dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:58

Zou gewoon die brief sturen en het verder als afgedaan zien. Dan heb je igg bewijs dat je je snel genoeg bedacht hebt. Zelfs als een rechter zou bepalen dat de verkoop mondeling was afgesproken. Maar ik betwijfel dat die man daadwerkelijk naar een advokaat stapt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:02

liedje89 schreef:
Maar ik betwijfel dat die man daadwerkelijk naar een advokaat stapt.

Tuurlijk niet. Een procedure kost meer als de hele pony. Is waarschijnlijk alleen maar bangmakerij.

Je zou deze http://www.paardenadvocaat.nl/ even kunnen bellen om te weten waar je staat in deze.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:12

wat lief, dank je wel, ga ik morgen gelijk even doen!!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:15

Tjonge wat een verhaal. Ik kan je niet helpen met een oplossing, maar ik vind het wel een raar idee dat iemand je zou kunnen dwingen je pony aan hem of haar te verkopen. Wat ik helemaal vreemd vind is dat het kind waar Lot voor bedoeld was zich er helemaal niet voor interesseerde. Rare mensen, maar ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Sterkte!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:19

Wettelijk gezien is mondeling ook een koopovereenkomst. En het is geen goed koopmansgebruik om zonder van te voren in te lichten met andere in zee te gaan. Dat is niet netjes. Ergens heeft hij een poot om op te staan. Dit op internet zetten, maakt hem heel sterk, want hij kan het bij de rechtbank nu ook nog bewijzen.
Waarom zie je het niet zitten je pony aan hem te verkopen? Kun je hem dat goed onderbouwd uitleggen? Had je van te voren afgesproken dat jouw mening hieromtrent een ontbindende factor was? Heb je de koop eerst ontbonden en ben je die kopers daarna pas tegengekomen? Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Sterkte!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:23

zo lang er niks op papier staat met jouw en zijn handtekening datum plaats en nog meer poespas er onder kan hij jou niks maken!
bij een mondelinge koopovereenkomst heeft hij geen bewijs.
tevens als jij spijt heb van een koop overeenkomst kun je deze binnen 8 dagen terugdraaien volgens mij bij paarden binnen een langer termijn..
maar veder sterkte ermee

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:27

idefix4 schreef:
Wettelijk gezien is mondeling ook een koopovereenkomst. En het is geen goed koopmansgebruik om zonder van te voren in te lichten met andere in zee te gaan. Dat is niet netjes. Ergens heeft hij een poot om op te staan. Dit op internet zetten, maakt hem heel sterk, want hij kan het bij de rechtbank nu ook nog bewijzen.
Waarom zie je het niet zitten je pony aan hem te verkopen? Kun je hem dat goed onderbouwd uitleggen? Had je van te voren afgesproken dat jouw mening hieromtrent een ontbindende factor was? Heb je de koop eerst ontbonden en ben je die kopers daarna pas tegengekomen? Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Sterkte!

Lijkt me toch dat dat duidelijk is als je zelfs in de advertentie zet dat je de zijn nieuwe thuis wilt zien, waarschijnlijk in de trant van gaat alleen naar een goed tehuis. Wil het kunnen bezichtigen lijkt me dan toch duidelijk dat de mening van de TS dan een onbindende factor is :)* .

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:31

wow das poedersuiker !!
wat vreselijk voor je
als je het op papier hebt te staan
ohoh ...
maar ik zou er niet al te veel op in gaan !
dit kan je alleen maar verder in de problemen brengen

voor de rest heb ik niet veel ervaring hiermee maar
ik wens je heel veel geluk toe

Xxgr.isha12

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:33

Ik denk dat jij niet erg duidelijk bent geweest tegenover die man. Je zegt zelf al dat ie in princiepe zaterdag opgehaald zou worden. Jij bent wezen kijken naar de nieuwe plek en hebt daar niet duidelijk aangegeven dat je er nog over wilde nadenken of dat je de plek niet geschikt vond. Ik snap best dat die man denkt dat de koop rond is en dat hij de pony op wil halen.
Als je geluk hebt blijft het van zijn kant alleen bij dreigen, maar in princiepe heb je je pony verkocht, ook zonder handgeld is een mondelinge afspraak bindend.

