bij buitenrit zetten jullie de trailer dan op slot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Re: bij buitenrit zetten jullie de trailer dan op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:31

Je kunt trouwens ook een soort van wielklem sloten kopen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:33

laat je ff weten hoe de rit was en of je je trailer nog hebt ;-)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 23:30

De rit was super gegaan, het strand was zo goed als verlaten, dus we hebben heerlijk gereden!
Kon de trailer niet aangekoppeld op slot zetten helaas, heb hem daarom afgekoppeld en toen op slot gezet. Ging ook prima, maar ga wel eens om me heen kijken voor een slot dat eroverheen kan. Lijkt me een stuk gemakkelijker. Iedereen bedankt voor de adviezen!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:34

Wij hebben een AL-KO slot op de trailer, dit is idd zo'n slot waarmee je de trailer aangekoppeld ook op slot kan zetten, ik vind het erg handig, als ik op een keuring ben zet ik hem altijd zo op slot en als we weggaan gaat ie er weer af.
Het zijn van die grote rode sloten.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:47

kan je die sloten alleen bij een trailer handelaar halen of kan ik ook ergens anders zoeken?
Dacht altijd dat het niet zo'n vaart zou lopen maar nu ik dit lees wil ik toch wel zo'n slot..

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:50

Nee hoor, een paar posts eerder in dit topic heeft iemand een link geplaatst naar waar je ze kunt krijgen, je kunt ze overal kopen waar ze aanhangers verkopen, dus niet perse een trailer handelaar ofzo.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:55

Ik zet mijn trailer altijd op slot als ik hem niet meer in het zicht heb, tijdens wedstrijden of buitenritten. Grappig om te lezen dat veel mensen dat niet doen, ik vind het zo vanzelfsprekend. :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:00

ik had die link gezet. ik weet echter niet of die sloten op bepaalde koppelingen passen of dat ze overal op te monteren zijn. de mijne komt van de trailerhandel af maar boten of caravanhandelaren zullen je er ook wel mee kunnen helpen denk ik

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:04

ik ga morgen meteen op zoek, thanks!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:08

Dat AL-KO slot is universeel.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:26

Biskwie schreef:
Normaal op wedstrijden en les laat ik hem aangekoppeld zitten.

Tijdens een lange periode met de trailer lang uit zicht, koppel ik hem af en gebruik ik een los stevig hangslot.

Echter moet er wel heel toevallig net iemand langs komen met auto en aanhanger en intresse in een paardentrailer, op het moment dat jij net je trailer achterlaat ;)

Iemand die van plan is om te stelen heeft natuurlijk zijn plekje wel om dat te doen. Op rustige parkeerplekken bij bos en strand.

Zelf heb ik de trailer altijd aangekoppeld staan en langs een drukke weg en niet op slot.
Indien ik bij het strand op een verlaten parkeerplaats de trailer laat staan dan laat ik hem aangekoppeld staan maar wel met het slot erop.

Indien ik de trailer ergens achterlaat, bij bv hengstenhouder oid dan zet ik hem wel op slot.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:56

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:01

Hier ook: achter de auto en op slot, altijd!
Wil iemand ons spul meenemen, prima maar dan er eerst wel wat moeite voor doen(, anders is het té gemakkelijk).

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:02

ik heb een soort staafje dat ik met een sleutel kan omdraaien zodra mijn trailer achter de auto zit.Daardoor is dit gelijk een slotje en gelijk een beveiliging voor mijn aanhanger achter de auto.
Zonder sleutel kan je dit staafje niet open of dichtkrijgen.Ik zet dus met een gerust hart mijn auto en trailer aangekoppeld ergens neer.

Als ik trailer in de schuur zet draai ik met sleutel t staafje open,rode bal erin (zoals hierboven op foto)staafje dicht en hij kan door niemand aangekoppeld worden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:41

staafje? kun je daar eens een foto van maken? ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet...

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:05

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:33

oh dat is zeker het staafje dat Connie1964 bedoelde?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:38

Ik moet even eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet hoe het werkt, maar áls iemand je trailer meeneemt zonder het te vragen, kunnen ze daar dan iets mee?

Kunnen ze het dan gewoon simpel weg gebruiken/verkopen?

Zo ja, dan zou ik het zeker niet zo laten staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:44

als iemand je fiets meeneemt is het precies hetzelfde, ze stelen alles hoor ik kijk nergens meer van op.
Die trailer rijden ze misschien wel rechtstreeks naar het buitenland en verkopen m... vind je nooit meer terug!
Of je moet een hele dure trailer hebben met een GPS systeem erin dan heb je nog kans... maar die staan over het algemeen wél op slot of achter een hek! ;)
Je zal maar naar het bos zijn voor een leuke rit en terugkomen bij de auto en je trailer is weg... paard in de kofferbak past echt niet hoor.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:49

echt nooit over nagedacht, ik heb dan ook geen trailer.

komt het vaak voor trailerdiefstal?

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:52

als we met een groepje gaan buitenrijden laat ik m gewoon staan, want de ouders van 1 van de mensen die mee gaan, die blijven wachten bij de trailers. die hebben er dus zicht op. vorige week was ik alleen gegaan en dan doe ik m wel op slot. ik heb een slot die je eroverheen kan zetten, terwijl hij aangekoppeld is. ideaal. en als we weer terug komen, dan haal ik m er weer af.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:07

ik heb deze,
volgens verkoper kan je met deze ook gewoon rijden , hij blijft achter het draaipunt en in de bekasting kan de hendle gewoon omhoog in geval van nood.

als je hem thuis op slot zet (zonder auto dus) moet je er wel aan denken dat je de handle naar benee doet, voor je het slot erop doet, dan kan hij niet aangepikt worden,
zo werd mij verteld.
dan kan je in elk geval "op slot" vertrekken en terug thuis komen.

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:36

Soraya85 schreef:
Ik moet even eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet hoe het werkt, maar áls iemand je trailer meeneemt zonder het te vragen, kunnen ze daar dan iets mee?

Kunnen ze het dan gewoon simpel weg gebruiken/verkopen?
Zo ja, dan zou ik het zeker niet zo laten staan.

Ja ze kunnen wel degelijk wat met een trailer, er worden ook veel plaatjes van trailers gestolen en die worden dan gewoon er op gemaakt en het is een andere trailer op papier vanwege de andere nummers.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:25

cissy schreef:
ik laat de trailer ook altijd achter de auto zitten en zet m dan op slot, dit is mijn slot.
http://i9.photobucket.com/albums/a63/Mylah/DSCF2541.jpg

Het rode driehoekje zit aan een hard plastic balletje die je in de koppeling kunt doen als je de trailer los hebt staan, om te voorkomen dat ze m aanhaken met een pin en dan wegrijden.

Zo'n slot heb ik ook.
Mijn trailer staat altijd op slot.
Heb 'm ook tijdens het rijden vast omdat ik anders bang ben dat ie met m'n kabels in de knel komt.
Vind een alko slot (zo'n rooie) mooier en makkelijker.
Maar ja, dat pastte niet op mijn knott koppeling.

Heb ook sloten voorbij zien komen die ook prima kunnen, maar niet gebruikt mogen worden voor de verzekering