Maar nu betaal ik mijn bijrijdster een kleinigheidje zodat zij mijn paard wat dingen leert waardoor ik het makkelijker heb. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marlinH schreef:TS: je krijgt toch ook diverse reacties? Voors en tegens?

) vertrouw ik eerder dan iemand die perse voor noppes wil rijden.Gabriellee schreef:Ik snap dat je er iets voor wilt vragen, maar dan moet het niet te veel zijn. De bijrijder steekt ook zijn tijd en energie in jou paard voor haar plezier, maar ook om jou te helpen en als ze daar dan nog voor moeten betalen doen ze dat liever niet. Als het kan zou ik niets vragen, want jij en je paard zijn er mee geholpen. Het weerhoud de bijrijder ervan om het te doen als ze er voor moeten betalen.
Anoniem schreef:Gabriellee schreef:Ik snap dat je er iets voor wilt vragen, maar dan moet het niet te veel zijn. De bijrijder steekt ook zijn tijd en energie in jou paard voor haar plezier, maar ook om jou te helpen en als ze daar dan nog voor moeten betalen doen ze dat liever niet. Als het kan zou ik niets vragen, want jij en je paard zijn er mee geholpen. Het weerhoud de bijrijder ervan om het te doen als ze er voor moeten betalen.
Idd, Zelf ben ik al enige tijd opzoek naar een paard voor 1 a 2 dagen in de week. Maar betalen wil ik er niet voor. Af en toe een bak snoepjes of wortels wil ik best doen. Maar geen vast bedrag per maand. Mijn eigen paard kost mij al meer dan genoeg!
Dus TS als je uiteindelijk besluit om er niets voor te vragen. Wil ik je graag komen helpen. Ik woon namelijk in het zelfde dorp!

upendo schreef:Wat het probleem is dat je door een geldbedrag te vragen een zware eis stelt in mijn ogen. Leg liever een leeftijdsgrens op tafel en de eis dat de toekomstige bijrijder les moet nemen van jouw instructeur, daarmee ben je meer gebaat dan die paar euro in de maand en iemand die voor dat geld misschien wel jouw paard naar de knoppen rijdt 'omdat diegene al betaalt en dus geen geld meer wil uitgeven aan les.'

Gentlegiant schreef:Naja zullen we het dat zo stellen
Als wij er geld voor gaan vragen komt er helemaal niemand
Bij mijn ouders in limburg lopen alleen kids rond die een verzorg paard zoeken nou die hoevn wij gewoon niet we hebben vooral jonge paarden
goede ruiters vind je niet zosnel wij hebben 2 echte goede ruiters bijde Z2 geklasseerd en brengen ook wat paarden uit van ons we zijn blij met ze
als ik ruiters zoek die ook nog betalen dan komt er niemand dus ik hoop voor jou dat het in jou regio anders is
Mabotje schreef:Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.
Mabotje schreef:Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.
KimENlinda schreef:Mabotje schreef:Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.
Ik betaal aan stalhuur voor die van mij 125. Je zegt wel dat je daar geen eigen voor hebt, maar dus bijna wel.
Heb je geen les, hoefsmid, dierenarts, spullen die regelmatig gemaakt/vernieuwd moet worden? Lowara schreef:ik zou dus WEL aanraden iets te vragen in de kosten. mijn ervaring is dat als men niets betaald, je ook weinig kan eisen, en het allemaal heel snel erg informeel kan worden met alle gevolgen van dien.
altijd zonder bijbetalingen gedaan, maar behalve een afhakende ruiter, en eentje die mij met ruim 1000 euro aan onkosten achterliet, niet meer aan begonnen.
heb er zelfs ooit eentje gehad die stiekem lessen gaf op een van MIJN paarden, en jan en alleman erop liet ondanks meerdere waarschuwingen.
en toen ik op vakantie was, en ze alleen de ene oudere merrie mocht rijden, zag ik tot mijn verbazing op haar Hyves later een foto dat ze een onervaren vader zonder toestemming op mijn jonge 4 jarige had laten rijden!
No way dat ik dat soort praktijken nog wil
heb nu gewoon een contract opgesteld met alle eisen, en daar hebben ze zich gewoon aan te houden. take it or leave it.
nu heb ik sinds 3 weken weer 2 bijrijders, en die betalen gewoon ieder 50 euro pm.
ze mogen daarvoor 3X in de week rijden.
wel doen ze de stallen, en springen ze bij als dit nodig mocht zijn met bepaalde onkosten. ook als ze iets kapot maken zijn de kosten voor hun.
zij blij ( goedkoop een eigen paard met ALLE faciliteiten), ik blij ( het blijft veel strikter, en dit zorgt toch voor veel meer rust en duidelijkheid) en paarden blij met alle extra aandacht.