Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:breezy302 schreef:En wat bijvoorbeeld als jullie een paard te koop hebben en jij wilt dat het paard 24/7 buiten staat maar de koper heeft daar andere ideen bij. Verkopen jullie dan toch omdat als een paard verkocht wordt je er toch niets meer over te zeggen hebt of weigeren jullie dan?
Het ligt eraan hoe belangrijk jij het vindt dat hij 24/7 buiten komt te staan. Als het verder een super plekje heeft, maar de mensen helaas de mogelijkheid niet hebben om hem dat te bieden, zou ik wat betreft huisvesting wel concessies doen. Dat is aan ieder persoonlijk.
Wat ik voor mezelf niet zou accepteren is als iemand meteen aangeeft dat het dier naar een bepaald niveau gereden moet worden, en vervolgens wordt verkocht. Ik wil een plek voor het leven.
Dus mensen die om de haverklap paarden aankopen en weer verkopen, daar ga ik niet mee in zee. En dat houdt niet perse in dat het om handelaren gaat, er zijn ook de nodige particulieren die zo hun hobby financieren.
Een andere no-go is als de paarden voor kleine kinderen bedoelt zijn. Risico is mij te groot dat er zonder begeleiding mee wordt omgegaan, en niet correct mee wordt omgegaan. Die garantie heb je bij volwassenen ook niet altijd, maar je hoopt/verwacht iig wat meer hersens en gezond verstand.

breezy302 schreef:@Kaatjemuts: Dat is echt ironisch! Maar ja misschien als je dat paard toch had verkocht wel erg veel problemen met de nieuwe eigenaren gekregen als die zo snel was overleden.

Vjestagirl schreef:Dat vind ik dan weer cru. Zelf je paard verkopen, maar wel een plaats voor het leven eisen...

breezy302 schreef:En wat bijvoorbeeld als jullie een paard te koop hebben en jij wilt dat het paard 24/7 buiten staat maar de koper heeft daar andere ideen bij. Verkopen jullie dan toch omdat als een paard verkocht wordt je er toch niets meer over te zeggen hebt of weigeren jullie dan?
Cassidy schreef:Vjestagirl schreef:Dat vind ik dan weer cru. Zelf je paard verkopen, maar wel een plaats voor het leven eisen...
Ja dat kan ik als verkopende partij eisen. En ik vind het lichtelijk belachelijk dat jij vindt dat iemand deze eis niet mag stellen. Natuurlijk kan er van alles gebeuren dat het onmogelijk maakt om hem tot aan zijn dood te houden, ik ben zelf bijna twee jaar werkeloos en er zal een moment komen - als ik niet snel aan werk kom - dat ik keuzes moet gaan maken, want ik heb er ook drie lopen. Als je een dier echt, maar dan ook echt niet kunt houden, heb ik daar alle vrede mee dat je hem verkoopt. Maar ik zie ook dat er te vaak van paard wordt gewisseld om andere redenen, omdat het niet hip is, de vachtkleur niet bij het nieuwe setje past of een ander vage reden, en dat wil ik mijn paarden niet aandoen.

Vjestagirl schreef:Ik vind dat je prima de eis mag stellen, maar ik vind het niet redelijk. Je kunt niet van mensen eisen dat ze hem altijd houden. Als ze hem willen verkopen dan mogen ze dat, dat is namelijk een van de voorrechten van eigenaar zijn...