Mijn tip voor de volgende keer is om veeeel duidelijker te zijn. Dus niet alleen bij jezelf denken dat je 24 uur neemt om na te denken, maar dat ook zeggen. En daarna pas een afspraak maken wanneer de pony opgehaald kan worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:40

DeHP schreef:
Ik denk dat jij niet erg duidelijk bent geweest tegenover die man. Je zegt zelf al dat ie in princiepe zaterdag opgehaald zou worden. Jij bent wezen kijken naar de nieuwe plek en hebt daar niet duidelijk aangegeven dat je er nog over wilde nadenken of dat je de plek niet geschikt vond. Ik snap best dat die man denkt dat de koop rond is en dat hij de pony op wil halen.
Als je geluk hebt blijft het van zijn kant alleen bij dreigen, maar in princiepe heb je je pony verkocht, ook zonder handgeld is een mondelinge afspraak bindend.

Mijn tip voor de volgende keer is om veeeel duidelijker te zijn. Dus niet alleen bij jezelf denken dat je 24 uur neemt om na te denken, maar dat ook zeggen. En daarna pas een afspraak maken wanneer de pony opgehaald kan worden.

Tja, waarom dacht die man anders dat ze wou kijken? Ik vind je wel erg dom als je niet snapt dat iemand wil zien of ze die plek wel geschikt vind voor het paard :o? . En dat de verkoper na het zien van de plek ook van gedachten kan veranderen, maar sommige mensen zijn misschien geen grote aanhangers van logica?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:45

Hij had al min of meer gezegd dat hij de pony, mits het door ging, dan die zaterdag wilde komen halen als mij dat ook uit kwam.
Ik had gezegd dat ik daar wel tijd voor zou hebben maar dat was zelfs voor dat de man liet weten de pony te willen hebben.
Als de afspraak zo bindend en duidelijk was zoals hij durft te zeggen, waarom was hij er zaterdag dan niet met een trailer????
Hij vroeg tenslotte niet voor niets drie keer of ik zijn thuis goed vond voor Lotje.
Hij had hier geen antwoord op gehad van mij, omdat ik me niet in een bepaalde hoek wilde laten dwingen door hem.
Ik ben heel netjes geweest, heb meerdere malen mijn excuus aangeboden, heb heel duidelijk uitgelegd waarom ik niet akkoord ging, ik kan er niets aan doen dat hij het niet snapt toch??
alle info die ik op internet zet bewijst allleen maar dat de man zijn eigen verhaal maakt, ik zou niet weten wat hij hier aan zou kunnen hebben???

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:47

als iemand bij mij zou komen kijken of mijn plekje geschikt is en ik vraag tijdens het bekijken of het geschikt is en ik krijg daar niet echt een antwoord op ga ik ervan uit dat het dan wel goed zou zijn. Anders zou ze wel nee gezegt hebben. Als diegene die komt kijken mij niet zegt dat ze er nog 24 uur over wil denken hoe moet ik dan weten of ik de pony wel of niet op kan halen. Wie zwijgt stemt toe is mij altijd geleerd.
logica zou zijn als de verkoper duidelijk zou zeggen dat ze nog aan het nadenken is en even tijd nodig heeft. Logica is voor mij niet dat ik een afspraak heb en dan plots te horen krijg dat de pony naar een ander gaat zonder dat mij even verteld is dat mijn locatie niet goed genoeg is voor deze pony.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:50

DeHP schreef:
als iemand bij mij zou komen kijken of mijn plekje geschikt is en ik vraag tijdens het bekijken of het geschikt is en ik krijg daar niet echt een antwoord op ga ik ervan uit dat het dan wel goed zou zijn. Anders zou ze wel nee gezegt hebben. Als diegene die komt kijken mij niet zegt dat ze er nog 24 uur over wil denken hoe moet ik dan weten of ik de pony wel of niet op kan halen. Wie zwijgt stemt toe is mij altijd geleerd.
logica zou zijn als de verkoper duidelijk zou zeggen dat ze nog aan het nadenken is en even tijd nodig heeft. Logica is voor mij niet dat ik een afspraak heb en dan plots te horen krijg dat de pony naar een ander gaat zonder dat mij even verteld is dat mijn locatie niet goed genoeg is voor deze pony.

|Ik blijf het knap vinden dat je blijft denken dat ik de andere kopers heb laten komen voor ik deze man verteld had dat hij de pony niet ging krijgen.
Ik had hem n.l. EERST gebelt!!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:53

DeHP schreef:

Sorry maar geen antwoord is Ja vind ik ook niet logisch. Ik ga bij geen antwoord juist uit van twijfel of een negatief antwoord. Als het volmondig ja zou niemand zich namelijk bezwaard voelen om dat te melden :)*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:00

idefix4 schreef:
Wettelijk gezien is mondeling ook een koopovereenkomst.

Maar ja, hoe maak je een mondelinge overeenkomst hard.....?

