Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:je zegt eerst een handelaar en nu zeg je weer particulier.... wat is het nou? Dat is nl niet geheel onbelangrijk! Een handelaar heeft nl omgekeerde bewijslast en moet bewijzen dat het paard bij tijde van aankoop gezond was.
Citaat:Wanneer heb je het paard laten keuren TS?? en wanneer heb je contact gehad met de eerdere kopers van dit paard?
petra1970 schreef:Mindim schreef:Paspoort is geen eigendomspapier TS.
nee maar daar staat wel zijn naam in
petra1970 schreef:cissy schreef:je zegt eerst een handelaar en nu zeg je weer particulier.... wat is het nou? Dat is nl niet geheel onbelangrijk! Een handelaar heeft nl omgekeerde bewijslast en moet bewijzen dat het paard bij tijde van aankoop gezond was.
ik heb niet gezegd handelaar,
particulier heb ik hem gekocht
listiglistje schreef:Cissy, Ik heb er vroeger ook een gehad met ernstige hoefkatrol, maar die kwam ook met gemak door de klinische keuring!
Dus haar eigen veearts kan hier waarschijnlijk niets aan doen...zeker niet als hij de buigproeven met vlag en wimpel doorstaat!
Wil je hoefkatrol uitsluiten altijd rontg. laten keuren!
listiglistje schreef:TS als je rechtsbijstand hebt kun je het proberen...anders wordt het een te dure aangelegenheid vrees ik!
En mocht je verliezen....je draait dan volgens mij alleen op voor de proceskosten/griffiekosten etc. zo'n € 200 tot € 600,-
Je moet echter wel alles zwart op wit kunnen bewijzen, anders maak je weinig kans.
Mocht je geen procedure opstarten is het helaas duur leergeld voor de toekomst![]()
Succes met je beslissing!

Esthermuis schreef:Ook wij hebben ervaring van een paard met een verborgen gebrek.
Nadat het paard gekocht is (met overeenkomst voor veel geld) hebben wij haar laten keuren door een dierenarts, AFGEKEURD!
3 dagen na aankoop paard kreupel, nooit meer zuiver geweest
Vorige eigenaar gebeld met de mededeling dat het paard afgekeurd was en 2 weken moest rusten. Vorige eigenaar wist natuurlijk van niets.
Hierna welgeteld 3 maanden met het paard de medische mallemolen in, paard had duidelijk pijn en deed niets anders dan steigeren bij enige belastend bewegingen.
Duidelijk was ons wel dat het in de rug van het paard zat, en dat het iets uit het verleden was.
Door getuigen op wedstrijden hoorde wij wat er met het paard gebeurd was. Hiermee de vorige eigenaar geconfronteerd. Natuurlijk wisten zij van niets!!
Geluk bij een ongeluk, het hele verhaal wat er met het paard (naam en toenaam)gebeurd is stond op dit forum. Hiermee weer de vorige eigenaar gebeld, nog steeds volhouden dat er niets gebeurd is.
Volgens de "wet" voldoen we aan alle punten zodat we ons kunnen beroepen op ontbinding van het koopcontract. Alleen de vorige eigenaar snapt het niet helemaal
en hou nog steeds vol dat er niets is geweest.
Paard heeft enkele jaren geleden een ongeluk gehad, en hierbij ernstig rugletsel opgelopen.
Hoe kunnen we hiermee omgaan, wij willen eigenlijk paard terug naar vorige eigenaar, en ons geld terug!! Advocaat is ingeschakeld.