omgaan met oude eigenaren van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: omgaan met oude eigenaren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:15

Bij mij ligt het er net aan welke oude eigenaren! Mijn paard is nogal van hand tot hand gegaan en nu een jaar bij mij!
De meesten mogen zeker wel langskomen maar andere niet ;)

Rijden weet ik niet wie daar nog behoefte aan heeft _O-

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:25

Ik heb geen contact meer met de vorige eigenaar van mijn twenter. Ik heb hem opgehaald een week voordat hij 6 maanden werdt, er is nog wel een aantal keer contact geweest, maar nu helemaal niet meer. Heb er van mijn kant op dit moment ook geen behoefte aan wie weet dat het nog eens komt geen idee! Het was op het laatst niet echt leuk contact meer en dan houd het voor mij op :o..

Als het leuk contact is en kan blijven, ben ik de laatste die er een probleem van zou maken om contact te houden en mails met foto's en verhalen te sturen of die zegt dat ze niet langs mogen komen, maar het moet wel leuk blijven ;)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 01:30

De oude eigenaren van mijn Shetlander zijn tot nu toe eigenlijk ongeveer 1x per jaar eens geweest. Ik laat ze poetsen en als er kinderen bij zijn een rondje rijden, stukje wandelen. De Shetlander was eigenlijk van een oude meneer die overleden is, dus voor de overige fam is de Shet gewoon nog belangrijk. Ik heb daar respect voor en vindt het niet erg.

De bonte is hier in de buurt geboren en die mensen weten waar ze staat, ze zullen vast wel een keer gekeken hebben.. verder niet afgesproken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 01:38

Oude eigenaresse van mijn tuiger mag komen rijden, poetsen knuffelen, eigenlijk alles wanneer ze wil. Maar dit hebben we dan ook afgesproken. Paard is dan ook bijna haar hele leven bij haar geweest. Ik heb het paard gekregen (is nu 21 jaar) en mocht ik er niet meer voor kunnen zorgen gaat ze terug naar de oude eigenaresse.

Waar ik mijn bonte shet terug vandaan heb, die mensen wilden eerst totaal niks meer weten van de vorige eigenaren, maar omdat ik (in hun ogen) door bleef zeuren of mijn oude pony toevallig bij hun stond, verkochten ze haar terug aan mij.

Ja dat zijn dus 2 heel verschillende soorten mensen. De 1 wil lekker rustig met zijn eigen paardje, die vanaf moment van de koop van hem/haar is, leven en niks meer met oude eigenaren te maken hebben. Anderen willen graag weten hoe het hun paardje vergaat bij de nieuwe eigenaren.

Van de tuiger vinden ze het leuk om af en toe foto's en een update via mail te krijgen en ze belt af en toe wel eens. Langskomen gebeurt zelden, maar dat komt nog wel eens. :)

Van mijn bonte shet willen ze dus niks meer weten. Wel als ze verkocht zou worden, maar verder ook niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 02:13

ik heb de oude eigenaresse nog wel op msn, maar praat er nooit mee. als ze langs wil komen, ik ontvang haar met open armen

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 02:17

De vorige eigenaar van mijn paardje is de huidige eigenaar van mijn eerste paard ;)

Dat zit zo: Mijn eerste paardje heb ik jaren geleden helaas moeten verkopen. Bij de nieuwe eigenaar heeft zij een veulen gekregen en dat 'veulen' (nu alweer vijf) is inmiddels van mij. Ik heb zeer regelmatig contact met haar of zij met mij, we vinden het beide leuk om van 'onze' paardjes te horen of foto's te zien.

Toen ik mijn eerste paardje verkocht aan haar heb ik heel licht contact onderhouden. Ik kreeg afentoe foto's gestuurd en ben een keer langsgeweest om te kijken. Ik mocht toen ook rijden en alles doen, maar had het er zelf erg moeilijk mee.

