeren , hoeft ze daarvoor al niet te komen. Bovendien wil mevrouw al 3 dagen "vrij" hebben van haar paard , dus neemt TS die zorg ook al over. Elke keer dat mevrouw iets wil doet de TS haar best om het haar naar de zin te maken (zie ook vorig topic) en er is i.m.o. een situatie ontstaan waarin de pensionklant te verwend is geworden.

Nu wil de TS orde op zaken stellen omdat het zo niet langer kan en voor haar de lol er zo ook aardig af is , en gaat mevrouw dwarsliggen. Terwijl er nog steeds bij lange na geen volledige zelfverzorging van haar gevraagd wordt.

Dus stel dat ze het zouden gaan doen zoals afgesproken (volledige zelfverzorging) dan is de pensionklant nog vele malen slechter af dan die 2x per week 2 uurtjes staldienst hoor !

Niemand die zijn paard echt op basis van zelfverzorging heeft staan , red het in die tijd , ze heeft gewoon hartstikke mazzel en moet eens ophouden met zeuren en dwarsliggen :)

Maar het probleem is dat ze teveel in de watten gelegd is , het is erin geslopen en de TS is veels te lief voor haar geweest , deze dame maakt daar gewoon misbruik van en wordt nijdig als een klein kind dat eindelijk eens zijn zin niet krijgt :P

Ik zou persoonlijk meer geld vragen ook geen optie vinden.

Het leuke aan een dergelijke kleine "stal" is nu juist dat je er met een paar mensen samen de schouders onder zet en de boel samen draaiende houdt. Als er dan 1 tussen zit die meer profiteert dan bijdraagt is dat NIET tof. Meer betalen lost die scheve situatie niet op :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:30

pmarena schreef:
Je hebt wel gelijk hoor Gooya , maar situaties veranderen nu eenmaal , dat doet niemand expres maar zo is het leven gewoon :)

Als de voorwaarden op een stal veranderen , dan kun je als pensiongast uiteindelijk erin mee gaan , of vertrekken. Dat is gewoon het nadeel van bij iemand anders op stal staan : je bent niet de hoogste baas en zal je eigenlijk altijd wel wat moeten schikken.

En dat vind ik nu niet. Een pensionbaas die zonder voorafgaand overleg met zijn klanten van de ene dag op de andere dag van regels verandert zou ik ook niet kunnen appreciëren. Hij is de baas, goed en wel, maar ik betaal wel voor de aangeboden diensten. Als die diensten dan verandert gaan worden wil ik dat op voorhand weten zodat ik bij ontevredenheid een andere stal kan vinden.

Citaat:
TS geeft een hele goede reden : het wordt haar allemaal wat teveel en ze moet een stapje terug doen. Het is in ieders belang dat dat kan , want "de stal" heeft er ook niks aan als de TS straks overspannen thuis zit en dan alle taken niet meer kan doen :)

Dat is het nadeel als je een pensionstal houdt. Ook al is het een zelfverzorgingsstal, een minimaal aanbod aan verzorging blijf je toch altijd houden. Ik ken eigenlijk geen enkele staleigenaar die honderd procent stressvrij is.

Citaat:
Maar al met al blijft : de TS heeft een goede reden om te vragen wat ze vraagt , en wie het er niet mee eens is die is gewoon vrij om te vertrekken naar een plek waar ze het beter kan krijgen. Zo simpel is het hele "spel" uiteindelijk :)

TS heeft idd een goede reden en ik geloof haar zeer zeker. Maar daarvoor bestaat overleg. Een andere stal zoeken die aan je wensen en financiële middelen voldoet, is jammer genoeg niet zo heel simpel.

TS, ik twijfel absoluut niet aan jou en ik vind dat je in je volste recht staat. Maar jij kent haar het beste. Is ze een echte dwarsligger die gewoon klaagt om te klagen? Dan zou ik gewoon een statement maken, zo wordt het en anders kan je gaan.
Maar is er misschien meer aan de hand? Ik moet toegeven dat ik het ook niet zou kunnen opbrengen om twee vaste avonden vier kruiwagens uit de wei te halen, ik geef dat eerlijk toe. Stalgenoten of pensionbaas helpen? Ja, zeer zeker. Ligt de wei er vuil bij? Dan kan ik zo lang doorgaan tot als de ganse wei mestvrij is en of dat dan 2 of 10 kruiwagens zijn dat maakt mij niet uit. Maar als het een verplicht nummer wordt, als ik iedere dinsdag- en donderdagavond mezelf naar stal moet slepen omdat ik weet dat al wat ik vandaag ga doen is mest scheppen, als ik 's anderendaags op het matje geroepen wordt omdat ik het een dagje heb overgeslaan, nee, persoonlijk zou ik daar ook niet zo gelukkig van worden. Ik zou het dan idd melden bij de staleigenaar en als er dan geen oplossing wordt gevonden, tja, dan zou ik jammer genoeg moeten verhuizen.
Ik wil dus niemand zwart maken en ik trek voor niemand partij omdat ik beide personen en de situatie niet ken. Maar soms helpen deze reacties je wat meer tot nadenken en tot een oplossing komen.

