Besodemieterd door Equifashion.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:22

Beau_ schreef:
Hey fieke, Heb je al eens gekeken of ze aangelsoten zijn bij de thuiswinkel organisatie (= de geschillencommissie van webwinkels)? Zoja dan kan je via hun je beklag doen.
En anders zou ik idd via de consumentenwijzer of rechtsbijstand je gelijk proberen te halen

Veel succes!

Dat is al een nee! heb ik ook al uitgezocht, dus als je rechtsbijstand heb zou ik dat doen

Mallow

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:25

200 euro niet veel? Wat is dat nou weer voor reactie!!!!!!
Ik zou witheet zijn.. het is heel veel geld! En dan buiten het geld, als ze zoiets bij een iemand kunnen doen, die het dan laat afweten, zullen ze het spelletje bij meerdere op deze manier gaan spelen.
Ik vind de rechtsbijstand een prima idee! Aanpakken die handel :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:32

Nou ik ga daar in ieder geval nooit wat bestellen. Wat een bagger-service en mentaliteit zeg.....
Lekker klantvriendelijk ook om zo tegen klanten tekeer te gaan......

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:34

Overigens had ik er vorig jaar ook bijna een deken besteld. Maar door de mailwisseling had ik zo een raar idee bij de verkoper dat ik het toch maar niet heb gedaan....achteraf gezien dus maar goed....

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:37

Ik zou proberen om dit gewoon in een gesprek op te lossen i.p.v. onvriendelijke mailtjes te versturen.
Ik vind het niet zo netjes dat deze leverancier op bokt door het slijk wordt gehaald.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:44

Misschien kun je even langsrijden, ze zitten volgens mij in Breda, las ik in een ander topic.
De broek omruilen terplekke en dan ben je er van af. Nu zit je met een broek waar je niks mee kan. Opsturen zou ik ook niet zo snel doen. Kost je wel benzine natuurlijk.
Ben je niet al benaderd nav dit topic? Ik zou als ondernemer heeeeel snel een voorstel doen om dit topic verder te stoppen.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:50

Monica24 schreef:
Misschien kun je even langsrijden, ze zitten volgens mij in Breda, las ik in een ander topic.
De broek omruilen terplekke en dan ben je er van af. Nu zit je met een broek waar je niks mee kan. Opsturen zou ik ook niet zo snel doen. Kost je wel benzine natuurlijk.
Ben je niet al benaderd nav dit topic? Ik zou als ondernemer heeeeel snel een voorstel doen om dit topic verder te stoppen.

volgens mij heeft ze geen winkel en is het een huisadres.
ze heeft dus een webshop en geen shop zoals een divoza. dus mocht je dat gaan overwegen zou ik wel eerst dit uitzoeken voordat je voor een gesloten deur staat!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:56

Ts, als ik jou was zou ik verdere stappen ondernemen met een advocaat of jurist, de webwinkel houdster kan dit namelijk nooit winnen.
Ik ben zelf een beetje bekend aan het raken met voorwaarden van webwinkels, wat wel en niet mag en er staan in haar voorwaarden een aantal dingen die volgens de wet anders geregeld zijn en de wet staat boven haar voorwaarden.
Vergelijk dit maar eens:
haar voorwaarden:
http://www.equifashion.nl/website/?algemene-voorwaarden,1913

wettelijke voorwaarden:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

De verzendkosten voor het retourneren zou je wettelijk gezien wel moeten betalen, voor het omruilen echter niet!
Als je geen rechtsbijstand hebt of advocaat kent kan je de kwestie nog naar iemand mailen die ik via mijn vriend ken, hij is jurist en zou je informatie kunnen geven hierover. (mailadres via pb als je die wilt).

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:05

Uprica schreef:
ikdoemaarwat schreef:
aangetekende brief met daarin je klacht versturen naar hun en naar je rechtsbijstand.....
bij geen reactie kan je rechtsbijstand dan actie gaan ondernemen...

Nou ik kan je mededelen dat dat niet werkt, want ze haald de aangetekende brief niet af van het postkantoor!

