Wat is de lichtste tweepaardstrailer die er is?????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:43

sdi schreef:
Frantic schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn 1 paards Ifor 770kg op papier weegt.....
En de 2 paards van vrienden ook....?


Omdat die trailers qua constructie en materiaal gebruik anders in elkaar zitten.
Mijn hotra trailer is 700kg op papier maar 760 in de praktijk (met tussenschot, reservewiel en stangen) verder niets.



Fabriekanten laten een basismodel als prototype keuren. De daaropvolgende modellen van het zelfde type krijgen dan allemaal dezelfde gegevens en gewichten op het kentekenbewijs. Het is meestal zo dat het basismodel geen rubbermat/gietvloer, reservewiel, mat op de klep. zadelkamer etc heeft terwijl dit wel op de trailer zit en dus is de eigen massa in praktijk vaak hoger dan wat op het kentekenbewijs staat

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:48

1Boefje schreef:
Ik heb nog altijd geen antwoord op de vraag gezien of er een paardentrailer is die 1800 kg ipv 2000 kg is. (typisch bokt, wel iets vragen, geen antwoord krijgen)
Je zou zeggen met de huidige aluminium en polyester dat het mogelijk is om 200 kg eraf te krijgen dan 10 jaar geleden gegalvaniseerd ijzer en hout..........
Ik weet niet of veel mensen het doorhebben, maar heel veel jeeps kunnen ook niet zo erg veel trekken.
Wij zijn nu aan het kijken naar een Santa Fe, maar gezien het verbruik van de slurpauto's en de vele werkkm's ga ik het voorlopig nog even laten bezinken. Hier in de buurt kan je anders ook aardige dagtochten maken, dus laten we dan maar eerst eens saampjes gaan doen :o
Goed idee overigens, ik ga maar een een tourtje maken samen met manlief <3
Lezen morgen wel weer bij ;)


Bijna alle polyester en aluminium trailers zijn zwaarder dan hun in hout uitgevoerde modellen Klinkt misschien onlogisch maar het is wel de praktijk. Dus als je de lichtste trailer zoekt kom je uit bij de houten uitvoering. Zijn er wel lichtere trailers in volpolyester uitvoering dan kun je vraagtekens zetten bij de kwaliteit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 19712
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:51

Met grote interesse het topic en de verwarring hier gelezen. Wat ik mij afvraag: Kan het niet zo zijn dat jullie hier volledig bij elkaar langspraten?

Ik vermoed dat TS uit gaat van de veronderstelling dat een trailer met een lager MTM, dus van 1800, qua eigen gewicht lichter is dan een trailer met een MTM van 2000. Dus (zomaar wat getalletjes uit mijn duim gezogen, dus val me daar niet op aan) de 1800 trailer heeft een eigen gewicht van 600 kilo, en de 2000 een eigen gewicht van 800 kilo.
Mag haar auto dan 1800 trekken, dan zou ze bij de trailer met 1800 MTM nog 1200 mogen laden, en bij die van 2000 nog 1000. En dus maakt het dan uit wat voor trailer je hebt.
Dat was namelijk de vraag van TS, een lichtere trailer, niet een trailer met een lager MTM.

Probleem is echter dat de meeste trailers met een lager MTM niet zozeer lichter zijn dan die met een hoger MTM. Met het gevolg dat iedereen hier dus blijft zeggen dat het niks uitmaakt dat je een trailer met een lager MTM koopt.

Maar zelfs als je een lichtere trailer kan vinden, blijf je met het probleem van de kogeldruk zitten.....

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 08:09

cissy schreef:
Oh, het gaat je alleen om het gelijk krijgen? alsjeblieft: JE HEBT HELEMAAL GELIJK! 8-)

*ik ben gek en heb geen verstand van trailers, dus ik moet mn mond houden en mag geen nuttige adviezen geven*


Ik heb van jouw geen link of iets ontvangen naar een lichte trailer die ik zoek 8)7 En dat is toch de enige vraag die er staat of niet soms?
Hieronder snappen ze het al beter ;)


Lalidan schreef:
Met grote interesse het topic en de verwarring hier gelezen. Wat ik mij afvraag: Kan het niet zo zijn dat jullie hier volledig bij elkaar langspraten?

