Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:53

frisjasje schreef:
Zoals ik de openingspost lees. Heeft ze begin van de week de afspraak gemaakt. Ruim op tijd dus.

Ze verwacht dat haar eigen dierenarts haar paarden komt enten. Maar er komt een andere dierenarts die de stagaire laat enten.

Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Ik heb een merrie gehad die compleet flipte bij het zien van de dierenarts met spuit. Mijn eigen dierenarts wist hoe hij dit moest oplossen. Maar wat bij een dierenarts die mijn paard niet kent. En waar ik zelf niet bij aanwezig ben om het uit te leggen hoe het het beste gaat.

Stel dat de eigen da een spoedje zou hebben gehad, of dat er toch meer drukte was dan eigenlijk verwacht? Zou ts dan liever hebben dat er niemand kwam, of dat het op deze manier opgelost zou zijn. Ergens vermoed ik ook dat het geen paarden zijn zoals de jouwe, want alles is goed gegaan. Pa heeft er zich verder niet mee bemoeid blijkt ook, die ging er vanuit dat het goed zou komen en dat is wat er gebeurt is.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:55

Hoe weet jij dat de stagiar heeft geënt? Heeft hij of zij dan ook in je paspoort afgetekend? Dat kan ik namelijk uit je verhaal niet opmaken... Daarnaast denk ik ook dat je er doordat je nu moe enz. bent er ook een iets groter probleem van maakt dan het is. Tuurlijk het is vervelend als je er achteraf achter komt dat het niet zo is gegaan als afgesproken, maar goed dan had je misschien ook wat eerder een afspraak moeten maken, een DA heeft het druk zat.
En voor hetzelfde zou je 'eigen' in eerste instantie wel naar je toe komen maar had ie een spoedgeval? Dan mag je blij zijn dat hij nog een ander heeft gestuurd anders had jij nu mooi aan gezeten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:02

tja dat ie op een andere tijd kwam tja had ie over kunnen bellen

maar het enten ??? tja stagiaire moet het ook leren (blijf ademen ;) )
en een enting is niet echt een moeilijk iets (lijkt me trouwens sterk dat de naam van de stagiaire achter de naam staat die is nog in leer fase dus die heeft voor zover ik het weet nog niet de bevoegdheid om af te tekenen toch ????

anders bel de da even dan weet je hoe het nu precies zit ;) en kun je gewoon normaal aan geven dat jij er niet lekker mee in je vel zit

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:08

rommulus schreef:
tja dat ie op een andere tijd kwam tja had ie over kunnen bellen

maar het enten ??? tja stagiaire moet het ook leren (blijf ademen ;) )
en een enting is niet echt een moeilijk iets (lijkt me trouwens sterk dat de naam van de stagiaire achter de naam staat die is nog in leer fase dus die heeft voor zover ik het weet nog niet de bevoegdheid om af te tekenen toch ????

anders bel de da even dan weet je hoe het nu precies zit ;) en kun je gewoon normaal aan geven dat jij er niet lekker mee in je vel zit

Dat van dat aftekenen dacht ik dus ook. Voor zover mij bekend is, mag ik dat straks als stagiar verpleegkunde ook nog niet. Dus hoe weet je dan dat de stagiar geënt heeft?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:11

Ik heb aan het begin van de week gevraagd wanneer hij kwam, het kwam hem vandaag het best uit omdat hij dienst had op de kliniek een paar straten verder.

Maar is het gek dat als ik een afspraak met hem maak dat ik verwacht dat hij hem nakomt? En is het dan gek als hij het wijzigt dat ik het weet? Ik bedoel we smsen zo vaak met elkaar, dat had hij nu ook kunnen doen, kleine moeite toch. Als hij had gezegd van: 'he het komt niet uit ik stuur iemand anders'' dan had ik het oke gevonden!

Mijn vader heeft de halsters omgedaan en afstand genomen, die heeft er geen verstand van en bemoeit zich er niet mee. Mijn vader zegt dat het de staigiare was, daar vertrouw ik dan maar op. Ze heeft niet in het paspoort afgetekend ;) Persoonlijk vind ik het niet fijn als een staigiare mijn paarden inent. Ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben.