Ook ik heb zoiets aan de lijve moeten ondervinden en het heeft heel wat moeite gekost om me geld terug te krijgen en dan nog min de kosten van het opsturen van het pakket en het retour sturen terwijl ik had gevraagd het pakket te annuleren en de kosten van de aangetekende brief die ze nooit heeft afgehaald. al met al was ik nog een hoop geld kwijt voor geen geleverde diensten! ( of een dienst die ik geannuleerd had ) ook was nog eens de jas te klein
ze staat al geregistreerd bij consuwijzer.nl want daar heb ik tot 2x toe me beklacht over haar en haar webshop gedaan.
er is tal van mailtjes over en weer gegaan totdat ik haar op had gebelt om tot een oplossing te komen!
je kan bij consuwijzer raad vragen en alles wordt ook geregistreerd. gezien ze niet geregistreerd staat bij de geschillencommissie heb je nog kans het via je rechtsbijstand te kunnen doen! en dat zou ik ook zeker doen.

Fiek mocht je nog vragen hebben dan hoor ik et wel!

ik zou zeggen succes want dat heb je wel nodig!

Ik heb 4 x over een dekje teruggestuurd, maar daar niet voor betaald. Op het postkantoor zeiden ze elke keer: maar dan is de rekening voor de ontvanger. Waarop ik reageerde: dat is prima. Heb er van haar nooit wat over gehoord.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:19

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:32

Ik heb hetzelfde gehad...
3 dekens besteld. waarvan ik 1 in de verkeerde kleur had ontvangen en 1 in de verkeerde maat.
en 1 was er goed. ;)

Vervolgens de verkeerde kleur en de goede gehouden en de verkeerder maat retour... 86,95. en zelf verzendkosten betalen.
Deken was niet meer in mijn maat, dus mocht een andere uit zoeken...
een andere uitgezocht en netjes via de mail besteld, was er ook niet meer in die maat,
nog een andere besteld, na 2 weken reactie dat ze die ook niet had, dus weer een andere uitgezocht...
nooit meer iets gehoord... :(

Heel bizar... maar nooit werk van gemaakt... maar ga daar nooit meer bestellen. :n

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:51

Als ik die verhalen hier zo hoor, over dekjes die wel op de site staan maar niet geleverd kunnen worden en dat de eigenaar van Equifashion.nl dan maar een ander uitzoekt.. Jeetje, wat een beláchelijk gedoe.

TS, je staat naar mijn idee volledig in je recht. Heel veel succes nog!

mhu100

Woonplaats: Emmen, Meppel, Zwolle, Harderwijk, Amersfoort, Soest, Soesterberg, Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:26

Wat ik vreemd vind is dat Equifashion een KVK nummer gebruikt welke op naam staat van een Grondverzet- en Verhuurbedrijf te Meeuwen. Lijkt mij niets te doen hebben met ruitersport.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:28

De boktnaam van deze webshop eigenaar is ook wel eigenaardig te noemen :Y)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:28

mhu100 schreef:
Wat ik vreemd vind is dat Equifashion een KVK nummer gebruikt welke op naam staat van een Grondverzet- en Verhuurbedrijf te Meeuwen. Lijkt mij niets te doen hebben met ruitersport.

Jawel hoor kan wel....

Grondverzet is veel met kranen etc en hier in de buurt zitten alleen boerenjongens op de kranen en vaak hebben die ook paarden dus heel vreemd vind ik dat niet..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:29

jeutje helaas ben je duidelijk niet de enige twink. hoop dat je iets kan met de ideeen die totnutoe zijn langsgekomen.
voor mij in ieder geval geen bestellingen daar, het woord klantvriendelijk zit blijkbaar niet in hun vocabulaire, om van service maar helemaal niet te spreken :n

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:29

Ik wilde er ook een tweede rijbroek voor 1 euro bestellen maar kreeg nooit een reactie op mijn bestellen. Vervolgens ben ik gaan bellen, ook geen reactie en toen ik er ook nog eens achter kwam dat het kvk nummer niet klopt, wist ik helemaal genoeg. Ik zou zeker juridische stappen ondernemen, er zijn vast al veel meer mensen belazerd.

mhu100

Woonplaats: Emmen, Meppel, Zwolle, Harderwijk, Amersfoort, Soest, Soesterberg, Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:31

ArabicQueen schreef:
mhu100 schreef:

Jawel hoor kan wel....

Grondverzet is veel met kranen etc en hier in de buurt zitten alleen boerenjongens op de kranen en vaak hebben die ook paarden dus heel vreemd vind ik dat niet..