Ik vermoed dat TS uit gaat van de veronderstelling dat een trailer met een lager MTM, dus van 1800, qua eigen gewicht lichter is dan een trailer met een MTM van 2000. Dus (zomaar wat getalletjes uit mijn duim gezogen, dus val me daar niet op aan) de 1800 trailer heeft een eigen gewicht van 600 kilo, en de 2000 een eigen gewicht van 800 kilo.
Mag haar auto dan 1800 trekken, dan zou ze bij de trailer met 1800 MTM nog 1200 mogen laden, en bij die van 2000 nog 1000. En dus maakt het dan uit wat voor trailer je hebt.
Dat was namelijk de vraag van TS, een lichtere trailer, niet een trailer met een lager MTM.

Probleem is echter dat de meeste trailers met een lager MTM niet zozeer lichter zijn dan die met een hoger MTM. Met het gevolg dat iedereen hier dus blijft zeggen dat het niks uitmaakt dat je een trailer met een lager MTM koopt.

Maar zelfs als je een lichtere trailer kan vinden, blijf je met het probleem van de kogeldruk zitten.....


Ok, klinkt logisch! Maar ik begrijp niet waarom er een hele discussie moet komen over mijn veiligheid. Ik zal echt niets doen waardoor ik mijn paarden in gevaar zou brengen. Het gaat erom dat ik alleen op wedstrijd kan (binnen een schaal van 10 km, daarnaast wil ik wel eens een strandritje gaan maken met mijn vriendin. Eigenlijk doet dit er allemaal niet toe.

Mijn tweepaards die ik nu heb is volledig van hout, dus ik dacht dat een polyester een stuk lichter zou moeten wezen. Dus vroeg mij af wat de lichtste tweepaardtrailer is die er bestaat. Dat is niet alleen fijn voor mij, maar ook fijn voor mijn combinatie. Mijn auto is inderdaad een 2,5 V6, helaas doet dit er ook weinig toe...

Ik ben gewoon opzoek naar een goede, lichte trailer meer niet....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 19712
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:15

Binckydenice schreef:
Ik ben gewoon opzoek naar een goede, lichte trailer meer niet....

Dit is precies de reden dat er een hele discussie ontstaat over de veiligheid. Een goede, lichte trailer die ook nog veilig is voor een auto die niet zoveel mag trekken (en denk, nogmaals, ook om de kogeldruk waar je gegarandeerd overheen gaat met 2 paarden erin!) is simpel gezegd per definitie niet veilig. Of het nu voor 10 kilometer is of 1000. Op 10 kilometer kan je net zo goed jezelf, je paarden of een ander in de kreukels rijden.

Dat is de reden dat men hier steeds over begint, wat je wilt is gewoon niet veilig. Nou kan jij misschien vinden dat we je daar niet op mogen wijzen, maar blijkbaar ben je je niet bewust van het gevaar. Het zou leuk zijn als je dat accepteerd, of anders even iedere keer iedereen laat weten wanneer en waarheen je op weg gaat, zodat ik daar uit de buurt kan blijven. Je brengt namelijk ook andere in gevaar.......

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:54

ikke schreef:
Binckydenice schreef:
Gelukkig woon je een eindje uit de buurt :=
Waarom is een lichtere trailer direct onveiliger? Ze zullen ze toch niet lichter maken om alles op de weg direct onveiliger te maken.
Ik heb een aantal links per PB ontvangen, als die mensen bedankt hiervoor, hier kan ik iets mee!

Ik denk echt wel om de veiligheid van mij en mijn paardjes, maar kan ik hier op bokt dan niet een gewoon antwoord op mijn vraag krijgen? Ik ben gewoon opzoek naar een lichtere trailer, als ik mijn trailer nu met mijn auto trek gaat dit allemaal hardstikke goed en mag het ook nog! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar welke trailers er hiervoor op de markt zijn.
De regels en kogeldruk wordt echt door mij wel rekening mee gehouden, dat is echter niet de vraag die ik hier stel...

Denk je dan echt dat het de wereld van verschil maakt of je trailer 800kg weegt of 700kg? Wanneer dat de marges zijn, dan ben ik inderdaad heel blij dat je aan de andere kant van het land woont, scheelt weer zo'n wanna-bee in deze buurt!

Een tweepaards trailer weegt gewoon 700-800kg leeg, deal with that! Mocht je er eentje vinden die je 650kg op papier belooft, zet 'm dan eerst op de weegbrug, voordat je 'm koopt. Zul je merken dat ie in de praktijk toch zwaarder blijkt te zijn!