Toen ik van haar de zoon van 'mijn' paard kocht/kreeg toegeschoven was dat natuurlijk een heel andere situatie. We kennen elkaar inmiddels al zo'n 10 jaar en ze wilde ook heel erg graag dat het paardje bij mij terecht kwam.

Ze is altijd welkom om langs te komen en mag dan ook zeker een rondje rijden of poetsen.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 02:25

Ik heb Pablo & Bertje 3 jaar bij een boer verkocht, maar toen overleed de boer en kon ik ze overkopen.. Dus helaas, ik kan geen contact meer met hem hebben..
Eigenaresse voor de boer van Pablo is wel welkom, maar toont helaas geen intresse.. Heb haar wel op msn enzo, en ze woont in de buurt en ik spreek haar wel eens aan dat Pablo het super deed ofzo, maar dan is het altijd maar okee.. Vind ik toch wel erg jammer!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:03

Als ik ooit een veulen/paard zou verkopen dan zou ik heel graag contact willen houden met kopers en met veulen/paard. Dit zou voor mij als hobbiefokker een belangrijk argument zijn om aan iemand ooit iets te verkopen. Paarden die je hebt gefokt, van jongs af aan groot hebt gebracht... en dan niet nier mogen zien is enorm wreed van een nieuwe eigenaar. Ook voor mij onbegrijpelijk als een fokker geen contact houdt met een koper/...en paard.

Zo zit ik in elkaar, maar ja meningen en mensen verschillen nogal...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:39

De vorige eigenaar van mijn paard heb ik af en toe nog eens contact mee.
Ze zijn een aantal malen langsgeweest en we hebben eens een grote buitenrit gemaakt.

Vorig jaar had ik stage en heeft mijn paard 5 weken weer bij hun thuis gestaan.
Dat vond ik heel fijn en mijn paard had ik het idee dat ze het nog terug herkende.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:51

helaas zijn de vorige eigenaar en fokker van mijn paard ineens gestopt met mailen
ik stuurde regelmatig filmpjes en foto`s en zou het leuk vinden om contact te houden

ze zijn vorig jaar 1x wezen kijken ,daarna heb ik nog foto`s en filmpjes naar hun gestuurd waar nooit meer een reactie op is geweest

nu hoeft het van mij niet meer,ik heb hem nu ruim 1 jaar en veel meegemaakt met hem
dat had ik liever samen de vorige eigenaar doorgemaakt die dacht ik, heel erg begaan waren met hem,maar dat viel me even zwaar tegen!

helaas willen hun geen contact meer als het aan mij gelegen had was er regelmatig contact geweest
en had ik het heel leuk gevonden als hun vaker langs kwamen en lekker met hem nog een buitenrit gemaakt zouden hebben.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:59

mirgino schreef:
helaas zijn de vorige eigenaar en fokker van mijn paard ineens gestopt met mailen
ik stuurde regelmatig filmpjes en foto`s en zou het leuk vinden om contact te houden

ze zijn vorig jaar 1x wezen kijken ,daarna heb ik nog foto`s en filmpjes naar hun gestuurd waar nooit meer een reactie op is geweest

nu hoeft het van mij niet meer,ik heb hem nu ruim 1 jaar en veel meegemaakt met hem
dat had ik liever samen de vorige eigenaar doorgemaakt die dacht ik, heel erg begaan waren met hem,maar dat viel me even zwaar tegen!

helaas willen hun geen contact meer als het aan mij gelegen had was er regelmatig contact geweest
en had ik het heel leuk gevonden als hun vaker langs kwamen en lekker met hem nog een buitenrit gemaakt zouden hebben.

Misschien vonden ze het moeilijk......? Zeker gezien je heel veel hebt meegemaakt met hem. Misschien konden ze het niet aanzien/aanhoren?

