mijn paard is ouder als ik dacht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spelt

Re: mijn paard is ouder als ik dacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:32

Ik zou alles even na laten kijken door de DA. Chipnummer, paspoort, tanden etc.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:57

BEH --> TAO

mariska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:32

een ding is zeker, naar de slacht gaat ze niet! daar is ze nog te goed voor.
ik probeer denk ik een nieuw en goed tehuis te vonden voor haar, en als dit niet lukt, dat is dan pech voor mij, dan doe ik maar rustiger aan.

ik heb haar bij een handelaar gokocht dat was sowoso al stom maar zij is mijn eerste paard en ik heb zolang gewacht op een paard, dat toen ik haar zach ik haar meteen moest hebben, ik mocht van de handelaar ook geen proefrit maken. ik heb gewoon te snel toegehapt...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:38

Huh. Mocht je geen proefrit maken? Wat is dat nou weer voor onzin. Wie was er met je mee toen je het paard ging kopen?

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:39

:S ik vind je verhaal toch maar wat raar hoor. Waarom koop je een paard als je er nog niet mee hebt gereden? Dat vind ik zowizo al niet slim.

Nu moet jou paard boeten omdat jij vind dat ie plots te oud is om te doen wat jij van plan bent. Wat ben je dan van plan? En waarom zou ze hier te oud voor zijn?

Ik vind het spijtig dat je dit moet meemaken maar vind het toch wel echt je eigen fout waar je paard nu voor moet opdraaien. Ik hoop dat je ze supergoed verzorgd. Ik denk dat je nog kan opkijken van wat die oudjes nog uit hun mouw kunnen schudden! ;) Ik zou ze toch wel een kans geeft voor je ze afschrijft omwille van haar leeftijd!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:40

Hoe lang is het geleden dat je haar gekocht hebt? Vaak kun je bij een handelaar binnen een bepaalde periode het paard terugbrengen/inruilen voor een ander dier. Maar goed, of je dat bij deze handelaar zou willen...

Wat de namen betreft, ik vind dat niet heel raar. Ik heb mijn paard ook een andere naam gegeven omdat haar eigen naam me niet beviel. Ik heb het alleen niet in het paspoort laten veranderen, want dat kostte een sloot geld. Dus dat zou een verklaring voor het verschil in namen kunnen zijn.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:42

mariska1995 schreef:
een ding is zeker, naar de slacht gaat ze niet! daar is ze nog te goed voor.
ik probeer denk ik een nieuw en goed tehuis te vonden voor haar, en als dit niet lukt, dat is dan pech voor mij, dan doe ik maar rustiger aan.

ik heb haar bij een handelaar gokocht dat was sowoso al stom maar zij is mijn eerste paard en ik heb zolang gewacht op een paard, dat toen ik haar zach ik haar meteen moest hebben, ik mocht van de handelaar ook geen proefrit maken. ik heb gewoon te snel toegehapt...

En wat vinden je ouders van deze toestand?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:48

Ik zag in je profiel dat je paard Xzenzah (toch?) heet, typische naam zeg, hoe kwam je daar op? :)

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Ben ook benieuwd wie er met je mee is gegaan met de aankoop. En dat is niet normaal dat je geen proefrit mocht maken en toch het paard koopt en zo snel toehapt.... volgens mij heb je dan ook geen ervaren iemand mee gehad.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:52

Was die handelaar niet toevallig die vrouw uit Undercover in Nederland?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:02

mariska1995 schreef:
ik heb een maand of drie geleden een paard gekocht. zij zou 13 jaar zijn, maar ik vond het al vreemd want de eigenaar zei dat ze bianca heette maar in haar paspoort staat irma...
ik heb verschillende mensen laten kijken en iedereen schat haar over de 20, helaas.
ik ben nu dus genootzaakt een ander paard te kopen want met haar kan ik niet doen wat ik wil doen.
ik heb wel zoiets van ik kan haar beter nu weg doen dan over een jaar want anders krijg ik een te goede band met haar.

maar wat vinden jullie het beste verkopen of niet.

je vond het al vreemd dat het paard bij aankoop anders genoemd werd dan haar officiele naam in het paspoort.(er zijn heel veel paarden met en andere roepnaam, dus dat is imo niet raar)
maar heb je dat ook gezegd tegen de verkoper?
je hebt verschillende mensen naar je paard laten kijken, waarom???
je bent genoodzaakt het paard weg te doen omdat je nu niet kan doen wat je van plan was, wat was je plan met je paard?(je rijd 4 jaar, je bent zelf 14 jaar...neem niet aan dat je binnen een jaar bij de junioren wilde rijden?!)
tevens vraag ik me ook af wat je ouders ervan vinden, wie er met je mee is gegaan om te kijken, waarom je geen proefrit mocht maken, of je inmiddels wel al hebt gereden etc.

psycholove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:08

ik ben benieuwd wat je plannen waren met dit paard
het paard is er toch niet slechter om geworden dan voor je wist dat ze al ouder was?
misschien is ze nog super in conditie
neemt niet weg dat het wel zwaar balen voor je is dat ze ouder blijkt te zijn

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:18

Als een handelaar jou een paard verkoopt wat achteraf veel ouder blijkt te zijn, heb je tot 6 maanden na aankoop nog heel veel rechten. De bewijslast ligt dan nl. bij de handelaar. Dus als jou DA zegt, dat dier is zeker 20, dan moet de handelaar bewijzen dat dit niet zo is. Kan hij dat niet, dan moet hij een regeling met je treffen, bijvoorbeeld paard terug geld retour, paard ruilen voor een ander.

