Slechte dienstverlening DIVOZA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:55

Net de Consuwijzer gebeld, ook zij zeggen dat ik Divoza niet aanprakelijk kan stellen omdat ik mijn zadel door een 3e partij heb na laten kijken....... Wat nu....

Wildgirl

Re: Slechte dienstverlening DIVOZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:01

Gewoon even dat familielid een officiele brief laten typen; niets zeggen over je actie richting radar en kassa, puur beschrijven wat er is gebeurt en dat je erg teleurgesteld bent in hun service.
aangegeven dat het niet meer dan normaal is de schade te vergoeden, succes

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:54

VVDD > TAO

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:46

Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met de consumenten bond b.v. of een andere consumenten rechten organisatie.
Je afschepen met het feit dat de garantie is verlopen is niet zo netjes en je hebt als koper nog steeds rechten na die periode. Het is alleen de kunst die te krijgen en dat zal niet mee vallen.
Een product heeft een bepaalde tijd mee te gaan en gaat het binnen die tijd stuk dan hoort men zeker nog het e.e.a. te doen voor je, al dan niet met b.v. bijbetaling.
http://www.kieskeurig.nl/garantie

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:55

jeetje dat is wel een enorm slechte service van divoza zeg!!
ben nooit weg geweest van divoza en nu duas helemaal niet meer.

heb er ooit een zadel heengebracht voor nieuwe singelstoten kreeg mijn zadel schots en scheef terug,en nee hoor dat lag niet aan hun en kreeg geen vergoeding of iets dergelijks,neej divoza komt niet meer aan mijn zadel dan maar een goede zadelmaker die iets duurder is

ik zou in jou geval zeker een officiele klacht indienen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:06

Dit bevestigd wat ik zelf al meerdere keren heb gemerkt, als je wat bij Divoza koopt moet je er zelf veel verstand van hebben.
Vroeg ooit een keer om een speciaal bit en na een half uur wachten en drie medewerkers verder hadden ze eindelijk in het magazijn de VERKEERDE gevonden, moest zelf mee het magazijn in. Het is een leuke winkel om rond te snuffelen maar ik koop er nooit meer iets wat direct invloed op het paard heeft, zoals zadel of bit.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:20

Ik heb ooit in een soortgelijke situatie gezeten.
Niet bij Divoza, maar bij een zadelmaker uit Groningen.

Om een lang verhaal kort te maken: neem contact op met fabrikant. Dat heb ik destijds ook gedaan.
Er kwam een vertegenwoordiger van Stubben (die overigens wel toevallig in de buurt was) die geconcludeerd heeft dat mijn zadel niet goed was. De maker in kwestie heeft het toen aangepast. Overigens wel met de nodige problemen, want hij was woest dat we Stubben hadden gebeld.

Is jouw zadel al aangepast of lees ik daar overheen?

Ik heb trouwens goede ervaringen qua service van het filiaal Leek. Daar zit de directie ook trouwens.
Heb ooit eens een HH vliegendeken gekocht, die bij thuiskomst incompleet bleek.
Drie dagen later had het halsstuk en de hoofdkap in huis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:23

Mijn tip: Algemene voorwaarden lezen...
Had je heel wat leed en energie bespaard.... ;) Want een heel aantal dingen kan ik wel degelijk begrijpen. Zoals het opsturen van schoenen en beugelriemen, dat zou je bij elke andere aankoop in wat voor winkel dan ook, ook gebeuren. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:26

Ik vind de service van Divoza ook erg slecht.

Ik had een rijbroek gekocht in heteren, bij thuiskomst bleek er een ladder in te zitten. Gebeld, mocht hem opsturen en dan gingen hun kijken wat de reden daar van kon zijn. Ik zeg ik mag toch aan nemen dat ik gewoon een nieuwe krijg nou dat was nog de vraag.
Na een week wachten had ik nog steeds niks terug maar weer is gebeld. Nou werd gelijk die dag op gestuurd. Volgende dag komt de postbode ik pak de broek uit, zit de zelfde kapotte broek er weer in :(
ik weer gebeld, ja mevrouw we weten niet hoe dat heeft kunnen gebeuren bla bla bla. Nou zou weer een nieuwe verstuurd worden na een week nog niks gehad. Dus weer bellen. Ja mevrouw hij moest van een ander filiaal komen, ik zegt dat hoeft toch geen week te duren? Nee mevrouw weet ook niet wat er mis is gegaan. Volgende dag kreeg ik de nieuwe rijbroek binnen, was die duidelijk al gedragen, was vies en originele kaartje zat er niet aan.

