Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kirr__ schreef:Cookie2222 schreef:met een longeerlijn achter zijn kont langs hem erin krijgen en dan voer er voor hangen
Dat is nu net niet de manier.
On topic nu: Ik vrees dat je hengst geen echte angst meer heeft, maar dat het gewoon een visieuze cirkel geworden is, als hij nog maar een geluidje of een stapje verzet dan mag hij eruit. Je gaat dit echt moeten afleren. In de trailer lijkt altijd alles erg, als het paardje beetje gek doet lijkt het al alsof hij de hele boel afbreekt.
Kan je hem wel een uur op de trailer zetten als de trailer stilstaat? Dus als je niet gaat rijden?
Mijn merrie heeft op 3jarige leeftijd ook een trauma gehad met de trailer. Met heel veel liefde en geduld moeten werken totdat het opgelost was. Nu is het er zelfs nog niet helemaal uit. Maar ik merkte ook dat ik het probleem erger maakte, minste dat ik voelde dat paard panikeerdde, stress kreeg, begon te bewegen, hinniken,... kreeg ze aandacht of mocht ze eruit, puur omdat ik ook bang was alles erger te maken en helemaal van nul terug te moeten beginnen. Pas toen een goede vriend mij er op wees ben ik erop gaan letten en merkte inderdaad dat ik het paard zelf zijn zin gaf en het nog weinig met angst te maken had.
Ik heb mijn merrie maar 3 keer moeten negeren toen het leek dat ze de trailer af ging breken, als je even volhoudt staat het paard even later weer terug lekker hooi te knabbelen.
Misschien is jouw situatie helemaal anders, maar ook belangrijk om even naar jezelf te kijken..
Is professionele hulp ook geen oplossing?
Alane schreef:waarom krijg ik hier het gevoel bij van een of ander verzonnen verhaal???
een 14 jarige die een paard uitlaadt op de vluchtstrook, en daar dan met het dier gaat lopen wandelen???
NRPS X KWPN ggk, is mischien mogelijk... maar naar de HK gaan en dan B + 7 springen op 4 jarige leeftijd en dan met trailer problemen...
Palouse schreef:Een link over trailerladen die wellicht een nieuw licht op de situatie werpt.
oja, en ook nog wel eens een toverwoord: geduld4 jaar is nog niet zo oud.