Ik heb jonge paarden die gekke dingen kunnen doen, hij kent ze en weet hoe ermee om te gaan, daarom vidn ik het fijn dat hij het doet. Tevens ken ik zijn werkwijze en dat bevalt me. Ik weet dat inenten een standaard procedure is en niet moeilijk. Maar toch had ik het fijner gevonden als hij gewoon was geweest of het had laten weten ;)

Mayflower_

Re: Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:16

Ik snap het wel hoor, maar weer blij dat er iemand kwam. Hij had ook helemaal kunnen komen, hij regelt nog wel iemand voor je, dat je paarden alsnog geënt kunnen worden.
Maak je er niet zo druk om, je weet niet eens of die stagiair heeft geprikt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:17

Ook een staigere moet jonge/moeilijke paarden leren enten. Het enten is 1 van de eerste dingen die ze in de praktijk mogen doen, juist omdat er relatief weinig fout kan gaan. Echt meid maak je niet zo druk, voortaan maar zorgen dat je er zelf bij bent!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:19

Sorry maar ook ik snap niet waar je je druk om maakt, het is maar een enting waar notabene nog een veearts naast stond ook.
Rustig doorademen dus :-)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:19

Citaat:
Wat een druktemakerij om niks zeg, stel je niet zo aan. Een stagiair zal het ook moeten leren. Het is maar enten, als het nou een operatie o.i.d was zou ik mij er veel erger druk om maken.

Het is maar enten...Uit eigen ervaring weet ik dat "alleen maar enten" gruwelijk fout kan gaan bij paarden die
niet zo fan zijn van naalden. Paard werdt lijp en gevaarlijk, DA heeft in de wilde weg die spuit erin gejast. In het botvlies van zijn schouder.Gezwel ala meloen, paard boven de 40 graden koorts, kon niet meer op zijn benen
staan, dier was kei en kei beroerd. Het was toen zelfs de vraag of het wel goed zou komen. Hij heeft er nu nog litteken weefsel op zijn schouderblad van! Dus ik zou er ook alles behave happy mee zijn als het zonder te melden een stagiaire zou zijn. Inderdaad die moeten het ook leren maar bij ons paard had die het misschien niet eens overleefd, valt er weinig meer te leren. Het was netjes geweest als je DA je ingelicht had van te voren :).

Is het een braaf paard....? dan zou ik er weinig om geven :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:22

Dat weet ik wel, ik vertrouw mijn vader wel hoor ;)

Ik vind het ook heel oke dat iemand regelt maar ik had het zo graag geweten. Kleine moeite toch. Ik baalde al flink dat ik er niet bij kon zijn en dan gaat het niet zoals het moet en dan baal ik nog meer. IMO was het niet de afspraak en ik had het niet van hem verwacht.

En al was ik er om 3 uur geweest, heeft dat geen nut gehad als ze er om 11 uur al waren toch? Ik moest gewoon stage lopen hoor, dus al had ik vroeger naar huis gegaan, had ik het nog gemist.

Dat jullie het niet snappen dat ik niet wil dat het een staigiare was, tjah daar voel ik mij niet fijn bij en het zijn nog steeds mijn paarden dus mijn keuze. Heb idd een keer meegemaakt dat het niet ging zoals het moest. Dat houd je ook in je achterhoofd, dat de kans er bestaat.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:23

Jij loopt ook stage, dus jij bent ook een stagiair. Jij moet ook dingen leren op andermans honden en katten (aangezien je dierverzorging doet). Ik snap het probleem niet?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:26

stagiares kunnen ook enten bij jonge gekke paarden :D
maar denk dat het voor jou fijner was als de da zich aan zn afspraak had gehouden. als het bij mij zo was had hij pech stond hij voor gesloten poort en mag ie bellen als ie naar binnen wil

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:26

Mayflower_ schreef:
Jij loopt ook stage, dus jij bent ook een stagiair. Jij moet ook dingen leren op andermans honden en katten (aangezien je dierverzorging doet). Ik snap het probleem niet?

Ik mag niet inenten of zulke zaken + ik doe geen medische dingen met dieren ;)
Is het zo raar dat ik me er niet prettig bij voel en het gewoon niet wil hebben, van mij mogen ze het best leren, maar niet op mijn paarden ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:27

zou gewoon even de veearts bellen (als je rustig bent geworden) en vragen of hij het in het vervolg kan melden als hij een ander stuurt of op een andere tijd komt. Snap je reactie wel hoor, maarja dit soort dingen gebeuren nou eenmaal wel eens. Je druk maken heeft nu geen zin meer je kan hooguit bellen en het daarmee voor de volgende keer voorkomen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:27

Mayflower_ schreef:

Ik wou net zeggen :j

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:39

Het kan toch dat je eigen dierenarts een spoedoperatie heeft die een tijdje duurt of waarvan hij de eindtijd niet weet? Dan gaat hij er echt niet aan denken om eerst jou te smsen om te vragen of er alsjeblieft een andere dierenarts mag komen voor je paarden. Hij regelt dan gewoon een vervanger die zijn agenda op dat moment overneemt en ja, die vervanger kan een stagiar bij zich hebben.