Daarbij zeg je dat je regelmatig foto's en filmpje stuurden en na de laatste niet reageerde. En nu hoeft het niet meer?
Dus het is, of regelmatig of helemaal niet meer? Tja.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:10

@jes_sira

ik snap jou post niet helemaal

maar vorig jaar in de zomer zijn ze langs geweest en toen wilde contact houden, ik heb daarna nog foto`s en filmpjes opgestuurd waar ze nooit een reactie op gegeven hebben
wat ze daarvoor wel deden

en ik zou als het mijn paard was geweest ,en waar ik zoveel moeite mee had met de verkoop en waar bij de nieuwe eigenaar ineens rare klachten naar voren komen , juist alles willen weten
ik heb nooit raar gedaan tegen hun, hun kunnen niets doen aan wat mijn paard nu heeft en dat weten ze.

ik vind het heel erg jammer, maar NU hoeft het voor mij niet meer nee
ik heb eind okt de laatste mail gehad en heb daarna nog 2x een mail naar hun gestuurd
en dat er geen reactie op gekomen is ,is het voor mij duidelijk dat ze geen contact meer willen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:15

Ik zie de oude eigenaren nog op wedstrijden of af en toe een berichtje op hyves. In de zomer ga ik op hun terrein trainen. Maar dat is het dan ook eigenlijk. Verder niet zoveel contact meer buiten deze dingen om, we zijn inmiddels bijna 2 jaar verder.

De eigenaren van mijn vorige paard laten met enige regelmaat iets horen maar ik meot zeggen dat ik er niet zo mee bezig ben. Ja op hyves kijk ik naar de foto's en dat is het dan.

Mijn 2e pony, die mensen kwamen de eerste paar jaar op wedstrijd in de buurt kijken. Toen mijn pony ziek werd en uiteindelijk overleed heb ik ze dmv een brief op de hoogte gebracht. Het contact was inmiddels nihil. Mag ook wel na 5 tot 12 jaar :). Maar ik vond het wel zo netjes te laten horen dat hij: A: niet meer weg zou gaan en B: toen hij overleed dat dat het geval was.

Nu heb ik 2 jaar geleden en dit jaar weer een paard aan dezelfde mensen verkocht. De eerste is doorverkocht maar staat nog op dezelfde locatie, soms een foto en een mailtje. Leuk maar meer hoeft ook niet. Ik zal vast een keer gaan kijken.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:21

Ik heb contact met zowel de fokker van mijn paard als met degene van wie ik haar heb gekocht. Daartussenin heeft ze naar mijn weten nog 1 andere eigenaar gehad, waarmee ik nog nooit contact heb gehad.

Met de fokkers heb ik na de koop een aantal emails gewisseld, omdat die graag op de hoogte wilden blijven, ook heb ik van hen veulenfoto's gekregen van mijn paard. Als zij een keer zouden willen langskomen om mijn paard met eigen ogen te zien, dan mag dat natuurlijk, maar wel op afspraak.

Met het vorige baasje van mijn paard (van wie ik haar overnam) heb ik wat meer regelmatig contact; dat is een meisje in haar (latere) tienerjaren. Zij schijnt nu een ander paard te hebben, maar toont toch nog wel af en toe interesse. Ik stuur per email wel eens foto's op en vertel hoe het gaat.
Ik heb wel aangeboden dat zij (ook op afspraak) nog eens mag komen kijken en eventueel ook rijden, hier heeft ze nog geen gebruik van gemaakt, maar ze woont dan ook niet echt in de buurt. Bij de overdracht van de papieren (bij mij op stal, na een proefperiode) was ze ook niet meegekomen; dat heb ik met haar moeder geregeld. Ik denk dat het vast ook moeilijk was voor haar...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:24

Contact hebben met de vorige eigenaar van mijn pony is niet zo moeilijk. Ze is namelijk maar 10 meter verhuisd. Hij kan haar elke dag in de wei zien gaan, en hij kan me zien rijden omdat hij uitzicht heeft op de buitenbak en de laan waar de stal aan ligt. De man is al achter in de 80, en voor hem is dit een prima oplossing zo :).

kionasabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:43

Ik heb nog veel contact met de vorige eigenaresse van mijn paardje. Het is echt een hele lieve vrouw en ze heeft me erg goed begeleid met hem dat ik hem kocht. Dit was echt heel handig omdat we nogal een rot start hadden. ook staat die vrouw nog bij mij op stal met een ander paardje. Zij geeft me ook nog les en als ik er niet ben dan verzorgt zij hem voor me. Ook rijdt ze er dan mee enzo. Maar ze heeft hem ook ongeveer zelf beleerd en ze vindt het leuk om te zien hoe het gaat met ons. Ze was versteld dat ik meteen zo'n goede klik met hem had en daar was ze erg blij mee.

die eigenaresse daarvoor heb ik helemaal geen contact mee gehad en dat hoeft ook niet. Aangezien mijn paardje naar de slacht zou gaan als de vorige eigenaresse van hem hem niet kocht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:10

TheMagicLine schreef:
Paarden die je hebt gefokt, van jongs af aan groot hebt gebracht... en dan niet nier mogen zien is enorm wreed van een nieuwe eigenaar.

Dat vind ik een beetje rare stelling. Verkocht is verkocht, dan weet je dat paardlief weg is en dat je er niets meer mee te maken hebt. Echt niet iedereen zit op contact met de oude eigenaar van zijn paard te wachten. Ik denk dat iedereen die op de hoogte gehouden wordt van hun verkochte paard of die zelfs nog langs mogen komen in hun handjes mogen klappen.

Cheyenne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:13

De vorige eigenaren van onze pony komen regelmatig nog even een ritje maken. dan moet je aan 2x per jaar denken! het meisje had de pony 6 jaar, en was enorm gehecht aan het beestje..
ik ben laatst nog langs mijn vorige pony geweest, alleen heb ik daar enorm veel spijt van omdat ze er nou niet echt fijn uitzag..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:31

hier nog 1 die eigelijk best wel veel contact heb

ben er igg ook erg blij mee ook

de oude eigenaar van ons paard komen nog regelmatig langs.
haar man is ook de hoefsmid van ons odion (paard)

ze staat op t moment ook weer ff daar op stal de oude eigenaresse die heb haar vorigeweek geinsimineerd door hun eigen nrps hengst
en daar verwachten we dan ook volgendjaar een veulen van.

na de drachtscan komt ze gelukkig weer dicht bij huis te staan en zouden ze haar / ons nog regelmatig opzoeken!

echt heel fijn het zijn ook echt hele eerlijke en gezellige mensen waar je ook echt alle kanten mee op zal kunnen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:50

Zie 'm bijna dagelijks. Hij heeft een heleboel koeien in dezelfde weg waar ik de wei huur.
[***]'s zusje staat daar ook bij, dus heb soms last van een extreem hinnikend paard :+

Z;n vrouw komt bij mij in de winkel dus die spreek ik soms ook.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:54

Ik heb geen contact met de vorige eigenaren van Asra.
In het begin wel maar op een 1 of andere manier hoor ik niet meer wat terug. Ben ook al een hele tijd gestopt met mailen.
Op msn voegte ze me een hele tijd terug toe maar nooit online gezien.

Wel hebben ze nu een site http://www.valkhoeve.nl en daar staat bij geschiedenis Asra, en dat ie aan mij verkocht is.
Dat vind ik wel heel leuk, ik kwam er toevallig achter.
De site die ze eronder hebben staan is al jaren niet meer van mij maar maakt ook niet uit .
Ze is 1x langsgeweest toen wij nog in Beckum op stal stonden, daarna niet meer.

De vorige eigenaren van me shet zijn fokkers (www.liebas.nl) en heb ze laatst alleen opgebelt of ze willen uitzoeken waar de cream dun bont kleur van m'n shet vandaan komt, maar niks terug gehad die mensen zijn ook druk.
Daarvoor wel regelmatig foto's gestuurd wat ze erg leuk vonden.
Nu heb ik Luna (stamboek naam Amalia) verkocht aan een stalgenoot, en dat is heel dubbel, ik ga niet naar de schuur waar ze staat, extra niet want ik mag haar niet meer uit de stal halen.
Ben ook blij als ze de wei op gaat.. Makkelijker voor Asra mij en Luna zelf die elke dag nog kei hard hinnekt als ze doorheeft dat ik op stal loop. Dat doet zeer.

