Paard alleen in de trailer op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:23

Inderdaad, het komt niet zo vaak meer voor, maar bij een kampioenschap of een SGW heb je soms te maken met een lange(re) tijd tussen proeven. Ik zal zelf mijn paard wel meenemen en tussendoor even laten grazen aan de hand. Ik vind een paard op of naast de trailer met een hooinet niet zo'n verschil (wel afhankelijk van het weer).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:52

Mijn paard staat ook wel eens lang op de trailer, zeker als de mogelijkheid voor een prikweitje er niet is. Ik laat mijn paard niet onbeheerd in een weitje staan (geen stroom mee) maar wel alleen op de trailer en bij sgw komt het vaker voor dat er lang op de trailer gestaan moet worden.

Siets

Re: Paard alleen in de trailer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:10

Ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen een trailer en een stal. Een stal is toch doorgaans iets groter mag ik hopen, daar kan een paard zijn kont nog keren. Een trailer is zeker in de zomer vaak erg warm en dus een stuk kleiner waardoor ik een uur of 2 lang genoeg vind.

pol013

Re: Paard alleen in de trailer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:33

Voor mijn paard is er wel een groot verschil tussen op de trailer of er achter. Hij houd graag alles in de gaten en kan zich best aardig amuseren met om zich heen kijken. In de trailer kan dat een stuk minder.
Kan me ook voorstellen dat er paarden zijn die daar juist onrustig van worden. Die zou ik dan misschien juist wel op de trailer houden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:54

Hier in België is het normaal dat je op wedstrijd een hele dag weg bent, bij de LRV toch. Daar wordt 's ochtends de groepsdressuur gereden en individuele dressuur vanaf L2 tem Z2. Na de middag is er echter pas B1-B2-L1, dus voor de starters en jonge paarden is dat een hele dag. Springen gaat de hele dag door dus dat hangt een beetje van de reeks af.
Weitjes maken en dergelijke is daar niet mogelijk wegens beperkte plaats. Tja, het is nu eenmaal niet anders.
Mijne wordt nerveus van aan de trailer te staan dus die gaat er gewoon terug in met een hooinet.

Bij de Trens is het anders, daar zitten de proeven dichter op mekaar maar daar zit soms toch ook nog een uur tussen.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:39

Memuska schreef:
Hier in België is het normaal dat je op wedstrijd een hele dag weg bent, bij de LRV toch. Daar wordt 's ochtends de groepsdressuur gereden en individuele dressuur vanaf L2 tem Z2. Na de middag is er echter pas B1-B2-L1, dus voor de starters en jonge paarden is dat een hele dag. Springen gaat de hele dag door dus dat hangt een beetje van de reeks af.
Weitjes maken en dergelijke is daar niet mogelijk wegens beperkte plaats. Tja, het is nu eenmaal niet anders.
Mijne wordt nerveus van aan de trailer te staan dus die gaat er gewoon terug in met een hooinet.

Bij de Trens is het anders, daar zitten de proeven dichter op mekaar maar daar zit soms toch ook nog een uur tussen.

Rijd jij nog steeds bij de Trens?
Ben er nu begonnen met Jumpings, en ben nu ook aan t kijken om dressuur daar te starten. Heb jij er toevallig ervaring mee? want de puntentelling gaat daar ook weer anders?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:43

Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt. 20 minuten tussen 2 proeven max. Anders zou ik er beslist geen 2 rijden.
Als de prijsuitreiking lang op zich laat wachten, breng ik altijd eerst m'n paard naar huis. Ik vind het sneu voor 'm als ie zo lang moet wachten in zo'n trailertje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:37

Wat een geteut met die paarden zeg :o

Als ik SGW ging rijden was ik bijna altijd 2,5-3 uur enkele reis onderweg, stonden de paarden op de trailer tijdens het cross verkennen en het wachten tussendoor en evt nog op de prijsuitreiking. Volgens mij heeft daar nog nooit een van te lijden gehad :n Zolang ze maar eten hebben en regelmatig water krijgen vinden ze het gauw goed hoor :+