Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zorry schreef:Sommige mensen vinden het zielig ik niet.
Mijn oude paard wou er ook nooit in, ook van alles geprobeerd tot ik de oplossing had.
Ik deed een doek of een jas over haar hoofd (moet het paard wel toe laten) die maakt ik vast onder haar kin
zodat haar ogen bedekt waren.
2 of 3 rondjes draaien zodat ze de orientatie kwijt is en dan in 1 beweging de trailer in lopen.
Dit werkte bij mijn paard toen de tijd.
Heel veel succes.

M_D_H schreef:er in gereden
hoe kom je op dat idee

M_D_H schreef:het boertje heeft een keer zijn trekker achter mijn poown gezet toen die het weer is op zijn heupen had...
ut dier is altijd bang voor trekkers....
maar op dat moment toch echt niet
Ik misbruik het geluid van de trekker altijd voor het scheren. De trekker maakt meer kabaal en zo kan ik zonder sedatie toch makkelijk een paard opscheren wat eigenlijk een hekel heeft aan het geluid van het scheerapparaat. 

...Anne_GTI schreef:M_D_H schreef:het boertje heeft een keer zijn trekker achter mijn poown gezet toen die het weer is op zijn heupen had...
ut dier is altijd bang voor trekkers....
maar op dat moment toch echt niet
Toch zou ik ze de kost niet willen geven die een kooi maken voor de klep en met een strobaal in de klem het paard erin duwen. Voordeel van de baal: geen gevaar voor mens en dier op ernstige verwondingen. Met 5 grote balen kan je prima een kooi en een aanduwbaal maken.Ik misbruik het geluid van de trekker altijd voor het scheren. De trekker maakt meer kabaal en zo kan ik zonder sedatie toch makkelijk een paard opscheren wat eigenlijk een hekel heeft aan het geluid van het scheerapparaat.

quarterH schreef:MDH ik schuw ook een flinke mep niet hoor maar bij het paard waar ik 5 uur mee heb gestaan ging dat dus niet. alle druk die teveel was ging ze omhoog en bijna (of helemaal) achterover.
dit paard was veel te waardevol om dat maar te laten gebeuren, heeft natuurlijk ook helemaal geen nut.
het paard leek zo extreem rustig en cool. geen druppeltje zweet, geen paniek ed. maar (zeker ook achteraf) bleek toch wel behoorlijke stress te hebben gehad. sommige paarden kunnen ook binnenvetters zijn en alle stress opkroppen waardoor ze gewoon mentaal volledig uitschakelen. ze was er gewoon niet. dan heeft het toaal geen zin om door te gaan en heeft dan niks meer te maken met winnen of verliezen. als ze mentaal afschakelen snappen ze dit niet eens meer
Anne_GTI schreef:M_D_H schreef:geniaal
helaas is die van mij voor beide even bang...
geen optie dusHet is maar goed dat ie niet hier op stal staat; de trekker staat elke dag wel even voor de boxen.
Ze krijgen hier gewoon opleiding tot politiepaard op stal

stalgang en deur is te klein) Sientje schreef:Al contact gehad met Petra Vlasblom? http://www.2moons.nl/trailer-laden.html