DeHP schreef:Soms kan je verzekering heel lastig gaan doen als een ander schade maakt met jouw dier. Heb er gelukkig geen ervaringen mee hoor.
Bij mij kwam het toevallig mooi uit dat ik na 10 jaar gewoon mennen eindelijk 1 dag mijn koetsiersbewijs had en toen meteen mijn eerste (en voorlopig) laatste schade daarop kon verhalen. Eigenaar had een eigen risico van 1000 euro en de schade was 300 euro. Die dus volledig door de verzekering van het koetsiersbewijs betaald werd. (eigenaar blij en ik heb tenminste voor de eerste 9 jaar mijn verzekering eruit![]()
Ik weet niet of er verschil zit tussen met de koets weg of onder het zadel weg met een paard van een ander. Weet wel dat de verzekering het enige voordeel is van het ruiter/koetsiersbewijs. Verder vind ik het iets wat leuk is om te hebben, maar eigenlijk totaal nutteloos is.
Dat is heel simpel: die ander is verantwoordelijkk (eigenaar van het dier) moeilijker is de wet niet en die verzekeraars doen dus niet moeilijk; die voeren gewoon de wettelijke regels uit!!
ninafloor schreef:wat ik wil zeggen is dat sommige verzekeringen de clausule hebben dat je voor de verzekering verplicht bent om bv een ruiterbewijs te hebben,als je op aan verkeer deelneemt.
Dus ik heb het niet over uitbreken maar als je deelneemt aan het verkeer.
ook al geldt Voor ruiters in principe alleen de gedragsregels van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV).
maar ze zeggen na veroorzaken schade op openbare weg dat ze zich houden aan het kapstokartikel : Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt (kan worden) veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt (kan worden) gehinderd.".
Dan ben ik erg benieuwd welke maatschappijen dat zijn en hoe dat in de clausule staat! Geen meningen, feiten graag; gequote uit hun voorwaarden.