Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liedje89 schreef:Maar ik betwijfel dat die man daadwerkelijk naar een advokaat stapt.
idefix4 schreef:Wettelijk gezien is mondeling ook een koopovereenkomst. En het is geen goed koopmansgebruik om zonder van te voren in te lichten met andere in zee te gaan. Dat is niet netjes. Ergens heeft hij een poot om op te staan. Dit op internet zetten, maakt hem heel sterk, want hij kan het bij de rechtbank nu ook nog bewijzen.
Waarom zie je het niet zitten je pony aan hem te verkopen? Kun je hem dat goed onderbouwd uitleggen? Had je van te voren afgesproken dat jouw mening hieromtrent een ontbindende factor was? Heb je de koop eerst ontbonden en ben je die kopers daarna pas tegengekomen? Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Sterkte!
. DeHP schreef:Ik denk dat jij niet erg duidelijk bent geweest tegenover die man. Je zegt zelf al dat ie in princiepe zaterdag opgehaald zou worden. Jij bent wezen kijken naar de nieuwe plek en hebt daar niet duidelijk aangegeven dat je er nog over wilde nadenken of dat je de plek niet geschikt vond. Ik snap best dat die man denkt dat de koop rond is en dat hij de pony op wil halen.
Als je geluk hebt blijft het van zijn kant alleen bij dreigen, maar in princiepe heb je je pony verkocht, ook zonder handgeld is een mondelinge afspraak bindend.
Mijn tip voor de volgende keer is om veeeel duidelijker te zijn. Dus niet alleen bij jezelf denken dat je 24 uur neemt om na te denken, maar dat ook zeggen. En daarna pas een afspraak maken wanneer de pony opgehaald kan worden.
. En dat de verkoper na het zien van de plek ook van gedachten kan veranderen, maar sommige mensen zijn misschien geen grote aanhangers van logica? DeHP schreef:als iemand bij mij zou komen kijken of mijn plekje geschikt is en ik vraag tijdens het bekijken of het geschikt is en ik krijg daar niet echt een antwoord op ga ik ervan uit dat het dan wel goed zou zijn. Anders zou ze wel nee gezegt hebben. Als diegene die komt kijken mij niet zegt dat ze er nog 24 uur over wil denken hoe moet ik dan weten of ik de pony wel of niet op kan halen. Wie zwijgt stemt toe is mij altijd geleerd.
logica zou zijn als de verkoper duidelijk zou zeggen dat ze nog aan het nadenken is en even tijd nodig heeft. Logica is voor mij niet dat ik een afspraak heb en dan plots te horen krijg dat de pony naar een ander gaat zonder dat mij even verteld is dat mijn locatie niet goed genoeg is voor deze pony.
DeHP schreef:als iemand bij mij zou komen kijken of mijn plekje geschikt is en ik vraag tijdens het bekijken of het geschikt is en ik krijg daar niet echt een antwoord op ga ik ervan uit dat het dan wel goed zou zijn. Anders zou ze wel nee gezegt hebben. Als diegene die komt kijken mij niet zegt dat ze er nog 24 uur over wil denken hoe moet ik dan weten of ik de pony wel of niet op kan halen. Wie zwijgt stemt toe is mij altijd geleerd.
logica zou zijn als de verkoper duidelijk zou zeggen dat ze nog aan het nadenken is en even tijd nodig heeft. Logica is voor mij niet dat ik een afspraak heb en dan plots te horen krijg dat de pony naar een ander gaat zonder dat mij even verteld is dat mijn locatie niet goed genoeg is voor deze pony.