Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Erg onpraktisch ook, boer ziet me aankomen zeg!Roadracer schreef:Verder ben ik het met de commentaren eens dat ik wil voorkomen dat inentingen of wat dan ook in theorie geregeld zouden kunnen worden door iemand anders dan mijzelf.
(beetje verstrooide mensen
) 
tallechie schreef:houder van het paard moet het paspoort hebben maar hoe doe je dat dan als je op wedstrijd gaat? Dan heb je ook het paspoort nodig? En als je je paard vervoert ook

kimmie88 schreef:tallechie schreef:houder van het paard moet het paspoort hebben maar hoe doe je dat dan als je op wedstrijd gaat? Dan heb je ook het paspoort nodig? En als je je paard vervoert ook
Hoe vervelend het ook is misschien. Het is verplicht!!
Als je op wedstrijd gaat, neem je hem gewoon mee. Lijkt mij een kleine moeite aangezien je het paard daar gestald heb staan
Alane schreef:Staat je paad in pension, dan is je pensionhouder dus de houder van je paard.
Rapperijder schreef:Dit is weer typisch zo'n regel die opgesteld is door ambtenaren die geen flauw idee hebben hoe de realiteit eruit ziet.
Een pensionhouder die van slechte wil is, kan het zijn klanten knap lastig maken als hij de paspoorten van hun paarden in handen heeft. Je zit in een ontzettend zwakke onderhandelingspositie wat betreft opzegtermijn, opzegvergoeding,... Hij heeft namelijk dat paspoort, en als er niet betaald wordt zie je dat niet terug.
Hij kan zelfs het paard onder je 'derriere' uit verkopen als hij dat wil. Hij heeft er alle papieren voor in handen. Ga maar eens bewijzen dat dat paard van jou was als andere mensen het paard én de papieren in handen hebben.
Trouwens, ik zie het bij ons al gebeuren dat iedereen die even met de trailer weg wil de boer moet gaan lastigvallen om de papieren.
Nee hoor, het papier van mijn paard ligt bij mij, kopieën bij de stalhouder en als er inspectie komt bellen ze maar even, dan kom ik wel met de originelen.