Vind echt schandalig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:32

Wat een verhaal!
Bij elk bedrijf is het zo dat je maar beter geen klachten kan hebben, of het nu Divoza, Hulsebos, Mr. Ed of de zadelmaker om de hoek is.... Balen dat je volgens de consuwijzer Divoza niet meer aansprakelijk kan stellen.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:11

Bedankt voor jullie reacties!
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Volgens consuwijzer mocht ik niet eens het zadel laten aanraken door de zadelmaker.... Dat maakt mij nog bozer, dan had ik pas achter de scheefheid van het zadel gekomen als mijn paard helemaal kapot was gereden....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:54

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:04

Een vriendin had er een westernzadel gekocht in filiaal in Enschede. Ze zeiden jaa heel goed westernzadel kan op bijna elk paard. Ik dacht al metteen huh?? Maar zij kocht het en zei iemand die heel veel verstand van westernzadels heeft dat het gewoon een zadel voor de sier was om in huis te hebben ter decoratie. En je de rug van je paard verkloot als je er een jaar mee zou rijden ;) YEAHHH Divoza!! Ze heeft het zadel terug gebracht met de smoes past het paard niet...Ze kreeg het geld wel gewoon terug ;)

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:13

Ik bestelde ooit via internet een paar sporen bij Divoza. Bij binnenkomst was ik zo dom om niet meteen goed te controleren, ik zag ze in het pakje zitten en dacht het is wel goed. Toen ik ze uiteindelijk nodig had haalde ik ze uit de verpakking en wat denk je: is de linker een korte spoor en de rechter een lange. 8)7

Ze liggen nu dus ergens onder in een lade want er zat natuurlijk veel te veel tijd tussen de verzending en het moment dat ik er achter kwam. :D (kan er nu wel om lachen..)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:05

De laatste tijd vind ik de winkel in Heteren slechter geworden.
Heb een aantal jaren terug een kapotte vliegendeken gehad, duurde ook lang voordat ze er naar gekeken hebben. Toen ik weer in de winkel stond en er nog niks was gebeurt met de deken heb ik een nieuwe gekregen. Dat vond ik toen wel super geregeld.

De laatste twee keer dat ik er was (dit jaar) heb ik laarzen en schoenen gekocht. De laarzen en schoenen waren niet meer op voorraad en ik heb de laarzen uit het schap gekocht. Schoenen waren er helemaal niet in mijn maat, alleen een versie die meer dan twee keer zo duur was. Vind ik dus later boven in de koopjeshoek wel de schoenen die ik wilde in mijn maat, alleen een andere kleur, maar ik had al aangegeven dat de kleur mij niet zoveel uitmaakte.

Anders moest ik maar een andere keer terug komen, net of het voor mij om de hoek ligt; of het via internet bestellen, zucht, ik kom toch niet voor niks in de winkel..
En inderdaad de medewerkers vind ik steeds minder deskundig, ze zullen ongetwijfeld wel eens paard van dichtbij gezien maar een goed advies heb ik ze nog niet op kunnen betrappen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:38

Ook ik heb problemen gehad met het filiaal in Heteren.

Eind 2006 kocht ik mijn Wintec 500 dr. bij Divoza. Omdat ik toen al wist dat een standaard boom niet ging passen, heb ik er gelijk een bredere boom bij gekocht. Een van de medewerksters daar heeft de boom er (achter de schermen) voor mij ingezet. Ik blij met het zadel, lag ook super op het (jonge) paard.

Vorig jaar mei had mijn paard veel meer bespiering gekregen waardoor het zadel niet meer zo goed paste, ik kocht een bredere boom omdat te verhelpen. Ik wilde thuis de boom verwisselen, wat bleek: een grote scheur in het plastic wat erboven zat.

Ik ben terug gegaan naar Divoza, er zat immers levenslange garantie op de boom. Ze zeiden dat ze er naar zouden kijken, dat zou 4 weken duren. Aan leenzadels deden ze niet.
Na 4 weken had ik nog steeds niets gehoord. Dus ben ik zelf maar gaan bellen. Het zadel lag bij de leverancier (in Italië), of ik even 125,- euro aan reparatiekosten wilde betalen. De reden dat de plastic boom kapot was was namelijk omdat de boom er verkeerd is in gezet (had ik dus niet zelf gedaan, maar in de winkel laten doen) of ik had zonder boom gereden (never nooit gedaan). Maar de leverancier was nu 3 weken gesloten...
In dezelfde week kreeg ik een rekening thuis, 210,- euro reparatiekosten! Ik was dus mooi niet van plan dat te gaan betalen. Dus ik weer gebeld, dat probleem zouden ze gaan oplossen. Mijn zadel lag nog altijd ergens in Italië. En ik reed nog altijd zonder zadel vanaf begin juni, en nu was het al begin augustus... Na twee weken niets gehoord, dus zelf maar weer gaan bellen. Ze zeiden dat het waarschijnlijk wel garantie zou zijn, maar de leverancier was nu tot eind augustus gesloten (huh? Alweer?) dus het probleem kon niet opgelost worden. Ik boos, reed al twee maanden op een jong paard, zonder zadel. "Ooh, maar ik kon wel een leenzadel krijgen..." Nu ineens wel, maar goed dat zadel was zeker welkom. En de volgende dag had ik een Wintec Cair thuis. (Dat was dan wel weer netjes!)

