cissy schreef:Oh, het gaat je alleen om het gelijk krijgen? alsjeblieft: JE HEBT HELEMAAL GELIJK!
*ik ben gek en heb geen verstand van trailers, dus ik moet mn mond houden en mag geen nuttige adviezen geven*
Ik heb van jouw geen link of iets ontvangen naar een lichte trailer die ik zoek
En dat is toch de enige vraag die er staat of niet soms?
Hieronder snappen ze het al beter
Lalidan schreef:Met grote interesse het topic en de verwarring hier gelezen. Wat ik mij afvraag: Kan het niet zo zijn dat jullie hier volledig bij elkaar langspraten?
Ik vermoed dat TS uit gaat van de veronderstelling dat een trailer met een lager MTM, dus van 1800, qua eigen gewicht lichter is dan een trailer met een MTM van 2000. Dus (zomaar wat getalletjes uit mijn duim gezogen, dus val me daar niet op aan) de 1800 trailer heeft een eigen gewicht van 600 kilo, en de 2000 een eigen gewicht van 800 kilo.
Mag haar auto dan 1800 trekken, dan zou ze bij de trailer met 1800 MTM nog 1200 mogen laden, en bij die van 2000 nog 1000. En dus maakt het dan uit wat voor trailer je hebt.
Dat was namelijk de vraag van TS, een lichtere trailer, niet een trailer met een lager MTM.
Probleem is echter dat de meeste trailers met een lager MTM niet zozeer lichter zijn dan die met een hoger MTM. Met het gevolg dat iedereen hier dus blijft zeggen dat het niks uitmaakt dat je een trailer met een lager MTM koopt.
Maar zelfs als je een lichtere trailer kan vinden, blijf je met het probleem van de kogeldruk zitten.....
Ok, klinkt logisch! Maar ik begrijp niet waarom er een hele discussie moet komen over mijn veiligheid. Ik zal echt niets doen waardoor ik mijn paarden in gevaar zou brengen. Het gaat erom dat ik alleen op wedstrijd kan (binnen een schaal van 10 km, daarnaast wil ik wel eens een strandritje gaan maken met mijn vriendin. Eigenlijk doet dit er allemaal niet toe.
Mijn tweepaards die ik nu heb is volledig van hout, dus ik dacht dat een polyester een stuk lichter zou moeten wezen. Dus vroeg mij af wat de lichtste tweepaardtrailer is die er bestaat. Dat is niet alleen fijn voor mij, maar ook fijn voor mijn combinatie. Mijn auto is inderdaad een 2,5 V6, helaas doet dit er ook weinig toe...
Ik ben gewoon opzoek naar een goede, lichte trailer meer niet....