paardje kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:38

rijswijk zuid holland

Jespri

Re: paardje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:40

oke :j helaas daar ben ik niet bekend :n

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:41

pgelder schreef:
Lijstje met prijzen wat heeft ze daaraan? Ik vind dat altijd zo onnodig, kan aan mij liggen. Elke plaats is anders met zijn prijzen, elke hoefsmederij,dierenarts,paardenshop is anders.. Lijstjes zijn voor de mensen die nog niet goed hebben rondgekeken naar de prijzen. Je kan wel gaan gissen naar een bedrag maar daar schiet je niets mee op.

ben ik het niet mee eens... een gemiddelde stal vraagt voor stalling ca. 225 en een gemiddelde hoefsmid vraagt voor ijzers ook 75,- en als je alles bij elkaar optelt kom je vaak toch op een heel ander bedrag uit dan alleen de stalling die mensen denken kwijt te zijn! ook je lessen moet je onderhouden en spullen gaan ook stuk, en een zadel kan ook wel eens vernieuwing nodig hebben en die zit er ook niet altijd bij en voor een redelijk zadel moet je toch wel denken aan 750,-... kosten waar mensen vaak niet op rekenen... een pony kan ik nu ook wel kopen maar ik ga niet naast mijn examens mij rot moeten werken om mijn paard te kunnen onderhouden.... want in een paard onderhouden zit echt veel meer geld dan vele mensen denken...

hoop dat de TS daar echt goed naar gekeken heeft en dat je niet na een half jaar / jaar je paard weer moet verkopen omdat je het financieel niet kan trekken...

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:44

nou ga binnekort hopelijk goed verdien door me ziekte wel helaas maar dat gaat super dus kan elke dag wel veel meer gaan doen...kan gemiddeld 2500 euro verdienen dus jah dat zit wel goed...en ben nog direct dat ik paard ga kopen wil nog een jaar wachten en goed sparen ook nog meer

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:46

klinkt goed maar opzich is het aan jou om dat te beoordelen... als jij gewoon genoeg gespaard hebt en met je salaris je paard kan onderhouden zeker doen!!!

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:48

weet zkr wil al vanaf het begin dat ik paardrij een paar en nu wil ik het ook en ben goed persoon die zich wel goed beseft dat er geld ,tijd liefde vertrouwen in moet gestoken moet worden laat geen enkel dier barsten in onderhoud enzo dat kan ik niemand aan doen

Kaahtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:49

Ik betaal maar 160 voor stalling in de winter en in de zomer betaal ik 75 Euro!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:50

zoals gezegd is ligt dit ook echt aan waar je zit.. hier betaal je voor weiland al 150 zomers en zwinter 150 + 70 dus 220,- en dat alleen voor weiland en swinters kuil

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:19

jah randstad is duur hoor zkr omgev denhaag waar ik woon helaas

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:50

heeft iemand hier ook ervaring met manege voorstede in rijswijk?

Liesje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:46

Ik heb een bijrijdpaardje staan op de Voortstede.
De stalling is volgens mij +/- 300 euro per maand en het is zelf uitmesten.
Pension paarden mogen in de zomer gebruik maken van het land alleen niet zo lang per dag.

Ik heb het er geweldig naar mijn zin :D Enige nadeel is je niet veel buitenrij mogelijkheden hebt in de directe omgeving. Je kan wel naar bv. Madestein maar dan ben je wel even onderweg :)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:54

Tsja, als je in mijn kast kijkt zie je wel heel veel :+
natuurlijk:
-zadel + alles wat erop en er aan zit ;)
-hoofdstel
-een stal (maar die weet je dus al)

en dan nog:
-borstels
-shampoo
-zweetmes
-staart/manen borstel (die van oster werkt super ;) )
-zweetdeken
-winterdeken
-tussendeken
-scheerapparaat
-dekje(s)
-halster+touw
-hoefverzorgingsproducten
-lederverzorgingsproducten

en natuurlijk nog veeeeeel meer, maar dat kan ik niet zo snel bedenken :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:31

Als je wat borstels en zadel+hoofdstel hebt hoevenkrabber en verzorgingspul voor wondjes dan ben je al een heel eind. De rest komt gaande weg wel. Zoals (zweet) deken is niet echt iets wat je meteen nodig hebt. Als je het belangrijkste hebt komt de rest vanzelf.
En dat zal aardig oplopen kan ik je vertellen.
Owja een halster+touw is trouwens ook wel handig haha :P

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:38

Alle benodigheden zijn al wel genoemd, maar ik zou nog even wachten met dekens kopen je hebt nog geen paard, en ieder paard heeft een andere maat nodig.

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:03

jah heb net ook 2 keer gekeken op voortstede had bijna verzorgpaard maar is niks geworden helaas duss als iemand daar nog rijd met eigen paard en kan hulp gebruiken roep maar

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:22

Ik hoop dat je uit eindelijk een leuke pony of paard kan vinden... maar neem altijd iemand mee die er echt verstand van heeft! Ookal ga je naar een particulier ze maken het paard zo mooi mogelijk en je kan altijd wat over het hoofd zien! Als je zelf al niet weet wat je nodig hebt bij het aanschaffen van een paard lijkt het me verstandig als je iemand meeneemt... En is het in Den haag zo goedkoop om een paard te stallen? Ik woon in Leiden (moet je wel kennen als je in den haag woont) en ik betaal 360 euro in de maand.. en moet dan zelf nog alles doen!(denk aan uitmesten, binnen en buiten zetten) Dus zorg echt dat je genoeg geld hebt! Het zou zo zonde zijn als je door financiele moeilijkheden je paard weg moet doen! Heel veel succes verder!