mariska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 08:50

wat zouden jullie zeggen als ik zeg dat ik een nieuw baasje voor haar heb gevonden, een vrouw met een zoontje van 10 zie er wat wil rond hobbelen op haar?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:53

Dat vind ik wel heel erg snel, je weet niet eens zeker of ze daadwerkelijk 20 is.
Ik krijg het idee dat er meer speelt dan alleen haar leeftijd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:59

Ik zou zeggen dat je nogal snel handeld en je beter eerst de leeftijd kunt achterhalen. Dat is ook eerlijker naar het paard toe.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:04

Ik snap iets niet.
Er zit een paspoort bij je paard.
Wat is de leeftijd dan die daarop staat?
Is dat dan 13? Of staat daar wel de vemoedelijk juiste leeftijd vermeld.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:08

Ik vind het hele verhaal inmiddels wat ongeloofwaardig.
Ik bedoel, je weet nog steeds niet hoe het echt zit. Als ze 13 is zou ze nog steeds geschikt zijn voor het doel wat je voor ogen had, maar hier niet meldt. Je geeft geen antwoord op wat de mening van je ouders is en wat zij hiervan vinden. Je hebt nooit proefgereden en niet laten keuren en nu er misschien iets niet klopt heb je waarschijnlijk al een nieuwe koopster... Gaat die dan voor een 20 jarige betalen wat jij voor een 13 jarige hebt gegeven, of vinden je ouders het niet erg om een paar honderd (of duizend) euro weg te gooien?
Het gaat allemaal wel erg makkelijk zo.

Zoek eerst eens uit wat er nou echt aan de hand is, laat je paard alsnog keuren en ALS er dan inderdaad iets mis is met het papier of de leeftijd, beslis dan wat je verdere stappen zijn.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:16

Ik zou zeggen dat je dat héél goed zou moeten checken, van dat zoontje van 10, omdat dat juist een van de veelgebruikte verhalen is om een ouder paard te kopen om deze vervolgens als veel jonger (en dus duurder) opnieuw in de handel te doen. Dergelijke handelaren nemen soms zelfs een kind méé om te zeggen dat het paard voor hem of haar is. Het is jammer maar helaas, je kunt iemand niet (meer?) vertrouwen op alleen de blauwe ogen...

Verder vind ik het op z'n zachtst gezegd niet heel slim om in een vlaag van verliefdheid een paard te kopen zonder enig onderzoek te doen naar leeftijd, gezondheid en gebruiksmogelijkheden... maar dat heb je vast en zeker zelf inmiddels ook wel in de gaten. Ben benieuwd hoe dit afloopt, met name voor het paard :(:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:30

mariska1995 schreef:
wat zouden jullie zeggen als ik zeg dat ik een nieuw baasje voor haar heb gevonden, een vrouw met een zoontje van 10 zie er wat wil rond hobbelen op haar?

Dan zou ik zeggen dat ik me nog stééds afvraag waar je ouders in dit verhaal blijven en dat ik het alles bij elkaar een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal vind.

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:41

Eigenlijk wilde ik reageren, maar nu ik dit typ, bedenk ik me dat het geen zin heeft om hier te reageren. Ofwel het verhaal is bedacht naar aanelding van een stripje in de Penny, ofwel, dit is weer een geweldige actie van onwetendheid (om niet te zeggen, dom)

Indien waar: Sneu voor het paardje, hoop dat ze goed terecht komt bij een adres waar ze wel op waarde wordt geschat

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:48

Ik vind dat je gewoon moet doen wat jij denkt dat goed is. Natuurlijk is het misschien een stomme beginners fout. Maar het belangrijkste is dat die pony/paard het goed heeft. Kan genieten van zijn leven. Dus als jij denkt dat je hem kan verkopen en hij een leuk leven krijgt moet je het maar doen. Maar zeg deze mensen wel dat er wat onduidlijkheid is over deze pony.

Misschien kun je vermelden welke paardenhandelaar het is, zo kun je er voor zorgen dat andere mensen er niet in trappen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:31

mariska1995 schreef:

Tja... dan zou ik zeggen dat die vrouw wellicht niet weet waar ze aan begint en op haar beurt wordt bedonderd?

- je weet de leeftijd van het paard niet eens... chipnr is nog niet gecontroleerd
-paard heeft tijd geleden in spijker gestaan en heeft straalbeen en diepe buigpees doorboort en is kreupel geweest... schade is permanent
-paard was eerder kreupel en stelde zich toen vlgs ts erg aan (4 maanden voor spijkerincident)
-paard heeft knobbel op de rug
-paard loopt doorlopend rondjes in de wei zonder te stoppen
-paard heeft zomereczeem

Of moeten we niet alles geloven wat in je eerdere topics en in dit werd geschreven?
Naam paard in je profiel is overigens noch de naam in de pas, noch de naam die de handelaar het paard gaf... maar goed... dat kan natuurlijk.
Maar voor het overige heb ik mijn vraagtekens.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:32

Ze heeft dit paard toch "pas" 3 maanden, gaat dat wel over hetzelfde paard dan?

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:42

hmzz je verhaal komt op mij nogal ongeloofwaardig over..
Je hebt geen proefrit mogen maken dat vind ik nogal bizar want als ik geen proefrit mag maken neem ik het paard echt niet.
Je zegt dat ze te oud is om te doen wat jij van plan bent..
Wat ben jij dan van plan als 14 jarige die 4 jaar rijd?
En in je profiel staat dat je een eigen paard hebt die Xzenzah heet??
Ik weet niet wat ik er van moet denken.. Maar je denkt meer aan jezelf dan aan het paard.. en dat vind ik nogal egoistisch.. Ik had zelf ook een paard van 20 die alles nog kon.. Dus ik snap jou hele probleem niet...??