Half september kon ik mijn eigen zadel ophalen. Of ik nog wel even een rekening voor het leenzadel wilde betalen? Euh, NEE! Verhaal weer uitgelegd, uiteindelijk hoefde ik niet te betalen. En kreeg ik m'n eigen zadel, gerepareerd en wel, terug.

Ik ben dus ook niet echt te spreken over de service van Divoza. Een zadel dat ter reparatie 4 weken weg zou zijn, wat na 3,5 maand weer terug is.... Pfff...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:40

Ja...Divoza is een heel erg leuke paardenwinkel...Om rond te neuzen voor een nieuw halster, dekje. Maar vind de service ook 10 keer niks. Ik dacht dat alleen filiaal Enschede zo beroerd was hahaha nou niet dus.....

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:03

Ik bestel ook nooit meer iets bij de Divoza. Heb er eens een dekje besteld, een batterij voor het schrikdraadapparaat en nog wat andere dingetjes.
Het dekje wat ze me opstuurde was het verkeerde model en in plaats van 1 batterij, kreeg ik er 2 opgestuurd (werden ook allebei in rekening gebracht) Ik wilde het dekje sowiezo omruilen en de batterij-en.....nou ja, die 2de kon wel in de kast totdat ik die nodig zou hebben. Ik kon het dekje terugsturen en dan zouden ze het juiste dekje weer terugsturen naar mij, MAAR ik moest wel gewoon zelf de verzendkosten betalen. Pardon, zij sturen toch het verkeerde dekje op!!! Op de bon stonden de juiste artikelen, maar het dekje was gewoon verkeerd en toen kon ik voor de kosten van het terugsturen opdraaien. (en dit was trouwens niet de eerste keer dat ik verkeerde artikelen geleverd kreeg, maar wel de druppel om er nooit meer iets te bestellen)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:02

@ Siersma, ik heb je topic gelezen, toen was het dus al slecht de service.... Ik denk dat deze zaak gewoon te groot is geworden, ze kunnen het helemaal niet aan.

@ Nannette, ja dat personeel moet je niks vragen indd, die word al aangenomen als ze het woord paard kunnen spellen lijkt het..

@ Esther, dat is ook banketstaaf. Ja dat is ook bij mij zo, Heteren is het dichtbijzijnste filiaal, maar nog steeds dik 3 kwartier rijden...

@ Sushilla, Dat is ook erg! Dat ze jou dat in rekening konden stellen!! Mij hebben ze altijd leenzadels beloofd als het zadel moest worden opgevuld. En dan daar ook nog voor betalen?! :?

@ Mvanaarle... dat is toch ook absurd? Ik vraag me steeds meer af of het wel zo goed gaat met Divoza, omdat ze de gekste dingen in rekening proberen te brengen.

Eigenlijk zou ik dit topic naar ze moeten mailen... :=
Kijken hoe ze erop reageren dat zoveel mensen slechte ervaringen hebben....

Maar dan... denken ze vast dat ik het zelf allemaal heb gemaakt ofzo...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:16

Ja, ik heb ook weleens een rijbroek bestelt online. Kreeg de verkeerde in maat S nouja....Dat gaat zo lang van zijn leven niet passen :D Deden ze moeilijk over het terugsturen omdat het een aanbieding zou zijn bla bla bla bla

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:34

je zit zelf idd fout, je had eerst Divoza de kans moeten geven om het probleem op te lossen, nu heb je die stap overgeslagen....

Wat betreft Divoza: ik zou er nooit een zadel kopen. Heb je je goed georienteerd op zadelmakers voordat je darheen ging? Had wellicht heel wat leed kunnen besparen..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:47

Lies21 schreef:
Zo moet even mijn verhaal kwijt. Ik heb gewoon echt pech en alles gaat stuk van mijn spullen van Divoza.

Afgelopen december heb ik een nieuw zadel opgehaald, op maat gemaakt. Zou met 12 weken worden geleverd. Werd 17 weken... het enige wat ze me konden bieden als vergoeding was een waardebon van EUR 15,-.... op een zadelprijs van EUR 1000,-

Toen ik in de winkel kwam wist het personeel niet eens van de korting.... Heb uiteindelijk een dekje uit mogen kiezen van EUR 20,-. Zadel zou compleet zijn, beugelriemen van dat merk was er niet dus kreeg ik stubben beugelriemen...

