Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
secricible schreef:afhankelijk van het weer, probeer ik wel een deken op te leggen, maar met 25 graden vind ik dat gewoon te heet. Benen inpakken doe ik wel, ook met heet weer. Als ze hun evenwicht verliezen en struikelen, kunnen ze hun benen open halen en dan vind ik beschermers toch wel erg prettig
Wiske2 schreef:Vaak gaan de paarden toch wel een beetje zweten van angst of inspanning en dan kan een koud windje in de trailer een koudje opleveren.
Ik doe dus toch maar een zweetdeken.
xBiondaa schreef:secricible schreef:afhankelijk van het weer, probeer ik wel een deken op te leggen, maar met 25 graden vind ik dat gewoon te heet. Benen inpakken doe ik wel, ook met heet weer. Als ze hun evenwicht verliezen en struikelen, kunnen ze hun benen open halen en dan vind ik beschermers toch wel erg prettig
Ga ik in mee ,

. Dekentje heb ik afgelaten, heeft ze normaal ook niet op en stond dik in de wintervacht. Ik vond 6u toch te lang om zonder iets erop te zetten. Is prima gegaan verder. s zomers twijfel ik ook nog eens. Thokkadisje schreef:Een deken en beschermers gaan echt niet helpen als je paard uit de trailer valt. Een goede veilige trailer met rubber matten biedt meer bescherming dan een lapje stof om een paardenbeen.
(van die 3-in-1, lijken op de groene hierboven)
). Maar ik ken genoeg mensen die hun paarden zonder bescherming erop zetten en die zonder schrammetje naar buiten komen. Dus ja.. er is een risico dat er iets mis gaat, maar als er echt iets mis gaat dan helpen bandages/transportbeschermers ook niet erg. Het is je eigen keus, net waar jij je het prettigst bij voelt

loulou schreef:Thokkadisje schreef:Een deken en beschermers gaan echt niet helpen als je paard uit de trailer valt. Een goede veilige trailer met rubber matten biedt meer bescherming dan een lapje stof om een paardenbeen.
dat heb ik ook altijd geroepen, totdat mijn paard viel terwijl hij de trailer in liep, in paniek is ze gaan krabbelen om overeind te komen.
ik had wel peesbeschers om, maar dat was helaas niet voldoende. ze had een wond in de kootholte, precies de enige grotere ader geraakt die daar zit, het bloed spoot er letterlijk uit. ik kon twee vingers in de wond duwen en dan bleef het er nog uitstromen.
omdat het op die plek bijna niet te hechten is en heel langzaam geneest hebben we er maanden uitgelegen.
daarna wilde mevrouw de trailer niet meer op en trapte alle 'normale' beschermers van haar benen.
sindsdien gebruik ik 3 in 1 western beschermers op de trailer en ik wil nooit meer anders.