Problemen met trailer op. SPOED HELP weet geen raad meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Re: Problemen met trailer op. SPOED HELP weet geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 10:49

wat kost het dan als ze moet komen.. ben namelijk ook heeel erg werkloos

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:50

Mijn paard liep al heel wat jaren gewoon de trailer op zonder enkel probleem, totdat ik haar ineens heel nerveus van de trailer haalde. Er was onderweg niks gebeurd, maar omdat ik zelf geen trailer heb denk ik dat er wat aan die trailer was wat ze eng vond. Vrachtwagen loopt ze nog steeds zo op, na wat oefenen loopt ze de trailer ook weer op alleen staat ze nog wel al het wat langer geleden is een paar minuten voor de trailer te springen en dan loopt ze er zo in. Bij haar zorg ik er altijd voor dat ik zelf rustig blijf en haar hoofd ten alle tijde gedraaid blijft richting ingang trailer. Ze staat dan even te springen en loopt me vervolgens gewoon achterna de trailer op als ik daar geen aandacht aan besteed. Denk dat je dit er ook wel uit krijgt maar omdat ik zelden of nooit de trailer nodig heb, heb ik hierna er geen aandacht meer aan besteed omdat ze er wel oploopt. Voer helpt trouwens bij mijn merrie niet, heeft ook nooit op de trailer gegeten omdat ze dan altijd wat nerveus is en zij pakt geen eten aan als ze nerveus is. Misschien als je het zelf niet meer weet inderdaad eens iemand raadplegen die je kan helpen, hoor er goede verhalen over.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:52

Ik heb kort geleden ook een probleemje gehad met trailer laden. Wij hebben er Geertje van www.animal-abc.be bijgehaald. Nu na een keer of 3 oefenen zet ik hem zelf weer op de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:53

Beauty_J schreef:

35 euro was de info avond. Waarschijnlijk heb je daar genoeg aan. Als ze moet komen weet ik niet wat ze kost. Maar aan de info avond heb je hoogst waarschijnlijk voldoende. (het is wel raadzaam om met 2 mensen naar de info avond te gaan zodat jullie bijde de techniek kennen)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:56

Beauty_J schreef:

Op wedstrijd gaan en lessen nemen kost ook geld.
Dus als je dat even laat voor wat het is, en aan deze basiszaken wat geld besteed heb je daar je hele leven lol van.
Het is een keuze...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:01

Ninx schreef:
Beauty_J schreef:

Dus als je dat even laat voor wat het is, en aan deze basiszaken wat geld besteed heb je daar je hele leven lol van.
Het is een keuze...

jah van 250 euro in de maand aan uitkering...;)
135 euro aan ziektekosten..
180 stalling.. op is het alweer;)
wedstrijden worden gesponsord;)
dus keus heb ik niet;)

maar als ik m aar een indicatie weet kan ik misschien wat regelen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:04

Beauty_J schreef:
Ninx schreef:

Het is een keuze...

jah van 250 euro in de maand aan uitkering...;)
135 euro aan ziektekosten..
180 stalling.. op is het alweer;)
wedstrijden worden gesponsord;)
dus keus heb ik niet;)

maar als ik m aar een indicatie weet kan ik misschien wat regelen;)

Ik gaf je een indicatie ;) 35 euro was het iig eerst. Voor de info avond (is geloof ik ook verplicht voor ze je komt helpen) en waarschijnlijk heb je genoeg aan de info avond

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:06

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:08

Beauty_J schreef:
mijn paard wil zo van de ene op de andere dag niet meer op de trailer...
ze is er gewoon af gekomen ... tot een paar dagen geleden...
k heb haar er op gezet naar de manege... en toen we na huis zouden wou ze er niet meer op.

uitendelijk na een heel gevecht haar er op gekregen...
vandaag weer een uur bezig geweest haar er op te krijgen op een manier dat ik eigenlijk niet wil.. heb haar uitendelijk een jas over de hoofd gedaan zodat ze niks meer zag en liep er daarna zo op.. bij de manege ook er zo weer op maar alleen met een jas over haar hoofd.. toen thuis er uit en op nieuw geprobeerd... niet gelukt.. toen maar gestopt want ik had er echt geen zin meer in...
hebben alles geprobeerd.. heel veel geduld... longeerlijn
brok hooi touwhalster alles..:S... zelfs tegen de bakrand geparkeerd...

iemand tips of iemand die kan helpen???

Is er onderweg misschien iets gebeurd? Hard moeten remmen of iets dergelijks?

Ik bedoel eigenlijk ik zie vaak zat paarden op conours die niet de trailer op willen.
Als ze er dan met veel pijn en moeite op staan en ze rijden weg dan denk ik gelijk: Ja ik snap wel dat dat paard er niet op wil.
De bestuurder reed heel "roekeloos" veel gas geven, hard remmen, te snel door de bochten. ( ik reed net achter hen het terrein af).
Dan snap ik wel dat een paard er niet meer op wil.