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:02

[quote="alison_belle|Ik blijf het knap vinden dat je blijft denken dat ik de andere kopers heb laten komen voor ik deze man verteld had dat hij de pony niet ging krijgen.
Ik had hem n.l. EERST gebelt!!![/quote]

Ik gaf mezelf 24 uur om het te kunnen overdenken en besloot de man te bellen dat ik het niet eens was.
Ondertussen vind ik de ideale plek voor de pony en besluit haar aan die andere mensen te verkopen.

Je geeft jezelf 24 uur om erover te denken en ondertussen, zoals ik het lees is dat dus in je bedenktijd, vind je de ideale plek.
Daardoor dacht ik dat je andere kopers hebt laten komen voor je die man hebt afgebeld.
Verder denk ik dat het zinloos is om hierover door te gaan. Voegt totaal niks aan je topic toe. Zoals ik al eerder zei hoop ik voor jou dat het alleen bij dreigen blijft en dat die man er verder geen zaak van maakt.

Maar ik blijf erbij dat mocht je ooit weer in de situatie komen dat je een pony moet verkopen dat je beter duidelijker kunt zijn om teleurstellingen van beide kanten te voorkomen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:11

Die man heeft geen poot om op te staan.Je had nog niets toegezegd, dus dan heb je ook geen mondelinge overeenkomst. Niet echt leuk voor die man, maar het zij zo. Hij vindt vast een andere pony.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:11

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je hem niet hebt toegezegd dat jij over zou gaan op de koop, maar ook niet dat het niet zeker was. Ik denk dat die man zelf zijn conclusies trok en ervan uit ging dat alles rond was.

Even een vraag aan de kenners van dit soort zaken: omdat de TS niet met duidelijke woorden heeft toegezegd op de verkoop is er toch geen mondelinge overeenkomst?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:14

ja ik denk wel dat ik hier wijzer van geworden ben gelukkig verkoop ik in de toekomst helemaal niets meer.

Met ondertussen bedoelde ik de tijd die na het telefoontje en het plaatsen van dit topic zat, maar misschien in de srtess niet duidelijk genoeg geweest?

Hij kan zeggen wat hij wil natuurlijk.
Als hij wil kan hij een compleet verhaal bij elkaar liegen en daarmee bij de rechter komen.
Maar hij heeft helemaal niets, ook geen getuigen, om het te kunnen bewijzen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:16

Mondelingen overeenkomsten zijn sowieso altijd moeilijk te bevestigen. Tenzij er echt veel getuigen of opname van zijn of zo. Maar ik sowieso niet dat je iemand kan dwingen om je iets te verkopen? Of hij dat nu heeft toegezegd of niet dat vraag ik me nu een beetje af, ik bedoel als je er na een mondelinge overeen komst achter komt dat het object wat je verkoopt veel meer waard is dan je dacht en er is nog niets betaald en nog geen contract moet je het dan toch verkopen?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:49

maar heb je nou wel of niet duidelijk tegen hem gezegd dat je er 24 uur over wilde denken, of was dat alleen maar een eigen gedachte van je?
ik vind je hier ook behoorlijk onduidelijk overkomen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:58

Ik vond zelf dat ik binnen die tijd de man moest laten horen of ik akkoord zou gaan of niet.
Gewoon omdat een langere tijd niet netjes zou zijn is mijn mening.
Ik ben er in de avond geweest en heb hem de volgende ochtend gebelt.(minder dan 12 uur dus)
Ik heb de man tot die tijd niet toegezegd dat hij de pony kon komen halen, anders was hij er afgelopen zaterdag n.l. al geweest.
Hij heeft dit ook goed begrepen lijkt mij, ik heb hem zaterdag n.l. ook niet gezien!
Het ontwijken van een reactie van mij op de vraag of ik akkoord ging was meer dan duidelijk, hij vond dit ook zichtbaar vervelend

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:03

dan is het beide kanten niet netjes afgehandeld. jouw kant niet omdat je best wel duidelijk had kunnen zeggen dat je erover wilde denken. zijn kant niet omdat hij nu zo overdreven reageert.
uiteindelijk denk ik niet dat hij je wat kan maken, omdat je niks toegezegd hebt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:04

In je advertentie stond:
*Gezocht goed huis.
*Wil eerst komen kijken...

Lijkt mij toch vrij duidelijk!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:31

blaffende honden bijten niet...
Ik denk dat deze meneer heel hard schreeuwt in de hoop dat jij je laat intimideren.
ik zou hoogstens een uiterst corecte mail teug sturen maar verder er geen aandacht aan besteden. Als ie echt wat wil zal hij dat via het prijzige civiele recht moeten doen, dat zal zo'n vaart niet lopen...