ervaring met afneembare trekhaak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Re: ervaring met afneembare trekhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:19

Hier ook een afneembare trekhaak. In het begin had ik ook zo mijn bedenkingen, maar het werk perfect. Je hoort een duidelijke klik en het 1-2 systeem laat je zien wanneer het vast zit. Geen probleem.

Enige jammere is dat zodra de trekhaak erop zit de achterdeur niet meer open gaat..maargoed..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:19

-Namiro- schreef:
Hier ook een afneembare trekhaak. In het begin had ik ook zo mijn bedenkingen, maar het werk perfect. Je hoort een duidelijke klik en het 1-2 systeem laat je zien wanneer het vast zit. Geen probleem.

Enige jammere is dat zodra de trekhaak erop zit de achterdeur niet meer open gaat..maargoed..

Dan heb je wel de verkeerde auto gekocht hoor :P
Hier helemaal geen last van.
Ja, als je de twinny-load er op zet dan wil de deur niet meer open... :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:18

@ Janine1990: We hebben een Toyota Rav4.. auto van pa en ik heb geluk dat ik hem mee mag nemen.
Dat de achterdeur dan niet open gaat, dat neem ik dan maar voor lief!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:26

-Namiro- schreef:
@ Janine1990: We hebben een Toyota Rav4.. auto van pa en ik heb geluk dat ik hem mee mag nemen.
Dat de achterdeur dan niet open gaat, dat neem ik dan maar voor lief!

Oooh, kijk, dat is volgens mij ook een heel andere achterdeur dan wij hebben... Namelijk een peugeot 307.
En ach, dat soort kleine ongemakken gewoon voor lief nemen, er zijn zoveel ergere dingen :)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:53

Bij de meeste auto's met afneembare trekhaak is dit bij wet verplicht omdat je onder verschillende inkijkhoeken de kentekenplaat moet kunnen lezen zeiden ze bij mijn dealer. Bij de APK keuring moet ie er ook echt af kunnen. Ik heb een auto gehad met afneembare trekhaak welke 3500kg mag trekken. Deze moest met een sleuteltje vast gezet worden dus niet diefstal gevoelig en nooit geen gerammel oid. ik heb me wel vebaast dat zo'n ding met toch op het oog een simpele vergrendeling zoveel kan/mag trekken maar ze moeten vast aan bepaalde eisen voldoen om een goedkeuring te krijgen, en dus gewoon op het materiaal vertrouwen.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:01

Onze trekhaak hebben we onder laten bouwen toen we de auto net gekocht hadden.
We gingen hem ophalen en toen wilden ze hem er voor ons afhalen.
Wij waren verbaasd en vroegen waaróm ze hem er voor ons af wilden halen. Het antwoord: "maar mevrouw, u rijd toch geen Touareg mét trekhaak???? :roll:
Overigens hebben wij hem er nog nooit afgehaald, er wordt ca. 3x per week met trailer gereden en dat af- en aansluiten van de trekhaak lijkt me een enorm ge-emmer. Daarbij zou ik me iedere keer afvragen of ik hem er wel goed onder had zitten en zou dus bij wijze van spreken bij iedere verkeersdrempel stoppen om te kijken of hij nog goed zit. Hij zit ook ver onder de auto vast en ik heb ook geen zin om iedere keer onder de auto te liggen.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:04

Mijn auto heeft ook een afneembare trekhaak, met een 1-2 sluiting , moet 2 schuifjes opzij doen en dan gaat ie los en als ik de trekhaak bevestig dan schieten die schuifjes weer terug en zit ie vast.
Geen problemen mee gehad, ik haal de trekhaak er wel altijd af vanwege dat ik bang ben dat ie eventueel eraf gehaald word en dan ben ik het kwijt. Ik koppel de trailer 1 a 2 x per week aan en haal na die tijd altijd weer de trekhaak eraf.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:20

@Janine1990: de Rav4 heeft achter echt een 'deurprincipe'..geen klep. De deur komt dus bij het opendoen direct tegen de trekhaak.
Er zijn ergere dingen te bedenken inderdaad. Ik haal nu gewoon een stoel uit de achterbank en prop daar mijn zooi in. Werkt prima.

Overigens moet ik ook steeds de trekhaak eraf halen ivm het nummerbord. De trekhaak zit namelijk voor het nummerbord.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:57

Pieteritus, een Touareg met trekhaak ziet er toch ook niet uit :+ Het is praktisch, maar het oog wil ook wat :D

Is ook de reden waarom mijn vriend en ik niet snel voor een auto met vaste trekhaak zouden kiezen.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:32

Bienotje schreef:
Pieteritus, een Touareg met trekhaak ziet er toch ook niet uit :+ Het is praktisch, maar het oog wil ook wat :D

Is ook de reden waarom mijn vriend en ik niet snel voor een auto met vaste trekhaak zouden kiezen.

Dit ben ik eigenlijk niet met je eens. Een Touareg is een hele goede trekauto (mag gewoon 3,5 ton trekken!), dus naar mijn mening hóórt daar juist een trekhaak op. }> Als die dan afneembaar is, tja, dat kan soms handig zijn. ;)
Bij het kleinere broertje, de Touran, kan ik me er wat bij voorstellen, maar de Touareg, nee.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 22:52

Ik ben allang blij dat het enkel maar positieve reacties zijn.
Moet nu lukken dat ik vandaag zelfde type wagen van mijn auto tegen kom van vaste trekhaak.
Moet zeggen het zag er niet uit.
Idd het oog wil ook wat dat is een feit. Op een manier is het veel handiger.
Bij mij is het echt. éne klepje naar links duwen , en het rechtste klepje naar achter en dat ding schuift er van zijn eigen uit.
Alleen een slot dat heb ik niet nodig.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:52

Handig dit topic.
Mijn mama kwam net aangereden met haar nieuwe auto, een korando.
Ik zeg; waar is je trekhaak?
Die is afneembaar, antwoord ze.
Nu hebben ze mij vroeger wel eens wijsgemaakt dat t minder veilig was dan een vaste, dus schoot lichtelijk in de stress.
Kijk heb je er nou een caravan achterhangen, dan is t een ander verhaal (ook vervelend hoor als dat los schiet), maar wij hebben onze paarden erachter hangen, moet je toch ff niet aan denken.
Maargoed, lees hier allerlei positieve reacties, dus ben weer gerust gesteld.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:58

Hier ook een auto met afneembare trekhaak. Mijn vriend haalt hem eraf en zet hem erop. Maar dat is echt heel erg makkelijk om te doen.
Je ziet aan de trekhaak of hij goed vastzit en hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:36

Stefanvi, ieder zijn smaak. Maar heb je een super mooie en dikke wagen en steekt er zo'n genotsknots achter uit. Uiteraard hardstikke praktisch, dat is een feit. Maar dat het mooier is met trekhaak gaat er bij mij niet in.. ;)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:08

Heb ook een afneembare trekhaak(met slot) en haal hem er niet af. Heb deze auto nog niet zo lang,maar vorige auto had dit systeem ook, zit erg goed vast door het systeem kan het er echt niet af (als je hem koppelt, zet ie door de veer uit als je hem door het gat gehaald hebt, dan is de voorkant dus breder in een driehoek zeg maar en dus breder en kan die dus nooit meer terugschieten door dat smalle gat, simpel maar ijzersterk) . Heb wel geen zin om trekhaak er af te halen, omdat je dan zo vies wordt, doe het allen met vakantie eigenlijk. Voor mij had het een vaste mogen zijn, maar deze en ook de vorig zaten er op, omdat ze deze snel konden leveren, of het mooi is zal me worst wezen.