Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:Het paard krijg je ook gratis?
Je moet nooit je hoop vestigen op voorzieningen die je gratis kunt gebruiken. Dat kan van de een op de andere dag afgelopen zijn. Misschien als je straks gaat studeren, heb je misschien niet zo veel tijd meer om op de stoeterij te blijven werken en wie moet het paard dan betalen? Misschien komen er problemen en moet je daar weg.
Het is leuk dat je alles gratis krijgt, maar je moet ook zelf in staat zijn het paard te bekostigen, indien je daar dus wel weg moet, omdat je paard een box bezet houdt, waar ook een betalend of verdiend paard in kan staan.
Maar valt de 200 euro niet weg als je daar een paard neer zet? Nu werk je en krijg 200 euro, straks werk je daar en kan je paard er gratis staan, maar dan krijg je de 200 euro dan ook nog of werk je voor de kost en inwoning van het paard?
ook al stal ik hem daar
vroli1 schreef:euhm.. je krijgt (bijna) alles gratis.. en verdient 200,- per maand .. misschien dat je alleen nog maar snoepjes hoeft te kopen.. ??
iets wat ik niet begrijp:
je bent 15 jaar.. werkt 5 jaar op een stal (je was dus 10 dat je begon) en je hebt 4.000 a 5.000 euro verdient??? en vraagt of je het redt qua financien.. ??
ik gaf vroeger ook nooit wat uit of zelde dus had ook vrij snel een behoorlijk bedrag..en toen kreeg ik een vriend en ging uit ..steeds 10tje ...zo weg geld
mja ik had ook geen 4.000 euro
zie ondertussen dat ze er al antwoord op had gegeven 

AlexandraM schreef:nou nee eigenlijk zijn niet alle kosten voor jezelf anders kreeg je toch niet zowat alles gratis
je kunt het zeker redden nu als je niet veel tot niks van die 200 euro uitgeeft, verder moet je er wel rekening mee houden dat je haar niet meer met die 200 kan betalen als je ooit eens daar weg moet of ervoor moet betalen. Zeker niet als je de da kosten beter kan reserveren voor geval dat er eens wat is. Dan moet je haar dus verkopen of ben je dr kwijt. maar ik denk dat je idd heel wat mensen blij maakt als je eens duidelijk en uitgebreid vertelt waarom je alles gratis krijgt
word ze op papier ook omgeschreven met jou als eigenaar of is het mondeling
Jilletje schreef:nou als de TS 100% verantwoordelijkheid krijgt vind ik het wel wat meer als 'gewoon' een verzorgpaard
alleen de eerste dag was eigenaar erbij, de eerste x rijden was 9 van de 10 x zonder eigenaar...meer van hier heb je sleutel ga maar... heb maar 2x onder toezicht van de eigenaar moeten voorrijden. en heb toch heel wat paardjes onder me gehad. iig onder toezicht kun je het dus niet echt noemen als ik met eigenaar alleen contact via mail/sms/telefoon had als ik eens niet kon, zij niet kon of er iets met paard aan de hand was