Na 20 rijuren wou ik een afspraak maken met de zadelmaker van divoza om het zadel op te vullen. Bleek dat ik naar een filiaal moest met mijn paard... daarna was het zadel een week weg. Ze konden ook wel langs komen maar dan was ik ook nog eens EUR 50,- voorrijdkosten kwijt... En konden ze het niet ter plekke doen. Afijn, het zadel hoefte nog niet meteen, kon nog wel even wachten.

Paar weken later breekt mijn ene beugelriem zomaar af tijdens het rijden, precies bij de gesp... ben mij kapot geschrokken en heb er een verdraaide knie aan over gehouden. Ik dit melden bij Divoza, met foto's... kreeg ik een mail terug dat ze eerst de oude beugelriemen ter beoordeling opgestuurd wouden hebben, na de beoordeling werd bepaald of ik nieuwe kreeg ??!! Nouwja kon niet zonder beugelriemen dus maar opgestuurd, nieuwe gekregen maar met wel een sneermailtje dat ik ze beter had moeten verzorgen..... ( elke week schoonmaken en invetten is niet genoeg?) Nieuwe gekregen, zou dezelfde moeten zijn... leek gewoon een nieuwe versie.... Waren die oude al jaren in voorraad?

Mee eens, niet netjes, maar ....

Citaat:
Zadel moest toch maar opgevuld worden, bel divoza om langs te komen... Ik was net 2 weken buiten het half jaar, dus moest nu 85 euro voorrijdkosten betalen!!??

Ik was het zo zat... Belde mijn eigen zadelmaker, voor dat geld kon hij hem ook wel opvullen. Kom ik bij de zadelmaker met mijn paard, ligt het zadel scheef. Hij haalt de vulling eraf... blijkt dat de sluiting helemaal scheef naar binnen staat, en de knopen scheef zijn afgewerkt...... Al die tijd dat mijn paard links niet goed wou doorbuigen bleek de sluiting in zn rib te prikken....

Kosten van opvullen en afwerken EUR 180,-....

Ondertussen doe ik mijn rijschoenen aan van Divoza, breekt er net na een jaar een lipje af waar de veter achter haakt....

Niet mee eens. Ten eerste kom je 2 weken na dat half jaar bij de divoza: regeling is regeling!
Ten tweede: je laat je zadel door een derde behandelen: mee eens dat divoza er dan niks meer mee wil: staat immers in de regeling!
Wat betreft die schoenen: je hebt ze al een jaar, dan kan je verwachten dat ze gaan afslijten. Dat je je daar uberhaupt druk om maakt. Ga naar de schoenmaker en voor 5 euro zit er een nieuw lipje aan.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 20:51

@ Lonnie, ik heb 3 maanden nagedacht en geinformeerd voordat ik dit zadel kocht. Dus ja, ik heb er over nagedacht.

@ Millennium, ik maak me niet druk om die schoenen, ik maak me druk om ALLE dingen die kapot zijn gegaan of wat niet goed geregeld is. Dus ga mijn alsjeblieft niet vertellen of het normaal of niet is wat ik vind over die schoenen. Jij vind het blijkbaar normaal, ik niet!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:53

Heb met de Divoza in Leek (hoofdfiliaal) nog nooit problemen gehad trouwens. Heb al 2 keer zonder morren nieuwe chaps mogen uitzoeken omdat die van Mountain Horse gewoon gingen 'afbladeren'. Ben daarnaast ook zeer tevreden over de service binnen de winkel.

Lees nu wel mindere verhalen over het filiaan in Heteren.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:55

Lies21 schreef:
@ Lonnie, ik heb 3 maanden nagedacht en geinformeerd voordat ik dit zadel kocht. Dus ja, ik heb er over nagedacht.

@ Millennium, ik maak me niet druk om die schoenen, ik maak me druk om ALLE dingen die kapot zijn gegaan of wat niet goed geregeld is. Dus ga mijn alsjeblieft niet vertellen of het normaal of niet is wat ik vind over die schoenen. Jij vind het blijkbaar normaal, ik niet!

Nou rustig zeg, ik mag toch gerust mijn mening geven? Jij zet dit in een topic neer en ik geef mijn mening, hoef je ab-so-luut niet zo fel te reageren. Dat van die twee weken over tijd is gewoon jammer maar het klopt wel; het valt buiten de regeling. Klaar. Kan je wel radar over bellen, maar dat heeft geen zin meer. Tenzij je bij zo'n fijn filiaal zit dat ze nog wel eens buiten het boekje om je willen helpen. Maar ze zitten wel in hun recht.

Wat betreft die schoenen: na een jaar gebruiken kan er wel eens wat stuk gaan, ook vervelend maar niet onvoorkoombaar.

Met de rest ben ik het met je eens, dus een iet wat normalere reactie van jou kant zou gepast zijn.