Wanneer mag je te paard op het strand ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:28

Kallandso schreef:
Is bv Callantsoog dan niet dichterbij als Schoorl?
Grote Keeten (ieniemini dorpje boven C'oog) heeft een hele mooie ruime parkeerplaats direct bij de opgang met ook goed plek voor trailers :)
Je mag hier tussen 9 en 7 niet het strand op, net als zowat overal...

Ik zal het eens op zoeken..

Edit; dit komt ongeveer op hetzelfde neer..
Laatst bijgewerkt door Calimero_ op 29-06-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 15:30

KimENlinda schreef:
Kallandso schreef:
Is bv Callantsoog dan niet dichterbij als Schoorl?
Grote Keeten (ieniemini dorpje boven C'oog) heeft een hele mooie ruime parkeerplaats direct bij de opgang met ook goed plek voor trailers :)
Je mag hier tussen 9 en 7 niet het strand op, net als zowat overal...

Ik zal het eens op zoeken..

hier ben ik voor het eerst naar het strand geweest maar om voluit te gaan is daar niet verstandig,
in het strand steken allemaal paaltjes uit ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:33

KimENlinda schreef:
Citaat:
Daar vergis je je goed in ;) Je wilt echt niet op het strand zijn als het druk ik, en ja op een mooie zomerdag is het echt nog relatief druk op het strand (zeker in het weekend) want dan blijft iedereen eten op het strand en gaat daarna nog lekker wandelen langs de vloedlijn. Galopperen kan je dan gewoon echt niet en dat is nou juist leuk van op het strand rijden :D .

Verder heb je ook nog met mensen te maken die paarden al eng vinden als ze niets doen en dan zijn er ook nog paarden die heeeel erg fris worden van het strand en dan met draaiende paarden tussen die mensen is echt niet veilig je moet ook een beetje denken om de mensen die daar lopen/liggen. Ook zijn mensen not amused als er een paard zn mest laat vallen vlak voor hun neus :Y) .

Het lijkt zo leuk met mooi weer op 's avonds op het strand maar in de praktijk werkt t vaak niet. Enige mogelijkheid wat je kan doen is een strand zoeken die NIET toeristisch is, op een niet al te mooie werkdag na 8 uur, dan heb je de minste kans op mensen en anders op 1 oktober kan je je de hele dag uitleven. Of op 31 maart 2011 weer.

Later is voor mij niet echt een optie. Ik wou graag voor de laatste keer met mijn pony (gaat over een een paar weken naar nieuwe eigenaar) naar het strand.
Ik heb op ponykamp eens een strandrit gemaakt in Schoorl, toen hadden we geen last van mensen.
Vraag me alleen wel af hoe laat dat was..

Dat moet 's avonds geweest zijn want (zoals al eerder genoemd) het is verboden om in de zomer tussen 7 en 7 het strand op te gaan. Verder zal het een stuk strand zijn geweest wat niet toeristisch is, dus op redelijke afstand van de hoofdopgang van het strand, daar is het vaak rustiger met mensen.

Iemad zei iets over zwaar zand, dat komt idd vaker voor ik de zomer (is niet iets wat plaatsgebonden is). In de winter heb je een mooi vlak en 'hard' strand.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:41

_Bitje_ schreef:
hier ben ik voor het eerst naar het strand geweest maar om voluit te gaan is daar niet verstandig,
in het strand steken allemaal paaltjes uit ;)

Nog nooit wat van gemerkt, zeker wat verder t strand op die grote vierkante houten palen?
Ik geef altijd gewoon lekker vol gas hier op t strand :=

MyHorseGirl

Re: Wanneer mag je te paard op het strand ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:43

Voor 7 uur 's ochtends en/of na 7 uur 's avonds mag je te paard op het strand. Bij ons mag je wel gewoon het hondenstrand op (ook overdag).

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:47

Weet iemand of het eenvoudig is langs het strand/duinen een ruiterroute te volgen aan de hand van paaltjes oid? Of dat je echt een kaart mee moet nemen?

Zo ja, is zo'n kaart ergens te downloaden?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:59

kan je dat niet opzoeken via internet.
over de tijden maanden dat je daar wel mag komen en niet mag komen?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:05

De tijden waren mijn vraag ook niet ;) Die kan ik inderdaad wel opzoeken en vinden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:32

SusanW schreef:
Weet iemand of het eenvoudig is langs het strand/duinen een ruiterroute te volgen aan de hand van paaltjes oid? Of dat je echt een kaart mee moet nemen?

Zo ja, is zo'n kaart ergens te downloaden?

In het gebied bij Egmond staan plaatsnamen aangegeven op de paaltjes van de ruiterpaden (er wordt overigens geen route aangegeven alleen waar je heen gaat) en ook het bordje strand 8-)

Edit; hoe het in andere gebieden staat aangegeven zou ik niet weten...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:35

naaktstranden,
daar mag het bij ons de heledag :j
en als het kouder is dan 18graden,
en natuurlijk het al genoemde van 7 tot 7 gedoe ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:42

En hoe kom je bij het naaktstrand? Juist, dan moet je over het gewone strand heen en daar mag je niet komen overdag... Die vlieger gaat niet op.

@ TS: als je in de kennemerduinen wilt rijden, kun je bij de PWN hele mooie kaarten krijgen, volgens mij gewoon gratis. O.a. verkrijgbaar bij de Hoep in Bakkum. Er zijn niet zo heel veel ruiterpaden en je moet bijna je best doen om te verdwalen, maar het is ook meteen een enorm eind omrijden als je wel verkeerd gaat.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:12

Bij Noordwijk mag je het hele jaar door erop.
Dan moet je de opgang door de duinen nemen bij waar voorheen de manege aan het begin van de nortgodreef zat, manege Meeuwenoord.Op het strand dan naar rechts. Linksaf mag niet, staat ook bordje verboden voor paarden. Rechtsaf mag wel.