Edit: nu ben ik toch benieuwd naar dat vorige topic. Ik ga het eens lezen. ;)

jessica78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:38

al zou je 50,- per maand vragen vinden ze nog dat jij voor dat geld als stal eigenaar alles moet doen (belachelijk)
als ze het niet eens is met je regels gaat ze opzoek naar een stal waar ze hetzelfde betaald en waar alles voor der gedaan wordt ,
zal der niet lukken denk ik .heb het in de 14jr dat ik mijn paard heb vaak meegemaakt dat mensen op stal weggingen omdat het 1 en ander niet goed was op stal ,puntje bepaaltje zag je ze (soms na een paar maanden )weer terug komen omdat ze het toch nog niet zo slecht hadden ,dus zeg tegen haar dat ze een andere stal moet zoeken wat meer aan haar wensen voldoet ,ben jij ook van het gezeur af

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:41

Soms is het ook gewoon heel moeilijk om zakelijke dingen met vriendinnen te delen. Daar krijg je 9 van de 10 keer scheve gezichten van.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:45

Ik vind ook het is jouw stal en dus jouw regels. Er is overleg geweest en als zij het er niet meeneens is dan zoekt ze maar wat anders. Wel iemand 3 dagen in de week jou paard laten verzorgen en 2x per week iets voor een ander extra doen al te veel vinden..Phoe.. kom op zeg. Ik had het wel geweten.....

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:49

Dat zou een mooie zijn, dat jij je aan moet passen aan wat zij wil.
Je plan gewoon doorzetten, het een maand aankijken.
Merk je dat ze er lak aan heeft en zich niet aan de nieuw opgestelde regels houd haar de keus stellen.
Of aanpassen, of vertrekken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:06

Quincy1974 schreef:
Soms is het ook gewoon heel moeilijk om zakelijke dingen met vriendinnen te delen. Daar krijg je 9 van de 10 keer scheve gezichten van.

Dat heb ik ook al een paar keer gedacht. Blijft ingewikkeld...mijn beste vriendin staat bij mij op stal, en dat is echt heel erg leuk. Maar soms ook ingewikkeld. Gelukkig spreken we alles snel naar elkaar uit en kunnen we veel van elkaar verdragen. Maar ik zou woest worden als ik merkte dat een vriendin hier op Bokt een topic zou openen over zoiets....

Volgens mij komen jullie er zo trouwens niet uit. De één vindt dat ze teveel moet doen en de ander vindt het niets voorstellen. Als je blijft praten over wie wat moet doen kom je echt niet verder. Misschien moet je het er eerst maar eens samen over hebben of het eigenlijk nog wel leuk/haalbaar is om het op deze manier te doen. Waarom is ze bij jou op stal gekomen? Als de 'bodem' onder jullie samenwerking is weggevallen moet je misschien maar stoppen, want dat zal er na deze aanvaring weer iets komen en weer iets..

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:13

Kendra: zij staat al sinds dat ik de stal heb bij mij. Alles ging goed, maar ik heb steeds meer gemerkt dat ze minder is gaan doen. Grote verschil is dat ik steeds meer paarden erbij heb gekregen en een stalgenoot weg is gegaan (paard verkocht). Vroeger stonden we met zijn drieen, nu met zijn tweeen (3 paarden van mij, 1 paard van haar). Afspraken zijn altijd: zefverzorging geweest en zij hoeft duidelijk weinig te doen, behalve met mesten van haar eigen paard te helpen.

Net hebben we elkaar telefonisch gesproken en nu stelt ze weer vragen of dat automatisch voeren wel zo goed is. Nou, sorry, als ze dat niet wil, dan houdt het bij mij op: mijn stal, mijn regels. Inderdaad wordt de vriendschap er niet beter op....helaas

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:26

Pffft , nou dat weer :P

Als ze twijfelt : dan komt zij maar elke dag 3x voeren , misschien vindt ze dat een beter alternatief ?

Zo niet : niet mekkeren ;)