Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElsB schreef:femmy91 schreef:maar dat het gewoon niet lukt om iemand met genoeg tijd te vinden, die ook nog genoegen neemt met VitaJe kunt er nou eenmaal niet hoog mee in de dressuursport of springsport komen.. Recreatie is harstikke leuk, maar vind maar eens iemand hier in de buurt die dat wil en genoeg tijd heeft..
Heb je echt goed gezocht?Of stel je soms erg hoge eisen aan een bijrijder? Ik heb je profiel even bekeken en het is een leuk paardje.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je geen goede bijrijdster kunt vinden die het geweldig vindt om zo'n dier recreatief te berijden. Zelf heb ik een tinker en daarmee kom je dus ook niet hoog in de dressuur- of springsport, maar ik heb twee enthousiaste bijrijdsters die 'm 't liefste elke dag zouden doen
: een studente en een moeder van twee kinderen. Voordeel van die laatste: zij gaat niet ineens ergens anders studeren of haakt niet onverwachts af omdat ze een nieuw vriendje heeft o.i.d
. Dus misschien moet je eens in die hoek zoeken? Een zoektocht lijkt mij de moeite waard, want als het lukt kun je je geliefde paardje toch zelf houden!
En niet bangig zijn, aangezien mijn kwpn'er nogal eens een stresskip kan zijn 

Bramasole schreef:Ik vind je eisen helemaal niet vreemd en op de pensionstal eis na, denk ik dat meer mensen dit vragen /verwachten.
Ik zou ook geen moeite hebben om dit vast te leggen bij een notaris, geen probleem hoor. Ik denk wel dat je je goed moet laten adviseren en moet afvragen of je wel achter een evt. verkoop staat.

Als ze echt een fijn baasje krijgt, met fijne mensen waar we een goed gevoel bij hebben, is het toch een winwin situatie? 
LecyTinker schreef:Ik heb er een jaar of 8 geleden eentje verkocht met een contractje en die mensen die hebben heel erg netjes weer contact met mij opgezocht ( hebben daar veel moeite voor gedaan, ben inmiddels verhuist etc) en haar weer aangeboden voor het verkoopbedrag. Persoonlijk vind ik dat ze dat in waarde niet meer waard is en ik had het geld er ook niet voor en nu ook de plek niet meer voor. Ze gaan netjes een goede plek voor haar zoeken en houden me op de hoogte. Dus het kan prima. Ik verkoop er nu weer eentje met een contractje en de verkoopsprijs is laag en die zal ook gehanteerd worden mocht ik haar terug komen waneer ze haar aanbieden.
Dus ik geloof wel in contractjes... en weggeven geldt ook als verkoop! Verandering van eigenaar!
*edit*
heb ook nooit spijt gehad dat ik haar aan hun heb verkocht. Zijn waanzinnige mensen en ze hebben haar een leven gegeven die ik haar nooit had kunnen geven. Het hele geweldige van dit verhaal is dat ze mijn mening ook waarderen en dat ze net zoveel, als het niet meer is, van haar houden als ik deed en doe. Dus voor het paard was het het beste besluit wat ik ooit genomen heb.
Die hebben nu echt een superthuis, dat willen we ook voor Vita, maar dan met contractje erbij dat we zeker weten dat ze ook een goed thuis krijgt als ze besluiten haar te verkopen.russel schreef:Ik denk dat je na je verkoop niets meer kan bedingen, immers die eigenaar is eigenaar en kan daardoor alles met de pony doen wat ze willen.
Paarden staan toch het liefst met vriendjes hele dagen op een wei hoor...
Zoek een leuke ruiter voor het paard en hou het dier bij je zodat je er zelf ook nog naar toe kan..zo veranderd er het minst voor de pony in zijn leven, heb jij rust en je paard extra aandacht.

bolerotjee schreef:je hebt zowizo 6 week garantie op je paardje toch? als het na 6 weken niet bevalt dat je je paardje terug kan krijgen.
pension stal vind ik overigens dikke onzin mijn pony staat ook op een pension en ze heeft het daar prima naar der zin..
overigens zie ik dat je in roden woont en er zijn genoeg paarden meiden daar in de buurt, k sta op een stalling in peize en daar komen genoeg van mag ik een paard verzorgen oid. miss een advertentie neerzetten van wat je van hun vraagt etc..
.Zooist schreef:Dan moet dat contract opgesteld worden via een notaris. Alleen dan is het rechtsgeldig. Maak er ook een prijsafspraak in. Voor et geval ze een onmogelijke prijs willen hebben als ze het paard aan je willen aanbieden.
Kan je geen bijrijdster zoeken die bijdraagt in de kosten?