Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. nina88 schreef:Ik heb geen idee hoe het officieel gezien zit, maar ik kan je wel mijn mening geven.
Het veroorzaken van de wond, dat ligt zeer zeker bij jou. Dat heb jij veroorzaakt, niet de eigenaar. Persoonlijk zou ik niet zo snel een uitspraak doen over ernstig of niet, omdat ze je daar nu op kan "pakken". Maar goed, dat is niet te veranderen.
Vervolgens heeft de eigenaar het te ver laten komen en is het gaan ontsteken. Daar heb jij niets aan gedaan.
lanishafay schreef:Maar als ik zeg het valt wel mee, ik ben toch geen veearts, dan kom je sowieso toch z.s.m. kijken, de eigenaresse is een vriendin van mij.chocobroodje schreef:Dat het gaat ontsteken kun je natuurlijk weinig aandoen, zeker met dit weer. Weet je zeker dat de eigenaar niet eerder langs is geweest? Wie weet was ze op vakantie of iets anders dringends waardoor ze niet kon komen. Jij hebt haar gebeld met de mededeling "het valt wel mee" daar is zij wellicht van uitgegaan. Ik vind het nogal wat om zomaar aan te nemen dat de eigenaar het niet intresseert....... Beetje typisch weer
Juridisch gezien zou ik je WA even bellen, die kunnen je dat exact vertellen. Ik denk wel dat je aansprakelijk bent want jij hebt immers het paard mee laten lopen terwijl hij NIET in zijn wei stond(was immers al door het 1ste hek heen) . Maar meid ongelukken gebeuren, dat voorkom je nou eenmaal niet!
Abeltje77 schreef:nina88 schreef:Ik heb geen idee hoe het officieel gezien zit, maar ik kan je wel mijn mening geven.
Het veroorzaken van de wond, dat ligt zeer zeker bij jou. Dat heb jij veroorzaakt, niet de eigenaar. Persoonlijk zou ik niet zo snel een uitspraak doen over ernstig of niet, omdat ze je daar nu op kan "pakken". Maar goed, dat is niet te veranderen.
Vervolgens heeft de eigenaar het te ver laten komen en is het gaan ontsteken. Daar heb jij niets aan gedaan.
Dat denk ik niet. TS heeft het paard toch niet met een lans in zijn lijf gestoken ofzo. Zij heeft die wond niet veroorzaakt, dat heeft paard zelf gedaan.
listiglistje schreef:Hallo haar lompe paard? TS haalt 3 paarden tegelijk in haar eentje uit de wei/paddock? Waarvan er 1 niet van haar is....
Ik zou diegene ook verantwoordelijk houden die mijn paard ongevraagd uit de wei/paddock haalt en dan ook nog eens los laten lopen!
Netjes dat ze het meteen gemeld heeft van dat ongelukje, maar mi ging ts hierboven al in de fout!
Altijd de eigenaar of pensionhouder vragen en/of eruit laten halen, teminste zo doe ik.
Wel zuur dat het gebeurd is, laat het een wijze les zijn voor de toekomst!
TS schakel je aansprakelijkheid in (WA verzekering) mochten er veeartskosten volgen.
Ps dat het duizenden euro's gaat kosten is boosheid en om je schrik aan te jagen![]()
veeartskosten, antibiotica etc. oké maar echt niet duizenden euro's
listiglistje schreef:Hallo haar lompe paard? TS haalt 3 paarden tegelijk in haar eentje uit de wei/paddock? Waarvan er 1 niet van haar is....
Ik zou diegene ook verantwoordelijk houden die mijn paard ongevraagd uit de wei/paddock haalt en dan ook nog eens los laten lopen!
Netjes dat ze het meteen gemeld heeft van dat ongelukje, maar mi ging ts hierboven al in de fout!
Altijd de eigenaar of pensionhouder vragen en/of eruit laten halen, teminste zo doe ik.
TS schakel je aansprakelijkheid in (WA verzekering) mochten er veeartskosten volgen.
Ps dat het duizenden euro's gaat kosten is boosheid en om je schrik aan te jagen![]()
Samm schreef:listiglistje schreef:Hallo haar lompe paard? TS haalt 3 paarden tegelijk in haar eentje uit de wei/paddock? Waarvan er 1 niet van haar is....
Ze haalde haar 2 arabieren eruit en dat grote paard ging de wei achter hun aan uit.
Dat gebeurd bij ons ook wel vaak dat je net niet optijd het draad dicht kunt krijgen en dan vliegt er toch nog weer een paard uit.
Ja als je dan al 2 paarden in je handen hebt wat wou je dan beginnen?

corina schreef:TS haalt niet bewust 3 paarden uit de wei/paddock!!
Ze wil haar eigen 2 paarden uit de weide halen en het andere paard loopt gewoon mee.
En soms kan je het gewoon niet tegen houden.
Ik heb vorige week nog precies hetzelfde mee gemaakt , wil mijn eigen paard uit de wei halen en een ander paard komt in galop aan en dendert langs me heen zo het erf op.
En wat wil je dan doen????
Het was dus niet ongevraagd het paard uit de wei halen.