Welke XL-trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Welke XL-trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:32

Ik heb voor mijn paard van 1.84m een 1,5 paards Henra Buffalo, hoogte 232 en zat ruimte aan voor- en achterzijde. Overigens zonder zadelkamer want dat kost me teveel ruimte. Trek m met een Hyundai Santa Fe.

Hahahaha Ikke, de Panda voor de trailer??? Mijn panda past IN mijn trailer......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:53

daffodil schreef:
Ik heb voor mijn paard van 1.84m een 1,5 paards Henra Buffalo, hoogte 232 en zat ruimte aan voor- en achterzijde. Overigens zonder zadelkamer want dat kost me teveel ruimte. Trek m met een Hyundai Santa Fe.

Hahahaha Ikke, de Panda voor de trailer??? Mijn panda past IN mijn trailer......

Als ik de spiegels inklap, de mijne waarschijnlijk ook, maar als de trailer van plek moet, is het toch handig dat ook de Panda dat (in 4x4-modus) kan doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:50

Humor! Gisteren op de snelweg reed een panda met een caravannetje, zo'n dwergding, ik moest er vreselijk om lachen!

Wij hebben de Hyundai om te trekken (op de zaak) en de Panda is van mij, lekker goedkoop!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:28

Ik rij ook in een Touareg en wil ook niet meer anders.
Afgezien van het (heul hoge) slurpgehalte van deze auto (benzine) is hij ideaal om te werken en de luxe die hij heeft is niet mis te noemen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:32

Ik ben bij bktrailers in barneveld geweest (elegance op bokt) Mijn oog is daar gevallen op een nieuw model van Blomert de Singapore.

Kan ook met ingebouwde zadelkamer.
Prachtige trailer!
Ze hebben ook een website http://www.bktrailers.nl

Trailer is 232 hoog en ook iets breder als standaard 1,5 paards geloof ik. Ik laat de stangen iets ruimer uit elkaar plaatsen als normaal.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:40

ikke schreef:
Oakland1990 schreef:
Met wat voor auto trekken jullie die grote trailers? Wij hebben er een VW Touareg voor maar die zuipt wel wat liters dan. Bedoeling is dat er later een Peugeot Boxer voor komt, maar dat is niet zeker of dat kan met zo'n grote trailer er achter?

Van een Touareg naar een Boxer?? Dat ga je 2km leuk vinden en daarna ren je gillend terug naar die Touareg.
Nog los van het feit dat die Boxer het zeer waarschijnlijk niet eens mag trekken, is het in verhouding tot de Touareg gewoon een zeepkist op wielen.

Ik heb ondertussen zo ongeveer alles voor een trailer gehad, van Fiat Panda tot Range Rover, het heeft een reden waarom ik onlangs weer een Range heb gekocht, ondanks het verbruik.........

De Boxer mag het sowieso trekken, hebben we net extra op gelet toen we hem kochten. Ik rij zelf nog niet, maar ik heb ook het idee dat die Touareg icm trailer toch wel comfortabeler is. Heeft iemand hem voor een Vitara gehad?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:44

Vriendin van me had een kleine 1,5 voor een vitara maar dat rijd niet echt fijn hoor. Hij mocht het wel trekken maar ze heeft nu een andere auto, een zwaardere en die trekt hem toch een stuk makkelijker.

Ik ga zelf voorlopig met de mercedes vito van me vader er voor rijden. Als ik zelf een auto koop om te trekken ga ik toch ook een flinke uit zoeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:26

Oakland1990 schreef:
ikke schreef:
Van een Touareg naar een Boxer?? Dat ga je 2km leuk vinden en daarna ren je gillend terug naar die Touareg.
Nog los van het feit dat die Boxer het zeer waarschijnlijk niet eens mag trekken, is het in verhouding tot de Touareg gewoon een zeepkist op wielen.

Ik heb ondertussen zo ongeveer alles voor een trailer gehad, van Fiat Panda tot Range Rover, het heeft een reden waarom ik onlangs weer een Range heb gekocht, ondanks het verbruik.........

