wat nu??? Trailer probleem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:23

dat is dan een dure les voor de volgende keer...
Je zou nog kunnen proberen om ergens in je berichtjes terug te zoeken of je het gehad hebt over gebruiksklaar en veilig vervoeren, want de trailer is nu niet gebruiksklaar en zeker niet veilig.....
Jij bent er van uit gegaan dat hij dat wel zou zijn maar staat dat ook ergens genoemd in je berichtjes?

SuSEQ

Re: wat nu??? Trailer probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:43

Langs de andere kant... Wat kosten nieuwe banden en een koppeling? En wat kot een gebruiksklare trailer? Als de rest van de trailer nog goed is, kun je overwegen hem gewoon te (laten) herstellen. Het zo wel eens kunnen dat je goedkoper af bent...

Want zeg nou zelf, waar vind je een degelijke gebruiksklare paardentrailer voor 1000EUR?

Om je een idee te geven: 4 banden à 50/st en 1 koppeling à 250EUR zorgt voor ongeveer 450EUR kosten, zonder werkuren...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:14

zou toch ook de bodem, wanden etc maar goed laten controleren, als dit al slecht is zal de bodem niet beter zijn en dan wordt het een ander kostenplaatje....

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:14

Mijn vriend zegt (heeft er wel verstand van ;) ) : niet overgeschreven is geen koop. Verder zou je het altijd kunnen gooien op verborgen gebreken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:22

Wij waren voor onze trailer die 4 nieuwe banden nodig had en nieuwe bedrading al 420 euro kwijt. Dit was bij een garage bedrijf. Ik ben bang dat er nog veel meer kosten aan deze trailer zitten.
Ik zou hem dus ook weer op laten halen. Je hebt geen papieren van dat ding en niet betaald.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:53

Ben even benieuwd hoe het er nu voor staat?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:14

ik heb nog niks weer gehoord van de verkoopster. Heb gemaild naar een jurist en heb nog geen antwoord. Al met al wordt ik lichtelijk onzeker over de situatie ... Ik hou niet van lang afwachten in dit soort situaties , heb het liefst gisteren de zaak al geregeld...pffff.. En ik ga zeker niet meer met de verkoopster bellen want die is zeer onredelijk...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:23

Ik weet zeker dat ze vanaf haar kant echt nog geen jurist heeft gesproken. Ze wilt je bang maken echt waar!
Ze bluft.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:36

ik hoop echt dat je gelijk hebt....

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:46

We horen nog wel van je toch? Laat even iets weten als je meer weet!
Nog reactie gekregen op die ene site? Over je recht?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:48

daar had ik hee
n gemaild,en nog niks gehoord .... Ik laat zeker weten hoe het afloopt...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:04

Is er inmiddels al iets gebeurd?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:08

Maar als jij nog niks betaald hebt, en niks getekend hebt, en de papieren heb jij niet, dan heeft zij echt geen poot om op te staan!
Gewoon niet betalen lijkt mij, trailer lekker laten rotten ergens, niet jou zaak toch?!
Maar hoe is het nu?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:34

Mij lijkt het ook: Geen betaling + overschrijving op jou naam is geen voldaande koop. En ook is de trailer onder jou verwachtingen. En heeft de verkoper jou niet verteld over de gebreken van de trailer, waar ze als verkopen dit altijd verplicht is te doen naar de koper als ze hier vanaf wist. ( Kijk eens naar het kopen van een huis, blijkt deze gebreken te hebben die de verkoper wist voor de koop, maar niet ter kennis heeft gebracht, zijn de kosten ook voor de verkoper)

(Wij hebben ook een zo goed als zelfde probleem als jou gehad, tegenpartij had ook rechtsbijstand ingeschakeld, is niks van terecht gekomen. Dus hoop voor je dat het ook zo gaat bij jou)

En volgens mij zijn internet gerelateerde artikelen/ berichten ook niet voor de wet rechtsgeldig omdat er geen handtekening onder staat.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:41

Je hebt altijd nog bedenkingstijd van ik dacht 3 dagen.
(Recht op retour mits het product in dezelfde staat terug wordt gebracht.)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:44

Ja maar volgens mij zit de TS er al overheen.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:57

ilsse schreef:
Ja maar volgens mij zit de TS er al overheen.