Waldy m'n veulen met die fokkers heb ik helemaal geen contact meer, niet echt het type mensen wat mailt of me zal bellen, wel hebben ze Waldy gebracht net als dat Asra gebracht is.

Als ze ooit langs willen komen zijn ze welkom.
Asra is weg gegaan omdat ze er geen ruimte voor had... Of ik haar zou aanbieden te rijden weet ik nog niet..Ik had graag leuk contact willen houden maar tis niet anders, het moet wel van 2 kanten komen
Laatst bijgewerkt door S_uus op 08-07-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:56

Ik heb 3 weken geleden mijn lieve verzorgpaardje verkocht. ;(
de nieuwe eigenaars zeiden dat ik altijd zou mogen bellen en mailen enz.
nu heb ik dat al een paar keer gedaan maar ze reageren niet
echt vervelend ik wil wel weten hoe ze haar nieuwe huisje vind

dus contact met de oude eigenaar vind ik geen slecht idee.
als je het zelf en de oude eigenaar het ook oke vinden :P

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:58

Ik zou niet zo nodig meer contact met mijn paard hoeven, als ik hem verkocht zou hebben. Verkocht is verkocht en ik verkoop hem zowieso alleen maar naar een goed tehuis. Ik ga daar dan ook van uit en ik vind het niet meer dan normaal dat dit ook zo gebeurt.

Liefde is loslaten en dan te pas en te onpas de nieuwe eigenaar lastigvallen.... :n

Bovendien - mijn paard zou mij zó vergeten zijn als ik hem weggebracht zou hebben. Iemand die voer in zijn bak gooit is zijn grootste vriend. Wij mensen vermenselijken paarden veel te veel. Het zijn dieren, ze kunnen zich niet zo hechten aan een mens als wij mensen wel niet denken. Ik denk dat mijn paard het moeilijker zou hebben om zijn maatje te missen dan mij :+ En dat is niet omdat hij mij niet lief vind of omdat ik slecht voor hem zorg, maar gewoon... omdat paarden zo nu eenmaal zijn.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:06

ik heb eigelijk geen contact met de vorige eigenaren van mijn pony's.
Bij Saffier eerst wel maar die man is 2 weken nadat hij langs is geweest overleden. Hij was al best oud en daarom deed hij haar ook weg. Ik had hem voordat hij langs was gekomen nog een brief geschreven met een foto en toen had hij ook een brief teruggestuurd dat hij blij is dat ze een goed plekje heeft en dat ze er goed uit zag. Die brief heb ik nog steeds. Die man kende mijn vader. En hij vond het ook leuk dat ik een brief stuurden met hoe het ging met haar :)
Snowy & Toby komen van een handelaar op de paardenmarkt. En Snowy was drachtig van Cappuchino. Dus geen idee eigelijk wie de vorige eigenaren waren.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

Barmat schreef:
Verkocht is verkocht en ik verkoop hem zowieso alleen maar naar een goed tehuis. Ik ga daar dan ook van uit en ik vind het niet meer dan normaal dat dit ook zo gebeurt.

Liefde is loslaten en dan te pas en te onpas de nieuwe eigenaar lastigvallen.... :n

Hahaha ,ja alleen aan het goed thuis...ik denk/weet wel zeker dat in de handel het geld véél belangrijker is.
Met onze pony is een ander verhaal,die kan ik gewoon niet verkopen ookal heb ik daar al 2x een belagelijk hoog bod voor gehad.

Dat ligt dus aan de verkoper! Ik vind het wel interessant om te weten hoe onze paarden het doen en mijn oude pony. Ik heb heel lang de oude eigenaresse van onze pony op de hoogte gehouden maar zij gaf mij het idee dat het haar niet meer interesseerde dus kan ik er maar beter mee kappen,zo gezegt zo gedaan!