Ik zeg hiermee natuurlijk niet dat jij dat bij jouw paardje ook gedaan hebt hor maar misschien is er onderweg iets gebeurd waar je nog niet aan terug gedacht hebt?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:14

Exodus schreef:
Beauty_J schreef:
k heb haar er op gezet naar de manege... en toen we na huis zouden wou ze er niet meer op.

vandaag weer een uur bezig geweest haar er op te krijgen op een manier dat ik eigenlijk niet wil.. heb haar uitendelijk een jas over de hoofd gedaan zodat ze niks meer zag en liep er daarna zo op.. bij de manege ook er zo weer op maar alleen met een jas over haar hoofd.. toen thuis er uit en op nieuw geprobeerd... niet gelukt.. toen maar gestopt want ik had er echt geen zin meer in...

Is er onderweg misschien iets gebeurd? Hard moeten remmen of iets dergelijks?

Ik bedoel eigenlijk ik zie vaak zat paarden op conours die niet de trailer op willen.
Als ze er dan met veel pijn en moeite op staan en ze rijden weg dan denk ik gelijk: Ja ik snap wel dat dat paard er niet op wil.
De bestuurder reed heel "roekeloos" veel gas geven, hard remmen, te snel door de bochten. ( ik reed net achter hen het terrein af).
Dan snap ik wel dat een paard er niet meer op wil.

Ik zeg hiermee natuurlijk niet dat jij dat bij jouw paardje ook gedaan hebt hor maar misschien is er onderweg iets gebeurd waar je nog niet aan terug gedacht hebt?

uiteraard heb ik daar aan gedacht.. maar ben op dat gebied zoo voorzichtig dat mijn vriend en ik altijd ruzie hebbe onderweg omdast ik vind dat ie te snel rijd.. terwijl het eigenlijk niet zo is.. en kan het me dus eigenlijk n iet voorstellen.... baal er erg van heb in elk geval kirsten daamen een mailtje gestuurd...

van stal holistisch trainen ofsow... in vlagtwedde...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:00

sorry hoor maar vind het een kwestie van prioriteiten stellen!

gesponsoord of niet, het belang van je paard gaat voor!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:35

Citaat:
uiteraard heb ik daar aan gedacht.. maar ben op dat gebied zoo voorzichtig dat mijn vriend en ik altijd ruzie hebbe onderweg omdast ik vind dat ie te snel rijd.. terwijl het eigenlijk niet zo is.. en kan het me dus eigenlijk n iet voorstellen.... baal er erg van heb in elk geval kirsten daamen een mailtje gestuurd...

van stal holistisch trainen ofsow... in vlagtwedde...

Daarom is het niet onverstandig om het ZELF eens te voelen.. Als jij al ruzie hebt met hem over zijn snelheid (dat had ik dus ook altijd met mijn ex, tot ik hem eens in de trailer liet staan en hetzelfde als hij deed ging rijden), is het toch wel waarschijnlijk dat je paard onderweg een nare ervaring heeft gehad,of geschrokken is. Misschien remt hij te laat af, of gaat ie toch te snel door de bochten.

Want het is natuurlijk allemaal leuk als je paard weer op de trailer wil, maar als de eerstvolgende rit weer angst oplevert, tja, dan kun je bezig blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:10

Pashon schreef:
sorry hoor maar vind het een kwestie van prioriteiten stellen!

gesponsoord of niet, het belang van je paard gaat voor!

En daarnaast is op wedstrijd gaan met een paard die je sochtends de trailer in moet slaan/trekken/lokken. Geen doen. Geef alleen maar stress. En als je terug gaat het zelfde liedje.. Dusja het is waarschijnlijk prof hulp zoeken of niet meer op concours

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:35

sowieso niet meer op concours tot het paard normaal de trailer in gaat, hoevaak ik wel niet mensen zie klungelen op concours omdat het paard niet de trailer in wil :n
tot slaans en schoppen aan toe omdat de ruiter/ amazone zo nodig op conours moet.

Nogmaals het paard gaat voor de wedstrijden en zeggen dat je gesponsoord word en dus geen keus hebt is zeer zwak en slecht!
vind het sowieso nogal raar, je hebt een uitkering en dus erg op de centen wat ik me helemaal kan voorstellen wat ben je van plan als het paard ziek word? (maar dit gaat natuurlijk erg off topic)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:02

Eén van mijn paarden had dat probleem ook: geen echte angst, maar gewoon de trailer niet op wíllen.
Ik heb het opgelost door de trailer in een hoek van de bak te zetten (kan ook in een paddock).
Dan de trailer opblokken achter en een touwtje spannen dat het paard de trailer niet aan kan vreten.
Stangen e.d. uit de trailer, hooi/brok voorin en paardlief liep er binnen 2 tellen op.