En wat betreft dat de stagiar je paarden heeft geënt. Stel jij bent in dit geval de stagiar van de desbetreffende dierenarts, hoe zou jij het vinden als je alleen maar mag toekijken hoe de enting erin wordt gezet? Wie weet volgt ze al een hele poos stage, nou ik zou het dan toch wel een keer beu zijn hoor en ik zou het leuk vinden om zelf het geleerde ook in de praktijk te kunnen brengen. Tuurlijk kan een paard panisch reageren maar meestal beoordeelt de dierenarts eerst de situatie vooraf(dus hoe het paard vooraf reageert) voordat er een enting in wordt gezet.

Ik vind dat je blij mag zijn dat iemand je paard is komen enten, ook al was het misschien niet netjes van je eigen DA. Maar je weet niet wat de reden is waarom je eigen DA niet kon komen dus daar kan je niet over oordelen. Als je er echt zo mee zit dan bel je je eigen DA (geen smsje sturen) om te vragen waarom er een andere DA op kwam dagen op een ander tijdstip. Maar ik zou me er echt niet druk over maken, het belangrijkste is dat je paarden geënt zijn.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:46

ik vind het ook een beetje raar hoor een stagiar moet het ook leren
en ik denk dat die veearts hem /haar dat wel heeft geleerd en dat hij vertrouwd dat die stagair dat wel kan alleen
anders mag hij of zij nog geneens alleen op pad dan is er altijd iemand bij
dus het was zeker niet eentje van het eerste jaar dus maak je daar niet zo druk over
het is toch goed gegaan

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:51

ik heb ook dierverzorging gedaan en zelfs ik mocht enten bij een stage bij een dierenarts.
Ik vind ook dat je je vreselijk druk maakt om niks, misschien komt het omdat ik hele makkelijke paarden heb die ik aan de voorpluk vasthou tijdens de enting, ik zie het probleem niet van een enting en mijn paarden ook niet.
Blijkbaar waren je paarden erg rustig, als ze erg onrustig waren hadden ze het vast niet zo gedaan.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:56

De DA heefty dir niet echt netjes gedaan. Maar je vader was thuis dus hij was er bij en hij moet dus opletten. Dus als hij er niks van gezegd heeft is dat stom van hem. En als de DA het niet gevraagd heeft is dat niet netjes.

Maar ik zou me er niet druk om maken. Ik ent een van mijn honden en in het verleden een van mijn paarden zelf. En ik heb geen eens een opleiding gehad gewoon met de DA erbij. Een paar aanwijzingen en voila, geen enkel probleem.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:58

Ik zie het probleem niet. Enten kan je bij wijze van zelf doen, het enige waar je de DA voor nodig hebt, is het aftekenen van het paspoort. Dat is het belangrijkste!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:07

Ts, ik snap je boosheid maar bespreek dit gewoon even met je eigen DA en ja, simpel enten???? de een doet het in de hals de ander in de borstspier en ja het kan gruwelijk fout gaan maar dat kan bij een volleerde DA net zogoed gebeuren als bij een stagiare, is het in de diergeneeskunde niet zo dat je al klaar bent met je theoretische studie en je dan nog praktijkervaring op moet doen ?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:10

als ik toch zo zeker wou zijn dat me paarden echt door de da geent werden zou ik zorgen er zelf bij te zijn dus ik vind dat je je druk maakt om helemaal niks

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:11

Zie het punt niet: de da is geweest, je paarden zijn geent en leven nog toch? daar ging het toch om? ik moest een paard altijd zelf enten omdat hij de dierenarts altijd aanvloog...is echt geen raketwetenschap hoor.. :Y)

Liene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:25

Een stagiar kan het zelfs soms beter doen dan de dierenarts zelf!
Hij kwam op controle bij mijn fjord,
hij luisterd alleen naar het hart.
Hij komt met een stagiar op controle,
De stagiar luisterd naar het hart, de longen, kijkt in de ogen, in de oren ...
Ben altijd blij als er een stagiar bij is ! :D

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:53

Citaat:
Ik kon er helaas niet bij zijn omdat ik stage had

need I say more????