paard zonder paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

greenway

Re: paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:40

Ja, maar daar is de dierenartsassistente al een hele poos mee bezig. Nu dus al meer dan een jaar...dus ik ben zelf maar een zoektocht begonnen, het gaat me niet lekker meer zitten. Ik heb de de assistente al gevraagd om die man zijn tel nr, maar ze houdt de boot volgens mij af, ik kan ook beter bellen of langs gaan, maar wil haar niet steeds lastig vallen, dus doe ik dat via de mail...misschien niet zo handig.
Ze werken dus met eigendomspapieren, zonder die papieren of toestemming kan ik dan waarschijnlijk geen paspoort aanvragen? Weet jij waar ik voor die info terecht kan? Bedankt voor je reactie.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:13

En wat zegt de diernarts van het hele gebeuren?

Jij mag nl geen paard houden als het geen paspoort heeft.
Dus ik zou er gewoon langs blijven gaan en aandringen dat je een paspoort nodig hebt....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:14

Als je je meldt bij eens tamboek dat je een paard in het bezit hebt zonder de papieren wordt altijd de eigenaar hiervan op de hoogte gebracht, en als hij de boot afhoudt dan krijg je geen duplicaat.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:26

ik ben ene keer mijn pasppoort kwijtgeraakt.
heb toen aangifte moten doen bij de politie
en heb toen gewoon een nieuwe aangevraagd
ik zou gewoon eens informeren bij de stamboom/registratie waar je paard onder valt
maar inderdaad zoals al gezegd is hier is een paspoort geen eigendoms bewijs.
maar je heb hem wel nodig als je op pad gaat en voor de entingen

greenway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 21:00

DE KNHS geeft voor een paard met duitse chip geen paspoort uit.
De PVE meld mij het volgende: Een paspoort moet altijd bij het paard blijven, waar dat paard ook naar toe gaat of staat.
Hoe goed de bedoelingen van de dierenarts ook waren, hij had het paard niet mee mogen nemen zonder het paspoort, want daarmee was hij en bent nu u, in overtreding.
Om misbruik te voorkomen, mogen er nooit meerdere paspoorten bij één paard zijn. Paspoortuitgevende instanties mogen ook geen duplicaat afgeven zolang het origineel nog in omloop is.
De enige mogelijkheid is, toch het paspoort van de vorige eigenaar "los"zien te krijgen.
En de duitse FN kent het levendnummer niet, maar die gaat in het duits...dus moet nog even uitpluizen wat ze precies bedoelt.
Nu heeft mijn vriend maar weer gebeld, vorige week was er weer contact geweest tussen ass. DA en eigenaar, zouden zsm contact opnemen met het duitse stamboek oid en zorgen dat het zsm werdt opgestuurd, maar dat heeft hij eerder gezegt. Nu herrinner ik me ook dat hij zei dat hij de papieren nog niet had...zou nu toch wel eens moeten en bovendien is hij gechipt, dus dan moet je toch iets hebben... Voor de man zelf is mijn paard er een van de velen... Wordt vervolgd.