wat kost een paard ongeveer, heb al paar dingen gratis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:13

Ik noem 4 a 5 duizend euro geen spaarpotje. Ga eerder uit van 10 a 20 duizend euro. Een rekening van de dierenarts kan behoorlijk oplopen.
Als je alle spullen hebt gekocht die je nodig hebt zoals een fatsoenlijk zadel (je hebt ze namelijk ook al voor 100 euro) en een hoofdstel en dekens en ga zo maar door dan is toch al een deel van je nu opgebouwde spaarpotje weg hoor.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Wat ik vind een inkomen van 200 euro per maand wel erg weinig.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:13

Misschien heeft ze daar eerst geholpen en wordt ze er nu voor betaald waardoor het werk is.
Ik weet niet hoeveel uur per maand je er werkt, maar ik moet wel zeggen dat ik € 200,- erg weinig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:14

Het paard krijg je ook gratis?

Je moet nooit je hoop vestigen op voorzieningen die je gratis kunt gebruiken. Dat kan van de een op de andere dag afgelopen zijn. Misschien als je straks gaat studeren, heb je misschien niet zo veel tijd meer om op de stoeterij te blijven werken en wie moet het paard dan betalen? Misschien komen er problemen en moet je daar weg.

Het is leuk dat je alles gratis krijgt, maar je moet ook zelf in staat zijn het paard te bekostigen, indien je daar dus wel weg moet, omdat je paard een box bezet houdt, waar ook een betalend of verdiend paard in kan staan.

Maar valt de 200 euro niet weg als je daar een paard neer zet? Nu werk je en krijg 200 euro, straks werk je daar en kan je paard er gratis staan, maar dan krijg je de 200 euro dan ook nog of werk je voor de kost en inwoning van het paard?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-10 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:15

dan ben je niet veel kwijt per maand. je hebt alleen de aanschaf van de spullen,maar dat is eenmalig en 2 x per jaar enten en af en toe ontwormen dat was geloof ik.. haha en als je op wedstrijd wil wedstrijd kosten.

Pindabeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:17

zo ongeveer in begin hielp ik gewoon wat met poetsen enzo daarna kreeg ik beetje geld voor, nu krijg ik 200 euro in de maand.

Pindabeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:18

Mindim schreef:
Het paard krijg je ook gratis?

Je moet nooit je hoop vestigen op voorzieningen die je gratis kunt gebruiken. Dat kan van de een op de andere dag afgelopen zijn. Misschien als je straks gaat studeren, heb je misschien niet zo veel tijd meer om op de stoeterij te blijven werken en wie moet het paard dan betalen? Misschien komen er problemen en moet je daar weg.

Het is leuk dat je alles gratis krijgt, maar je moet ook zelf in staat zijn het paard te bekostigen, indien je daar dus wel weg moet, omdat je paard een box bezet houdt, waar ook een betalend of verdiend paard in kan staan.

Maar valt de 200 euro niet weg als je daar een paard neer zet? Nu werk je en krijg 200 euro, straks werk je daar en kan je paard er gratis staan, maar dan krijg je de 200 euro dan ook nog of werk je voor de kost en inwoning van het paard?

Ik krijg gewoon doorbetaalt ;) ook al stal ik hem daar

En paard krijg ik inderdaad ook gratis

Pindabeer

Re: wat kost een paard ongeveer, heb al paar dingen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:20

Maar red ik dit met 200 euro in de maand? of niet?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:21

Je krijgt een paard gratis van die stoeterij? nou doen mij er ook even zo 1

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:21

wat voor paard praten we eigenlijk over??? een shetlander of een rijpaard of iets daar tussen in? de kosten zijn natuurlijk ook deels afhankelijk van het soort paard

Pindabeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:23

Jilletje schreef:
wat voor paard praten we eigenlijk over??? een shetlander of een rijpaard of iets daar tussen in? de kosten zijn natuurlijk ook deels afhankelijk van het soort paard

Ik krijg een Kwpn, gewoon voor recreatie gebruik geen wedstrijden ofzo

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:23

Niks in het leven is zeker dus ook je baantje niet. Maar je kan altijd weer een andere zoeken. Wel zou ik je adviseren om het dier goed te laten verzekeren en een wat sober type te nemen. Mochten er dan financiele problemen voor doen kan je wat makkelijker naar een weitje met schuilstal overstappen. Die zijn vaak wat goedkoper.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:26

ik ken iemand die ook een eigen paard kreeg van dr werk incl stalling echter bleef deze officieel van de stal, alleen was zij de enige die er dingen mee deed... soort lease paard alleen dan gewoon uit dankbaarheid van dr jaren werk daar...zodra ze er niet meer werkte moest ze echter wel betalen voor dr paard! hij bleef nog van haar maar stalling enc waren voor haar kosten (althans de helft) het was helemaal aan de andere kant van de provintie, als ze haar paard naar hier zou plaatsen moest ze ook een klein bedrag voor dat paard neerleggen...

heb je zoon regeling?
iig als alles gratis is red je het wel met 200 euro denk ik...houd er wel rekening mee dat je zo 1000 euro lichter bent als de da komt afhankelijk van hoe snel ze weten wat er is en wat de behandeling daarvan is. Je kunt natuurlijk geluk hebben dat je beestje nooit wat krijgt, maar ook de pech dat er 2 x of vaker wat in een maand is

Pindabeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:30

marise83 schreef:
ook leuk, 3 jaar zeker en nog niet ingereden

Ja, het had geen talent dus moest hij weg en kreeg ik het gratis aangeboden :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:30

euhm.. je krijgt (bijna) alles gratis.. en verdient 200,- per maand .. misschien dat je alleen nog maar snoepjes hoeft te kopen.. ?? :')

iets wat ik niet begrijp:
je bent 15 jaar.. werkt 5 jaar op een stal (je was dus 10 dat je begon) en je hebt 4.000 a 5.000 euro verdient??? en vraagt of je het redt qua financien.. ??
Laatst bijgewerkt door vroli1 op 13-06-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:35

vroli1 schreef:
euhm.. je krijgt (bijna) alles gratis.. en verdient 200,- per maand .. misschien dat je alleen nog maar snoepjes hoeft te kopen.. ?? :')

iets wat ik niet begrijp:
je bent 15 jaar.. werkt 5 jaar op een stal (je was dus 10 dat je begon) en je hebt 4.000 a 5.000 euro verdient??? en vraagt of je het redt qua financien.. ??

dat kan best als ze al idd al die jaren 200 euro krijgt x 12 en dat x 5 :) ik gaf vroeger ook nooit wat uit of zelde dus had ook vrij snel een behoorlijk bedrag..en toen kreeg ik een vriend en ging uit ..steeds 10tje ...zo weg geld :P mja ik had ook geen 4.000 euro :P zie ondertussen dat ze er al antwoord op had gegeven :P

ik denk dat ze gewoon een "eigen" krijgt die haar toegewezen word maar ergens op papier toch van de stoeterij/fokkerij blijft, vandaar ook de kosten.
Zij heeft dus dan wel de zorg over haar maar de kosten zijn van de eigenaar en gebruikt haar misschien ook nog wel eens voor de fok of iets

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:36

gewoon een verzorg paard dus.. ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:38

nou als de TS 100% verantwoordelijkheid krijgt vind ik het wel wat meer als 'gewoon' een verzorgpaard
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 13-06-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:38

maar is het paard nou helemaal van jou?
of nog van die stal?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:40

Als alles klopt wat je zegt, dan zou je het met 200euro redden een een spaarpot van 5000 euro ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:40

nou nee eigenlijk zijn niet alle kosten voor jezelf anders kreeg je toch niet zowat alles gratis ;)

je kunt het zeker redden nu als je niet veel tot niks van die 200 euro uitgeeft, verder moet je er wel rekening mee houden dat je haar niet meer met die 200 kan betalen als je ooit eens daar weg moet of ervoor moet betalen. Zeker niet als je de da kosten beter kan reserveren voor geval dat er eens wat is. Dan moet je haar dus verkopen of ben je dr kwijt. maar ik denk dat je idd heel wat mensen blij maakt als je eens duidelijk en uitgebreid vertelt waarom je alles gratis krijgt :)

word ze op papier ook omgeschreven met jou als eigenaar of is het mondeling :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:41

nou ik versta onder een verzorgpaard dat je het mag verzorgen onder de toezicht van de eigenaar.. wat ik net las is dat het paard gratis is, stallling is gratis.. etc..

ben nu alleen benieuwd of de ts ook eigenaar word van het paard.. met haar naam onder het paard zijn papieren om het zomaar te zeggen..

Pindabeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:43

AlexandraM schreef:
nou nee eigenlijk zijn niet alle kosten voor jezelf anders kreeg je toch niet zowat alles gratis ;)

je kunt het zeker redden nu als je niet veel tot niks van die 200 euro uitgeeft, verder moet je er wel rekening mee houden dat je haar niet meer met die 200 kan betalen als je ooit eens daar weg moet of ervoor moet betalen. Zeker niet als je de da kosten beter kan reserveren voor geval dat er eens wat is. Dan moet je haar dus verkopen of ben je dr kwijt. maar ik denk dat je idd heel wat mensen blij maakt als je eens duidelijk en uitgebreid vertelt waarom je alles gratis krijgt :)

word ze op papier ook omgeschreven met jou als eigenaar of is het mondeling :)

ze komt op papier bij mij ja als eigenaar,

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:44

word hier een contract over opgesteld of word paard gewoon overgeschreven (wat me erg sterk lijkt)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:45

Jilletje schreef:
nou als de TS 100% verantwoordelijkheid krijgt vind ik het wel wat meer als 'gewoon' een verzorgpaard

ja ik heb minimaal 5 dagen in de week de volle 100% verantwoordelijkheid gehad voor een paard echter ik had de geen enkele kosten alleen als ik uit mezelf eens wat wou kopen ofzo... soms deed ik hem ook int weekend..mijn grote quarter ruin pff mis hem nog steeds. zoek nog steeds iets wat kwa gevoel al is het maar 3 dagen in de week op hetzelfde uitkomt of iig in de buurt..maar tot nu geen succes.

Vroli1: als dat een verzorgpaard is vraag ik me echt af wat ik in godsnaam altijd heb gehad :P alleen de eerste dag was eigenaar erbij, de eerste x rijden was 9 van de 10 x zonder eigenaar...meer van hier heb je sleutel ga maar... heb maar 2x onder toezicht van de eigenaar moeten voorrijden. en heb toch heel wat paardjes onder me gehad. iig onder toezicht kun je het dus niet echt noemen als ik met eigenaar alleen contact via mail/sms/telefoon had als ik eens niet kon, zij niet kon of er iets met paard aan de hand was :)

iig dan is het idd meer dan een gewoon verzorgpaard maar het blijft toch een verzorg/lease achtig paard dan ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:47

nou meid zou zeggen, als je ermee kan leven dat het beestje uiteindelijk miss verkocht moet worden omdat je er niet meer kunt werken/of beter nog daar weg moet...dan zou ik zeker zeggen ga ervoor...mits je ook betaalt krijgt als je valt iets breekt en miss langer dan een maand niet kan uithelpen! want ook dan gaan de kosten van een paard gewoon door :D