Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LizzyLover schreef:noekje schreef:ben het ook eens met bovenstaande reacties, lijkt me toch wat eng een paard gesedeert op de trailer. Sommige paarden reageren hier dan ook erg heftig op en hebben niet door dat hun lijf niet meewerkt en dan kan je vervelende situaties krijgen.
Heb je ook hooi in de trailer zodat hij zich niet verveelt?
Hooi heb ik er niet in, ze is er zo eentje die van de stress gaat eten , en dan niet normaal eten maar schrokken.
Of iig dat heb ik een keertje geprobeert maar ze ging zulke rare geluiden der van maken , net alsof het vast zat .
Dat ik het niet meer durf.
friesiszwart schreef:Ik zou bij het vervoeren zeker geen sedatie gebruiken ivm omvallen oid.
tweepaards trailer en eventueel een 2e paard mee op de trailer zo niet dan in ieder geval het achterzeil dichtdoen. Dan staan de paarden wel rustiger op de trailer.
Zowel in de trailer als vrachtwagen, alleen of met 2. Als we ergens naar toe rijden staat hij onderweg rustig (ook te zien op de camera) maar als we hem dan willen uitladen zien we dat hij kletsnat is. (en echt nat, je kan t water zo van zijn buik halen, gelijk k hem zou gewassen hebben).
cissy schreef:ik zou de chauffeur sederenpaard wat nat de trailer uitkomt heeft dus stress onderweg, Misschien toch maar eens kritisch naar de rijstijl (laten) kijken? Vaak vind de chauffeur wel dat hij/zij rustig rijdt maar beseft zich niet dat het paard het anders beleeft.
Je kunt het testen door zelf eens (zonder paard) in de trailer te gaan staan en je laten rondrijden, of zet een emmer water in de trailer en probeer zonder te morsen een stuk te rijden, pas dan weet je of het inderdaad OK is voor je paard.
garny95 schreef:cissy schreef:ik zou de chauffeur sederenpaard wat nat de trailer uitkomt heeft dus stress onderweg, Misschien toch maar eens kritisch naar de rijstijl (laten) kijken? Vaak vind de chauffeur wel dat hij/zij rustig rijdt maar beseft zich niet dat het paard het anders beleeft.
Je kunt het testen door zelf eens (zonder paard) in de trailer te gaan staan en je laten rondrijden, of zet een emmer water in de trailer en probeer zonder te morsen een stuk te rijden, pas dan weet je of het inderdaad OK is voor je paard.