Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ceesje schreef:Ja en de tinkers is van origine geen ras , het is een mengelmoes van allerlei rassen. Zigeuners zetten ook wel eens een draver op een tinker om ze wat harder te maken.....
Met het stamboek hebben ze er een geregistreerd ras van gemaakt , met verschillende typen. ( uiteindelijk zit een fries of een shire behoorlijk dicht tegen het plaatje van een tinker)
Liezel1 schreef:DNA onderzoek is alleen mogelijk als één van de hengsten een bekend DNA profiel heeft. Anders zul je die ook moeten laten opmaken. Maar wie zegt dat je daar toestemming voor krijgt?
cupcake1986 schreef:Ik vrees echter dat de kost aan advokaten niet opweegt tegenover wat ik er wel bij zou winnen.
nee, dat kun je helaas niet zien op een echo Esmeralda. Het geslacht ook niet trouwens.chocobroodje schreef:Ben ik nou de enige die de hele gang van zaken maar zeer vreemd vind? Als ik een drachtige merrie koop, ga ik er vanuit dat het veulen dus ook van mij wordt. Ik kan me in de sportwereld nog iets anders voor stellen, maar hier is het imo compleet overbodig. Vindt het echt heel raar dat je daar extra voor moet betalen, terwijl jij alle risico's neemt.
Prrrr schreef:cupcake1986 schreef:Ik vrees echter dat de kost aan advokaten niet opweegt tegenover wat ik er wel bij zou winnen.
Dat is heel erg waar... maar dreigen kan altijd.
Je kan op grond van dwaling zeggen dat je nooit die prijs had betaald voor het veulen als je van te voren had geweten dat het een kruising was. Dat is de vorige eigenaar(s) ook duidelijk, anders hadden ze het wel gezegd. Je kunt de koop dus ontbinden: veulen terugbrengen, jij je geld terug. Waarschijnlijk is dat een oplossing die voor niemand de bedoeling is, dus je kunt, onder dreiging met advocaten, proberen af te spreken dat, mocht het veulen van de verkeerde hengst zijn, je een deel van het geld terug krijgt.