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe jij zo zeker weet dat je kogeldruk in orde is............


Trailers die zwaarder zijn dan op het kenteken staat, zijn vaak voorzien van opties zoals rubber op de klep en/of vloer, reservewiel, trapbescherming etc. Als je gewoon een houten basis uitvoering koopt zonder deze accesires zal ie wegen wat op het kenteken staat.
En dan nog iets:
Er word op dit forum altijd heel interessant gedaan over kogeldruk.Als je nou een b.v .caravan op de juiste manier laad dan heb je tijdens de hele rit dezelfde kogeldruk. Maar met levende have, ook al staan ze opgesloten tussen de buizen varieert bij elk beweging die het dier maakt de kogeldruk. Dus volgens mij is dit gewoon theoretische interesantdoenerij.

Attitude

Berichten: 3099
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:05

@ ts, als je serieuze interesse hebt richting Duitsland om te emigreren, dan heb je niet zo heel veel aan deze info.

In Duitsland is er namelijk weer een andere wet-en regelgeving van toepassing.
Ook mbt het remsysteem bijvoorbeeld van je auto en wat je dan mag trekken.

Het lijkt me ook niet geheel onverstandig om daar een zwaardere auto te kopen voor hetzelfde geld dat je in NL een in verhouding zijnde lichtere auto koopt en ook de trailers zijn er wat goedkoper.

Maar ik neem aan dat als je interesse richting Duitsland groot is, dat je daar al aan gedacht hebt/had.

Alabaster

Berichten: 1160
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wat is de lichtste tweepaardstrailer die er is?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:02

Ik snap dat je niet geholpen bent met sommige antwoorden, maar begrijp goed dat deze feiten steeds aangehaald worden i.v.m jullie veiligheid maar ook die van je medewegebruikers. Ik kom dagelijks auto/trailer combi tegen waarvan ik denk..1 verkeerde stuurbeweging of reactie en het spul gaat de slinger in, of komen de mensen ineens in diepe sporen terecht op de weg dan hangen er bijna 4 armen om het stuur om de boel onder controle te houden, en dan denk ik waarom toch zo een risico nemen? Zolang het goed gaat gaat het goed maar als het mis gaat gaat het dan ook goed mis en is er geen houden meer aan.
Vriend heeft nu zijn auto, mischien een B rijbewijs veewagentje toch nog een idee?

ikke

Berichten: 38938
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:54

Binckydenice schreef:
Denk er wel om dat wanneer je het gas erop doet dat je echt voldoende vermogen moet hebben om hem "recht" te kunnen krijgen. Mocht je hieraan twijfelen is de enige oplossing REMMEN!

Ach ik redt het prima zo, inderdaad zijn de andwoorden van bokt niet wat ik verwacht had. Maar daar leer je van toch? Ik zal niet snel meer een vraag stellen over dingen omdat je haast geen echte antwoorden krijgt.

Ik begrijp de veiligheid, maar ik denk niet dat ik zelf van plan ben om onveilig op pad te gaan. Vandaar dat ik hier benieuwd was naar welke modellen trailers er licht waren en de ervaringen daarmee, heelaas krijgt ook dit topic weer een andere wending dan gewenst...

Ik weet dat 140pk Discovery voldoende te melden heeft. Niet dat ik de boel ooit aan de slinger heb gehad, maar ik heb me wel eens (met 2 ton aan de haak) uit de voeten gemaakt voor twee k*thufters met vrachtwagens, die allerlei enge dingen deden, achter mij. De Disco trok helling op (A50 boven Arnhem) zonder morren naar de 120km/h, de Range Rover zal dat waarschijnlijk nog simpeler doen (170pk automaat).
Echt veilig paarden vervoeren kost gewoon geld, veel geld. Sorry, ik kan het ook niet mooier maken dan het is. Denk je nu echt dat een Range Rover van 1900kg zoveel duurder is dan een dikke VW of Ford Mondeo van 1600kg?
Mijn simpele Escortje Diesel is 4euro per maand goedkoper in de wegenbelasting dan de benzine Range Rover...........

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 09:38

ikke schreef:
Binckydenice schreef:
Denk er wel om dat wanneer je het gas erop doet dat je echt voldoende vermogen moet hebben om hem "recht" te kunnen krijgen. Mocht je hieraan twijfelen is de enige oplossing REMMEN!

