Lante schreef:[i]
• De stalhoudster bepaald op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt en de bij te voeren hoeveelheid ruwvoer.
Ik bepaal graag zelf hoeveel mijn paard te eten krijgt
• De eigenaar paard komt niet bij de eigen paarden van de stalhoudster in de wei.
dus als er 1 ligt te creperen moet ik m maar laten liggen?
• De enige die bevoegd is om les te geven op het terrein is de stalhoudster. Stalhoudster is in het bezit van de juiste diploma’s (ORUN Basisinstructeur). Les van derden is op het terrein is niet toegestaan.
ook voor mij een reden om af te haken
ARTIKEL 4:
Het paard moet minimaal 1 x per drie maanden door de hoefsmid bekapt worden op kosten van de eigenaar van het paard.
Ik bepaal zelf wanneer de smid komt
Het paard dient ontwormd te worden volgens dit schema:
Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Iver-
mectine Iver-
mectine Iver-
mectine Iver-
mectine Moxi-
dectine
+
Prazi-
quantel
• Ivermectine (Eqvalan, Furexel, Eraquell, Equimectin): standaard middel, goede werkzaamheid tegen nagenoeg alle wormen, werkt 8 weken.
• Moxidectine (Equest, Equest Pramox): goede werkzaamheid tegen nagenoeg alle wormen, maar werkt in tegenstelling tot ivermectine ook tegen larvale stadia. Dit middel werkt langer, 12 weken.
• Praziquantel (Equimax, Equest Pramox): werkzaam tegen lintwormen, zit als toevoeging bij andere middelen.
• Pyrantel (Strongid-P): werkt vooral goed tegen spoelwormen en is dus vooral belangrijk bij veulens en jaarlingen.
ik bepaal zelf wanneer ik ontworm en met welk middel
:
Eigenaar paard dient het paard zelf te hebben verzekerd tegen brand, diefstal etc. en het WA risico van de paarden
Kom op zeg! Is het nou jou paard of mijn (in geval van dat ik "eigenaar paard" ben.
No way dat ik op deze voet iig bij jou kom staan