Je kan niet zo maar meeliften op een willekeurig KVK nummer van een ander bedrijf en dit ook nog vermelden op je site.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:33

ArabicQueen schreef:
mhu100 schreef:

Jawel hoor kan wel....

Je kan niet zo maar meeliften op een willekeurig KVK nummer van een ander bedrijf en dit ook nog vermelden op je site.[/quote]

Nee dat niet maar misschien zijn het dezelfde eigenaren dat ze zowel een grondverzet als een ruitersport bedrijf hebben..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:37

ArabicQueen schreef:
Nee dat niet maar misschien zijn het dezelfde eigenaren dat ze zowel een grondverzet als een ruitersport bedrijf hebben..

Dat zou fraai zijn. Ik heb een KVK nummer waardoor ik bevoegd ben RUITERSPORTSPULLEN in te kopen en te verkopen, maar zoals jij het stelt mag ik dus ook gewoon tractors, bloemen en planten, Bouwmaterialen, Auto´s enz verkopen. Zo werkt het niet. het KVK nummer van het grondverzetbedrijf mag alleen handelen in zaken die met de aard van het bedrijf te maken heeft. Ruitersport verkopen is Detailhandel en dat is een andere branch als een grondverzetbedrijf. Dus zou Equifashion een EIGEN KVK nummer moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 19-05-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:38

Hier heb ik ook weleens een deken besteld :7
Was een actie van bokt. had een maat 175cm besteld, stond ook in haar advertentie.
Had ik betaald mailde ze me dat ze hem niet meer had.
Ik dacht wat? Je adverteert met 175 en dan heb je een 195 :?
Wilde ze me die andere aansmeren maar dat wijgerde ik. Ik heb niet aan een 195!
Na weken kreeg ik uiteindelijk mijn bestelde deken in de goede maat.

Nu ik dit allemaal lees snap ik het!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:45

Lante schreef:
Oeh, bedankt voor het openen van dit topic; daar koop ik dus niks. :D Ben wel benieuwd naar de Bokt naam. Ik bestel regelmatig van Bokt en een gewaarschuwd mens telt voor 2!

even de zoekmachine laten zoeken op equifashion in commercieel en dan kom je al een heel eind ;)
Ik hoop voor TS dat alles snel opgelost wordt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:53

Euhm ja maar ergens is een rijbroek maat 80 ook een maat 40, dus ik vind eigenlijk niet dat Equifashion hier zo'n verschrikkelijke fout heeft gemaakt :o
En het was ook nog eens een súpernette actie

Wel vervelend dat je vliegendeken niet de juiste maat is, maar zoals ik las past ie wel gewoon dus dat is in ieder geval fijn
Hopelijk heb je ook zsm de kap binnen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:59

Vervelend zeg. Ik heb er ook wel eens een vliegendeken besteld. Ben toen heel goed aan de telefoon geholpen voor het juiste model. Deken kwam wat laat aan (met een paar handschoenen erbij als excuus). De deken bleek toch te groot (het was wel de maat die had besteld) maar kon hem toen zonder probleem ruilen. Kreeg er toen wel twéé terug (terwijl ik er natuurlijk maar eentje betaald had). Heb dat toen netjes gemeld en er eentje op haar kosten geretourneerd. De communicatie en het verzenden verliep niet altijd even snel en gezien ik zomaar twee dekens ontving waar er bij eentje de kap ontbrak had ik niet zo'n goede indruk va de administratie. Maar het is bij mij dus wel allemaal goed gekomen. :) Ik zou er evenwel niet zo snel nog een bestelling plaatsen na mijn eigen ervaring.
Tip: vooral telefonisch contact opnemen, dat werkt altijd beter en directer dan communicatie per mail. Je dan denk ik veel sneller tot een oplossing.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:14

Pikeur schreef:
Euhm ja maar ergens is een rijbroek maat 80 ook een maat 40, dus ik vind eigenlijk niet dat Equifashion hier zo'n verschrikkelijke fout heeft gemaakt :o

Ben ik niet met je eens, natuurlijk is dat dezelfde taillemaat, maar als je normale benen hebt verzuip je toch in een lengtemaat? En om dan te zeggen dat je er dan maar een stuk af moet halen???