Ach ik redt het prima zo, inderdaad zijn de andwoorden van bokt niet wat ik verwacht had. Maar daar leer je van toch? Ik zal niet snel meer een vraag stellen over dingen omdat je haast geen echte antwoorden krijgt.

Ik begrijp de veiligheid, maar ik denk niet dat ik zelf van plan ben om onveilig op pad te gaan. Vandaar dat ik hier benieuwd was naar welke modellen trailers er licht waren en de ervaringen daarmee, heelaas krijgt ook dit topic weer een andere wending dan gewenst...

Ik weet dat 140pk Discovery voldoende te melden heeft. Niet dat ik de boel ooit aan de slinger heb gehad, maar ik heb me wel eens (met 2 ton aan de haak) uit de voeten gemaakt voor twee k*thufters met vrachtwagens, die allerlei enge dingen deden, achter mij. De Disco trok helling op (A50 boven Arnhem) zonder morren naar de 120km/h, de Range Rover zal dat waarschijnlijk nog simpeler doen (170pk automaat).
Echt veilig paarden vervoeren kost gewoon geld, veel geld. Sorry, ik kan het ook niet mooier maken dan het is. Denk je nu echt dat een Range Rover van 1900kg zoveel duurder is dan een dikke VW of Ford Mondeo van 1600kg?
Mijn simpele Escortje Diesel is 4euro per maand goedkoper in de wegenbelasting dan de benzine Range Rover...........


Het gaat hier helemaal niet om geld, het gaat erom de wensen van de heer des huizes te combineren met mijn hobby... Ik kan de trailer blijven trekken, maar was opzoek naar een aantal lichtere types trailer...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wat is de lichtste tweepaardstrailer die er is?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:57

ok.......... van mij dan omdat ik in een toegeeflijke bui ben.......

Binckydenise....... ik weet geen trailer die je veilig terug kan laten keuren omdat je geen trek hebt in kosten voor het veilig vervoeren van je paard......... sorrie, kan je hier niet bij helpen

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:01

KiWiKo schreef:
ok.......... van mij dan omdat ik in een toegeeflijke bui ben.......

Binckydenise....... ik weet geen trailer die je veilig terug kan laten keuren omdat je geen trek hebt in kosten voor het veilig vervoeren van je paard......... sorrie, kan je hier niet bij helpen


Ok, ik heb een houten trailer, wanneer ik een polyester tweepaards koop zal deze toch al lichter moeten wezen?
Mijn houten is op papier 750 kilo. Ik wil niets om laten keuren. En heb geld genoeg, kan ook een landrover halen, alleen gaat de smaak van mijn lover daar niet naar uit.
Ik dacht als ik een "nieuwe" trailer koop zullen ze wel lichter zijn dan mijn ouwe beessie van 20 jaar oud :o

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:03

nee polyester blijkt uiteindelijk zwaarder te zijn dan hout.

wat je wel kan doen is naar een ex van mij gaan arion aanhangwagens effe googlen (ik ga al heel lang niet meer met hem om) Hij kan een VEILIGE wagen voor je bouwen die aan jouw eisen voldoet.

maargoed dat kost ook wel weer goed geld :)

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:26

KiWiKo schreef:
nee polyester blijkt uiteindelijk zwaarder te zijn dan hout.

wat je wel kan doen is naar een ex van mij gaan arion aanhangwagens effe googlen (ik ga al heel lang niet meer met hem om) Hij kan een VEILIGE wagen voor je bouwen die aan jouw eisen voldoet.

maargoed dat kost ook wel weer goed geld :)


Oh, zelfs zwaarder? Dat had ik niet verwacht.. Mijn oude beessie hoeft niet weg hoor, was gewoon benieuwd.

Ik ga even googlen, bedankt voor de info!

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:31

ikke schreef:
Binckydenice schreef:
Zeg dan gewoon: Binckydenice wij weten geen trailer voor je met dat gewicht, dan zeg ik: Jammer maar bedankt voor het nadenken en de moeite!

