Zarena schreef:Nou even een updatje. We zijn gister om 18:30 heen gereden met goede hoop. Mn merrie stond als enige van de kudde de hele dag op stal, wat al een beetje vreemd voor haar was. Toen we bij haar de deuren open deden werden haar ogen al groot, maar konden haar wel snel gerust stellen, waardoor ze ook al haar eerste voetje buiten haar stal durfde te zetten. Ze was wat snurkerig en ontspande momenten al iets. Ze was wel heel nieuwsgierig naar de trailer, want ze liep er steeds vol goede moed heen, maar voor de klep dacht ze toch maar niet, dat is wel een heel eng groot gevaarte waar ik vast geslagen wordt, en bleef ze dus heel nieuwsgierig voor de klep staan, of liep naar achter. Na een poosje durfde ze zelfs stiekem een voetje op de klep te zetten, wat wij natuurlijk goed hebben beloond, en steeds een voetje verder, paar keer zelfs met 4 benen, maar daar bleef het bij, steeds durfde ze niet verder. Uiteindelijk was het half 10, en begon het te schemeren. Toen zijn we naar huis gereden om mijn andere paard op te halen, een hele flirterige ruin (haha is echt zo'n casanova). Dus ik reed met mn moeder even naar huis (5 min ong.) en de andere twee bleven bij het paard. Ze besloten haar nog even op stal te zetten, daar begon ze helemaal te trillen, en ze was ook nat, gewoon van de spanning. Vrij snel waren we terug en ze begonnen al naar elkaar te hinneken. De merrie werd heel nieuwsgierig en overwon haar angst door steeds een stapje verder te zetten. in de trailer hadden we ook hooi liggen, en ze had eigenlijk wel heel erg honger na een dag niks te hebben gegegeten. Uiteindelijk stond ze ver genoeg en hebben we de stang erachter gedaan. Ze stond heel ontspannen eigenlijk want ze heeft geen 1 keer terug gedrukt. Dus besloten we ook de klep dicht te doen. Toen zijn we nog een poosje gebleven voor we weg reden om te kijken of ze in paniek zou raken als ze merkte dat ze opgesloten stond. Maar na 5 minunten nog niks, ze stond gezellig samen met Bruce ( mn andere paard) hooi te eten. Toen zijn we rustig naar huis gereden, en ze hebben netjes allebei stil gestaan, echt super! Dus ze heeft heerlijk op haar nieuwe stal gestaan, met een dik stro pak en grote berg hooi! Heeerlijk vond ik dat. Ze heeft wel een wond aan de binnenkant van haar linker spronggewricht gekregen. Dat is ook een beetje dik geworden. Ik weet niet precies wanneer en waardoor ze dit gister heeft gekregen. Niet omdat die man met zn houten klomp tegen de benen aan het schoppen was, want het zit aan de binnenkant, dus dat lijkt me niet heel logisch.
Vandaag even een mooi halstertje halen, en kijken of ik haar iets kan toiletteren. Ik heb net gevoerd, en ik zag dat ze al haar hooi heeft opgegeten! Dus wat zal ze een honger hebben gehad.. Ze keek nog wel wat gespannen, maar was niet bang voor me en kwam gezellig mij even een knuffel geven.
Nu moet ze nog een naam hebben. Ze komt uit 2007, dus moet met de letter C beginnen.
Ik zat aan Cayenne of Capriati te denken. Wat vinden jullie leuker?
Super zo hoort het. Succes en veel plezier met dit paard.
Dikke pluim voor jou!