Ts heeft wel binnen die drie dagen aangegeven (namelijk gelijk na ontvangst trailer dacht ik) dat ze de trailer zo niet wilde hebben. Ze wilde 'm terug doen maar de verkopende partij weigerde hem terug te nemen. Dan lijkt mij dat het TS niet kwalijk is te nemen dat die 3 dagen verstreken zijn, zonder de trailer terug te hebben kunnen geven/retour kunnen doen.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:02

Nee idd, dat is een hardstikke mooi gegeven voor de TS!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:41

Die 3 dagen regel heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen. Maar dit is wat de ANWB verder over het kopen van een auto van een particulier te zeggen heeft (trailer maar even vergeleken met een auto, omdat dat het meeste overeenkomt). Ook zij melden niks over een 3-dagen regel, ik ben ook erg benieuwd waar die wegkomt? Bij mijn weten is er namelijk enkel recht op retour bij winkels en internetwinkels en niet bij particulieren.

ANWB schreef:
Zodra u en de verkoper het eens zijn, is de koop gesloten. Dit is ook het geval als er slechts mondelinge afspraken zijn gemaakt.

Onderzoeksplicht
U als koper heeft een onderzoeksplicht. U moet onderzoek doen naar de staat van de auto. Een APK is daarvoor niet voldoende. De ANWB raadt u aan een totaalkeuring te laten verrichten. Zo’n keuring geeft u zekerheid over de staat van de auto en er wordt een prijsadvies gegeven. Het beste is om zelf opdracht te geven om de auto te laten keuren en zorg ervoor zelf bij de keuring aanwezig te zijn.

Let bij het zoeken van een auto op Internet op hoe u reageert op een advertentie. Voor u het weet heeft u een schriftelijke overeenkomst gesloten per email. Deze is namelijk ook bindend.

U moet er zelf voor zorgen dat het kentekenbewijs op uw naam komt te staan.Er kan echter nog wel eens wat mis zijn met het kentekenbewijs. Kijk daarom of het kentekenbewijs compleet is: Afgegeven voor 1995: deel I, deel II en kopie deel III.Afgegeven na 1 januari 1995: deel IA, IB en deel II.

Wanneer het kentekenbewijs in orde is kunt u het samen met de verkoper overschrijven. Dit doet u bij een van de grotere postkantoren. U als koper ontvangt Deel I en II. De verkoper ontvangt het vrijwaringsbewijs.

Voor juridisch advies, vragen en informatie kunnen ANWB-leden op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bellen met ANWB Rechtshulp, op telefoonnummer 088 269 77 88. Ook kunt u uw vraag stellen met behulp van onderstaand e-mailformulier.

Het enige wat de verkoper eventueel verweten kan worden, is de meldingsplicht:

ANWB schreef:
Ook de verkoper die aan u als particulier een auto verkoopt, moet instaan voor de gebreken die de auto heeft. De verkoper is verplicht u in te lichten over bestaande gebreken aan de auto voor zover hij daarvan op de hoogte is. Als de verkoper niet voldoet aan deze mededelingsplicht, kunt u hem daarop aanspreken.
.
Dat is echt het énige wat de verkoopster verweten kan worden, maar ik betwijfel of een rechter de verkoper dat ook zal verwijten, gezien het duidelijk zichtbare gebreken waren.

Ik sta erg te kijken van alle mensen die vinden dat je gewoon onder een koop die je afgesproken hebt uit kan, omdat het product je toch niet aanstaat. Koopovereenkomst is koopovereenkomst, of je nu al wel of niet (aan)betaald hebt. E zolang er geen betaling is, is het ook logisch dat er geen overschrijving is. Maar desondanks is de koopovereenkomst er wel!
Al zal het mij ook niet verbazen als de verkoopster toch geen zin heeft in al deze rompslomp en de trailer toch terugneemt. Daarmee is echter niet bevestigd dat TS in haar recht staat!

Maar net als de rest TS ben ik wel erg benieuwd hoe het er nu voor staat!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:48

Ja het klopt ook wel hoe je het schrijft maar toch ben ik van mening, dat door de verkoper niet doorgegeven gebreken toch kunnen leiden tot verbreken van het koopcontract. Immers wist ze dit van te voren, en heeft de ts haar hier niet van op de hoogte gesteld. wat wel waar is dat de TS eerst had moeten kijken en een keuring had moeten laten doen om recht te kunnen maken op terug brengen van de trailer

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:11

De vraag is, en dat heb ik haar eerder gevraagd maar daar heeft ze geen antwoord op gegeven, heeft TS naar de staat van de trailer gevraagd? Verkoopster wist dit vantevoren, als TS was wezen kijken wist zij het ook vantevoren en als ze het gevraagd had had ze óf zwart op wit gehad dat de verkoopster had gelogen, of geweten in welke staat hij was.
Tja, zoveel ruimte blijft er dan niet over..... Zoals gezegd, verkoopster heeft meldingsplicht, maar ik denk echt niet dat een rechter daar zwaar aan tilt bij zulke duidelijk zichtbare gebreken.