De Boxer mag het sowieso trekken, hebben we net extra op gelet toen we hem kochten. Ik rij zelf nog niet, maar ik heb ook het idee dat die Touareg icm trailer toch wel comfortabeler is. Heeft iemand hem voor een Vitara gehad?

Welke Vitara? De "gewone" Vitara is een rampengebakje voor een trailer (veel te zwak gemotoriseerd) de Gand Vitara, zeker de modernere, zijn acceptabele wagens voor een trailer.

Die Boxer zal het inderdaad wel kunnen; ik was even abuis met de Partner (en diens bestelbroertje).

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 20:27

Ik hoorde dat die Vitaras wel goed zijn voor vlakke wegen etc, maar dat je er niet meer van hoeft te verlangen, ook niet erg baanvast als je een stevige trailer moet meesleuren. Ik heb wel een Gran Vitara in gedachten om ervoor te hangen. Of een Santa Fé, maar dat is allemaal nog niet zeker. Voorlopig kan die Touareg nog wel een paar wedstrijdseizoenen mee.

Mercedes Vito is wel een goed idee :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:08

Ik heb ook de hotra elegance gekocht. Paard is 1.75m en past er super in. Die is 232cm hoog.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:09

Even een stipje..

Ik heb een paard met een laadprobleem.. we vermoeden dat ze toch wel claustrofobisch is of bang is om niet meer weg te kunnen, wil dus in de toekomst een extra ruime trailer voor haar.. aangezien ze relaxter is dan..
Ben me een beetje aan het oriënteren :) .

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:51

Mijn andere paard was ook heel moeilijk te laden al jaren. Op mijn nieuwe trailer, de hotra elegance liep hij er zo in.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:55

WolinLotte schreef:
Even een stipje..

Ik heb een paard met een laadprobleem.. we vermoeden dat ze toch wel claustrofobisch is of bang is om niet meer weg te kunnen, wil dus in de toekomst een extra ruime trailer voor haar.. aangezien ze relaxter is dan..
Ben me een beetje aan het oriënteren :) .

Wij willen een atec 3 paards aanschaffen

Wij hebben die laatst geleent van mijn tante mijn spring paard die claustrofobisch is loot daar stukke gemakelijker op hij is lekker licht van binnen en groot

Maargoed die heeft een een bak van een auto ervoor nodig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:15

atec is toch dat merk dat van voren weer naar beneden loopt? dan is het daar weer lager.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:16

hoebedoel je?

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad

annejanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:51

niemand last van toeterende auto's als je met de trailer rijdt?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:54

nee nooit meegemaakt ow jawel 1 keer

toen was ht deurtje van mijn trailer open gewaait gelukkig stond er toen geen paard in

bij mijn tante ook 1 ker getoetert toen was ze vergeten het wiel omhoogt draaien :+

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:54

Mensen hebben altijd haast. Gewoon niks van aantrekken!

annejanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:56

Ik voel me snel opgelaten dus dan ga ik toch liever even naar de kant

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:58

als ze dat bij ons zouden doen zou ik juist langsamer gaan rijden :=

annejanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:00

ja maar dan worden de mensen alleen maar agressiever en ik heb wel een paard achterin die dat toeteren niet leuk vind

annejanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:01

maar misschien moet ik het een keer uitproberen ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:12

wij doen het alleen als mijn tinker erop staat die boeit dat allemaal niet

maar wij zijn ook wel vaker zonder paard erin op pad om eentje op te halen ofzo

als ze dan gaan toeteren wij rijden vooral in de bochten heel rustig al staat er geen paard in
dan rijden we nog langsamer

als er toch geen paard op staat keer flink op de rem trappen het zal ze leren

annejanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:16

ik zal wat sneller gaan rijden voorkomt een hoop iritatie

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:18

Wij hebben twee paarden, een van 1.72 en een van 1.78.
Wij hebben een Hotra Jumper.