So, nou wordt ie helemaal mooi!

op pagina 1 (!!):
ikke schreef:
Even een voorbeeld, uitgaand van bovengenoemde trailer:
620kg trailer, twee Epony's van elk 450kg (ik zal je matsen); dan zit je dus op 450+450+620=1520kg. Een auto die 1600kg mag trekken, valt al snel in de klasse Volvo V70, Saab 9-3, Audi A6 en de sterkere Ford Mondeo's. Dat zijn stuk voor stuk forse auto's en dit is de absolute ondergrens!!
Ik heb al een auto die 1600 kilo mag trekken!

Kortom, forget it. Check om te beginnen maar eens of je huidige auto de combinatie wel mag trekken en mocht je dan toch gaan zoeken voor een andere auto, dan is "goedkoper" in ieder geval geen optie.
Paarden vervoeren kost geld, klauwen met geld........
Mijn huidige combinatie is gewoon ok, was gewoon opzoek naar een lichtere, maar blijkbaar bestaan deze haast niet in tweepaards!

vervolgens even verder:
ikke schreef:
Een tweepaards trailer weegt gewoon 700-800kg leeg, deal with that! Mocht je er eentje vinden die je 650kg op papier belooft, zet 'm dan eerst op de weegbrug, voordat je 'm koopt. Zul je merken dat ie in de praktijk toch zwaarder blijkt te zijn!

En nu kom je op pagina 5(!!) zeuren dat we niet gezegd hebben dat de trailer die jij zoekt niet bestaat. Dat is toch wel een erg sterk staaltje selectief lezen!

Ik heb een aantal links gehad van bokkers, waarbij het gewicht lichter is dan die van mij, dat is precies waar ik naar opzoek ben

Even voor de duidelijkheid, ik rijdt nu met een "normale" auto en mijn trailer er achter, dit is gewoon een goede combinatie. Ik dacht dat mijn trailer extreem zwaar zou wezen doordat deze van hout was, dus een nieuwe trailer in polyester lichter zou wezen qua gewicht. Maar dit blijkt niet altijd of zeg maar zelden zo te wezen. Dat is jammer, maar dan blijft mijn combinatie voorlopig gewoon zoals deze is, daar is niets mis mee, was gewoon benieuwd....

blackstar

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:35

Even een vraagje Binckydenice. Puur informatief.

Heb je jouw trailer wel eens leeg gewogen???
Zo ja hoeveel kg was ie (en dan niet het gewicht overnemen van het kenteken)

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:43

blackstar schreef:
Even een vraagje Binckydenice. Puur informatief.

Heb je jouw trailer wel eens leeg gewogen???
Zo ja hoeveel kg was ie (en dan niet het gewicht overnemen van het kenteken)


Blackstar, nee heb hem nog nooit gewogen, op het kenteken staat 750 kilo. Maar ik denk niet dat het veel meer zou wezen met mijn zeilen dak :o De zijplaten zijn van hout, en inderdaad ik heb de bodem laten reviseren en de zijkanten laten vervangen, dus het gewicht zal wel af moeten wijken van hetgeen dat er staat... Misschien zou ik dat eens moeten doen, maar wil toch eigenlijk wel gewoon een nieuwere trailer.

Ik ga gewoon rustig rond kijken, een tweepaards van hetzelfde gewicht is geen probleem, zelfs 50 tot 100 kilo lichter is zichtbaar geen probleem. Ik heb geen haast, ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van mensen met die lichtere trailers en welke het dan zijn... Zodat ik weet welk type of merk er wel of niet geschikt is volgens jullie...

En ik rijd echt wel met een veilige combinatie over de weg, als ik dit niet zou doen, breng ik mijn paarden, mijn auto en mijn eigen leven in gevaar, dat zou ik nooit doen...

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:48

Mijn dealer deed alle trailers zelf ook nog op de weegbrug zetten met tussenschot en dergelijke er wel in. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij woog die van mij op papier 520kg en in 'het echt' ook maar 600 kg. Hij was iig een stuk lichter dan veel andere trailers, komt misschien ook door de alu-plast bodem. Het is een Thiel trailer, wel al weer 4 jaar oud dus misschien zijn de nieuwere modellen zwaarder. Ik wilde ook graag een lichte 2paards. Er staat nooit meer dan 1 paard in, maar ik vind de extra ruimte heel fijn, paard kan lekker schuin gaan staan etc.

blackstar

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:51

Mijn Hotra is volgens mij 1 van de lichtere trailers die er zijn, maar door alle opties zal ie wel een stuk zwaarder uitvallen.
Maar dan nog is het max gewicht 2000kg.
Ik ken geen 2 paardstrailers die max 1800 mogen zijn.