Mijn paard bleek nadien wel een soort 'tic' te hebben: hij bleek 'bang' te zijn van de voorstang.
Gelukkig waren de voorstangen met een clip los te maken en heb ik hem de eerste tijd op de trailer geladen
zonder voorstang. Als hij erop stond, kon ik zonder problemen de stang ervoor doen en konden we gaan rijden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:26

Beauty_J schreef:

Dit filmpje geeft goed weer hoe "eenvoudig" het toch kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=uGsOV_eOYXk

misschien kun je het eens zo proberen?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:15

neej opconcours gaan wil zoieso niet hea als je paard niet op de trailer wil...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:23

Beauty_J schreef:

buiten dat om, wek jij de indruk dat jij ondanks alles op concours wil.
word hoog tijd dat je je paard boven alles gaat zetten!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:26

Die van mij heeft anderhalve week bij www.montyroberts.nl gestaan en geen enkel probleem meer....

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:49

Pashon schreef:
Beauty_J schreef:

buiten dat om, wek jij de indruk dat jij ondanks alles op concours wil.
word hoog tijd dat je je paard boven alles gaat zetten!

nou ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg.. en niet voor wat een ander denkt dat ik zeg.

neej als mijn paard niet op de trailer wil... kan ik niet op concours dus moet ik eerst een oplossing vinden om haar op de trailer te krijgen/... en dan kan ik weer op concours...
dus jah ik wil graag op concours... heeel graaag maar dan moet mijn paard wel gewoon op de trailer zonder stress...
dus zet ik me paard tog alles boven alles ander had ik dr wel op de trailer gemept..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:38

Ik heb het 4x mee gemaakt dat een paard opeens de trailer niet meer op wilde:

Eentje was nadat we een keer een noodstop hadden moeten maken met hem in de trailer. Daarbij was hij gruwelijk eigenwijs en wilde hij toen de angst weg was nog steeds niet op de terugweg :+

De ander, had ik niet goed opgelet :o Jong dier, wat heel hard was gaan groeien en eigenlijk uit de trailer gegroeid was. Nieuwe, grotere trailer gekocht en het was over :)

De andere twee bleken een medisch probleem te hebben, het balans houden in de trailer was gewoon te pijnlijk voor ze. Voor de één was het kort daarna einde verhaal.... De ander liep na een behandeling van de DA gewoon weer net zo blij en enthousiast als voorheen de trailer op :)

Er is dus waarschijnlijk ook in jouw geval wel degelijk een aanwijsbare oorzaak voor het probleem. Je moet 'm alleen zien te vinden ;)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:21

Ik heb dit ook gehad hoor, maar pony heeft veel ontzag voor mannen vandaar dat ze er wel opging toen er ineens een man bij ging staan :P

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:44

Er zijn wel mensen die redelijk goedkoop een trailertraining doen. Ik weet bijvoorbeeld dat de Oude pannenhoef in Hank dat deed. Ik zie er alleen nu niks over op hun website staan. Volgens mij adverteerden ze een keer op marktplaats.

http://s2.webstarts.com/deoudepannenhoef/index.html

Mijn paard gaat ook regelmatig helemaal met haar hoofd omhoog, zodat ze moeilijk te laden is. Daar werkt de volgende truc heel goed bij. Ik moet er wel bijvertellen dat het bij haar niet echt een kwestie van blinde angst is. Als we een tijd niet op te trailer geweest zijn, moet ik deze truc doen, anders loopt ze er ook gewoon op.

Neem een longeerlijn, doe die van voor naar achter, onder de neus door de neusriem van het halster. Daarna de lijn tussen de benen doen, over de rug. maak de clip van de longeerlijn achter de voorbenen aan de longeerlijn vast. Met de longeerlijn in je ene hand en het halstertouw in de andere loop je de trailer op. Gaat het hoofd omhoog, dan neem je de longeerlijn voorzichtig iets strakker. Het wordt voor je paard dan moeilijker om het hoofd omhoog te doen.
Bij mijn paardje werkt het perfect. Als ik de lijn omdoe, loopt ze al gelijk de trailer op. Zonder lijn, blijf ik nog wel eens prutsen.

Maar ik ben het met veel anderen in dit topic eens, waarschijnlijk heeft dit plotselinge gedrag toch een reden. Probeer erachter te komen wat het is en blijf vooral erg rustig!

Snap je niet hoe de longeerlijn moet, zeg het gerust, dan maak ik een keertje een foto!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:04

WD --> TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:42

kan degene die jou sponsort op wedstrijd je ook niet sponsoren om op wedstrijd te kunnen? oftewel kan die niet de trailertraining mee sponsoren?

Oude Pekela is mij te ver weg anders had ik je wel komen helpen.
Een paard geeft vaak al eerder aan dat er iets niet klopt, ging ze voorheen altijd in 1 keer door de trailer in? Niet even een aarzeling of nog een rondje moeten lopen bijv?