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:44

ja paarde komt er wel over jaartje eerst rustig alle spullen verzamelen en mooi sparen voor heel goed zak centje....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:11

[quote="jessie21j":poedersuiker]
ja weet het wel hoor....maar nog ff kijken want bij eigen paard komt wel meer kijken dan op manege of verzorgpaard dus vandaar maar heb zzelf al me spullen goed al bedacht dus ik zit idd goed beter het zkre vragen dan helemaal niks voor me paard hebben toch?
[/quote:poedersuiker]

Het enige verschil bij mij was dat ik nu alles zelf moest betalen. Voor de rest gebruikte ik dezelfde spullen als bij al mijn verzorg paarden.

Basis setje borstel kun je zo in de winkel kopen, en een halster en touw ook.
Verder heb je nodig een zadel en hoofdstel en in principe zijn de rest van de spullen overbodig.

Maarrre 15 jaar ervaring en dan zulke vragen....... :\ :?

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:18

ja bij eigen paard komt wel meer kijken he dan als je op manege of verzorgpaarden hebt gehad
het was een vraag voor extra dingen maar weet nu bija alles dus jah komt goed duurt nog wel jaarje helaas nog ff flink door sparen en moet ook nog reintergren voor ander werk

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:25

je kan het zo gek maken als dat je zelf wil natuurlijk ;)

een paard kopen is zo gedaan maar onthoud wel dat er in een eigen paard heel veel geld en tijd in gaat zitten....dus als je een keer geen zin heb ( slecht weer -15 enz zal je toch moeten gaan )

ik betaal hier in nieuwendijk (nb) 200,-per maand voor een stal all in ...(kleinschalige pensionstal) op andere stallen hier betaal je 250,- of meer
hoefsmid om de 3 maanden
bekappen 30,-
voorbeslaan 65,-
rondom 80,-

DierenArts inenten ongeveer 45,- 1x per jaar
wormenkuur 1x in de 3 maanden verschilt van 25,- tot 10,-

ik had de pech dat er een stro in het tandvlees van mijn ruin was gestoken en was gaan ontsteken
dierarts 35,- antibiotica spuit .

zorg dat je een pot/rekening hebt speciaal voor je paard voor eventuele onverwachte dierenarts kosten van ongeveer 2000,- of meer
want paarden krijgen vaak iets in het weekend :D en dan betaal je de hoofdprijs als de dierenarts moet komen

zadel/hoofdstel-dekens/bit zal ik mee wachten tot je je paard hebt ;)

harde-zachte-glans-ros borstels
hoevenkrabber
antiklit spray
betadine zalf-betadine schampoo voor wondjes
zweepje
halster-touwen .
longeerlijn
longeerzweep
longeersingel
(eventueel bijzetteugels of pessoateugel.)
dekje ( dressuur of vzh )
( dekens varieren van 30,- tot 200,- of meer :P ) per stuk

poeh meer weet ik even niet .

( edit : tekst en dingen bijgevoegd )
Laatst bijgewerkt door LucianoS op 20-04-10 14:34, in het totaal 3 keer bewerkt

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:28

ja dankje iedereen voor berichten idd weet ong hoe ik me kostep plaatje kan in stellen bedankt alvast...
ga rustig en langzaam aan me spullen bij elkaar kopen die ik gelijk kan kopen hartelijk bedankt hoor...
iemand hier nog bekend met manege voorstede toevallig??

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:33

Tja, je kunt het zo duur maken als jij wilt.

Ga je bijv natuurlijk staan, zonder ijzers en dekens en lekker buiten dan shceelt dat toch al gauw 120 euro in kosten....

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:35

jah ff kijken zo veel weilanden zijn er niet echt hier naast de deur....volgens mij met lkkre uitrijmogelijkheden...
wil wel gewoon elke dag goed de tijd hebben voor me paard na me werk dus moet goed aan te rezien zijn wil me paard absoluut niet verwaarloze

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:58

Juangi schreef:
Tja, je kunt het zo duur maken als jij wilt.

Ga je bijv natuurlijk staan, zonder ijzers en dekens en lekker buiten dan shceelt dat toch al gauw 120 euro in kosten....

Op een 'gewone pensionstal' kun je ook zonder dekens en ijzers staan hoor.
En vergeet niet wat het kost om een goede paddock aan te leggen voor de winter . Zo'n 'natural'persoon voert vaak meer hooi in de winter dan de gemiddelde pensionstal dus kom je ook al hoger in je kosten uit.

Ik denk dat het kwa prijs niet veel uitmaakt. Overigens zijn de HIT pensionstallen vaak behoorlijk aan de prijs voor stalling.

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 10:09

ja heb nog ruim jaar de tidj om rond te kijken..dus komt goed