Misschien toch verstandig om je trailer een keer echt te wegen en tel daarbij de gewichten van de pony's op.
(mijn tink heb ik ook al eens gewogen bij de gemeente, ze woog 540 kg)
Misschien pony's een keer meenemen, stuk voor stuk wegen en dan de losse trailer ook even wegen.
Dan weet je met wat je rijd en of het de juiste combinatie is.

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:02

Fleurtje100 schreef:
Mijn dealer deed alle trailers zelf ook nog op de weegbrug zetten met tussenschot en dergelijke er wel in. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij woog die van mij op papier 520kg en in 'het echt' ook maar 600 kg. Hij was iig een stuk lichter dan veel andere trailers, komt misschien ook door de alu-plast bodem. Het is een Thiel trailer, wel al weer 4 jaar oud dus misschien zijn de nieuwere modellen zwaarder. Ik wilde ook graag een lichte 2paards. Er staat nooit meer dan 1 paard in, maar ik vind de extra ruimte heel fijn, paard kan lekker schuin gaan staan etc.


Dank je wel! Heb ze een mail gestuurd voor meer informatie ;)

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:04

blackstar schreef:
Mijn Hotra is volgens mij 1 van de lichtere trailers die er zijn, maar door alle opties zal ie wel een stuk zwaarder uitvallen.
Maar dan nog is het max gewicht 2000kg.
Ik ken geen 2 paardstrailers die max 1800 mogen zijn.

Misschien toch verstandig om je trailer een keer echt te wegen en tel daarbij de gewichten van de pony's op.
(mijn tink heb ik ook al eens gewogen bij de gemeente, ze woog 540 kg)
Misschien pony's een keer meenemen, stuk voor stuk wegen en dan de losse trailer ook even wegen.
Dan weet je met wat je rijd en of het de juiste combinatie is.


Mhhh, waar kan ik een paard laten wegen :o Tja, de waarheid is, dat ik gewoon graag een nieuwe trailer wil hebben, dus opzoek ga naar de meest geschikte voor mijn combinatie ;)

Maar mijn paarden wegen zou inderdaad wel goed wezen, dat is van belang bij iedere combinatie waar ik mee ga rijden natuurlijk... Bedankt voor de tip!

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:07

blackstar schreef:
Mijn Hotra is volgens mij 1 van de lichtere trailers die er zijn, maar door alle opties zal ie wel een stuk zwaarder uitvallen.
Maar dan nog is het max gewicht 2000kg.
Ik ken geen 2 paardstrailers die max 1800 mogen zijn.

Misschien toch verstandig om je trailer een keer echt te wegen en tel daarbij de gewichten van de pony's op.
(mijn tink heb ik ook al eens gewogen bij de gemeente, ze woog 540 kg)
Misschien pony's een keer meenemen, stuk voor stuk wegen en dan de losse trailer ook even wegen.
Dan weet je met wat je rijd en of het de juiste combinatie is.


Lijkt dit niet iets:
http://www.paardentrailer.nl/thiel/domino.html

Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:16

blackstar schreef:
Mijn Hotra is volgens mij 1 van de lichtere trailers die er zijn, maar door alle opties zal ie wel een stuk zwaarder uitvallen.
Maar dan nog is het max gewicht 2000kg.
Ik ken geen 2 paardstrailers die max 1800 mogen zijn.

Misschien toch verstandig om je trailer een keer echt te wegen en tel daarbij de gewichten van de pony's op.
(mijn tink heb ik ook al eens gewogen bij de gemeente, ze woog 540 kg)
Misschien pony's een keer meenemen, stuk voor stuk wegen en dan de losse trailer ook even wegen.
Dan weet je met wat je rijd en of het de juiste combinatie is.


Ik heb een Henra waarvan het massa ledig voertuig 600 is en max massa is 1800 dus ze bestaan wel is tevens een tweepaards trailer.
het laadvermogen is dan ook 1200kg.

En deze trailer is van hout wellicht heb je iets aan deze informatie.

Binckydenice

Berichten: 5859
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is de lichtste tweepaardstrailer die er is?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:17

Wat voor type is het precies Ilonab?

Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

Re: Wat is de lichtste tweepaardstrailer die er is?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:22

Ik heb het model Amazone.