koop ongedaan maken ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:32

Ik denk niet dat je dat op de eigenaar kunt verhalen. Op bekend terrein is een paard altijd anders. Het idee achter een proefperiode van een aantal weken is dat je het paard ook in een nieuwe omgeving mee maakt zonder de bekende eigenaar erbij.

Er wordt de TS in dit topic nogal veel verweten, iets wat ik niet terecht vind want de TS doet dit zichzelf (en indirect het paardje) niet expres aan. Zij zou het ook graag anders willen en heeft gewoon een fout gemaakt, iets wat ons allemaal frequent overkomt. Dus laten we vooral niet op een sarcastische en kinderachtige manier haar gaan afbranden, beetje niveau en inlevingsvermogen lijkt me wel gepast. :)

Even contact opnemen lijkt me inderdaad een strak plan TS, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:37

Dankjewel angelita !!

Heb contact opgenomen, ze willen het paard niet terug. het enige wat ik met dit topic wilde, is weten hoe het zat. of dat kon ja of nee.

en geen verwijten ect.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:49

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal niet zo gezellige berichten verwijderd. Blijf aub ontopic reageren en val niet massaal over de TS heen. Zoals zij in het bericht hiervoor al meld vraagt zij slechts of het mogelijk is, het hoe en waarom doet in dit topic verder totaal niet ter zake, is dus offtopic en zulke berichten zullen ook als offtopic behandeld worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:19

Jammer dat het niet het paard is wat je zocht. Ik zou het dier dan zo snel mogelijk proberen te verkopen. Klik is er niet, het is niet wat je zoekt, en het dier is beter af ergens anders. Bij je nieuwe zoektocht zeker een proefperiode proberen af te dingen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:52

Tja, ik heb altijd wat moeite met het woord 'bemiddelaar'.
Is dat een paardenhandelaar? Met wie heb je nou zaken gedaan, met de bemiddelaar of met de oorspronkelijke eigenaar?
Hopelijk had je een goed contract en staat het daar duidelijk in vermeld.

Als je nl. met een professionele handelaar zaken hebt gedaan, ligt het verhaal toch wat genuanceerder. Koop je heel uitdrukkelijk een paard geschikt voor beginners en het paard blijkt toch een sensibel heethoofdje te zijn, dan kan hij inderdaad terug; je hebt nl. niet gekregen wat je kocht. (consumentenbescherming).
Dit is trouwens wel een vrij kansloze missie als je het niet heel uitdrukkelijk in het contract hebt gezet, dat je een beginnerspaard koopt.
En dat geeft maar weer aan hoe belangrijk een goed contract is....

Heb je van een particulier gekocht, dan heb je deze consumentenbescherming niet; dan kan hij alleen retour igv verborgen gebrek en dan ligt de bewijslast ook nogeens bij jou.

Ik ben bang dat een 'bemiddelaar' wel de centen opstrijkt maar bij problemen zich gauw verschuilt achter de 'particuliere verkoop'.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:03

Ik snap TS helemaal.....
Ik snap de rottige opmerkingen totaal niet!
Ik vind het goed dat je eerlijk zegt dat het probleem bij jou ligt.Voor de verkoop en het nalezen van dit soort berichten.Dat is alleen maar goed.Kan iedereen lezen dat er met het paardje niks mis is.
Ik ben op zoek voor m`n dochters naar een braaf paard.
En elke keer dat we ergens komen wordt mij verzekerd dat het een braaf ding is.Nou dat valt tijdens het proefrijden zelfs vaak vies tegen.
Mensen zeggen van alles om een dier maar verkocht te krijgen |(
Wat dan weer sneu is voor een paardje en koper.Want die zijn beiden niet happy.
Maar schijnbaar gaat het alleen om de verkoop(lees centen)

TS,zet haar lekker te koop.Wees eerlijk en dan komt ze vast bij een goed huis en kan jij op zoek naar je passende nieuwe liefde <3
Op elk potje past een dekseltje :D

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:12

Bij welke 'bemiddelaar'heb je het paard gekocht?
Toch niet bij twee dames in het Noorden des lands?(prov.Gr)
Eventueel per PB.

suuzepuus

Re: koop ongedaan maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:18

misschien kun je iemand als bijrijder vinden die ook op het paard gaat rijden. dan kun je samen naar een goede oplossing zoeken!
succes

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:24

wat jammer dat het paard zo tegen valt. en ook dat je de koop niet ongedaan kan maken.
hopelijk vind je als je het paard weer verkoopt een lief baasje.
sinds 5 weken hebben wij ook een paard en die is mij af en toe goed aan het uitproberen.als ik niet zeker van me zelf was had ik het mischien ook wel opgegeven maar ik heb eerder pony's beleerd enz.
ga je op zoek naar een andere? en ga je deze verkopen?
bij ons in contract staat als er binnen 6 maand verborgen gebreken zich voor doen kan ze terug en krijgen wij geld terug.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:24

Het lijkt me niet dat je een paardje terug kan doen omdat het niet klikt met jullie?!
Het kan lang duren voor er een klik is, en voor het paard gewend is op zn nieuwe plek. Dat is erg verschillend.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:32

Als die bemiddelaar op papier staat als verkoper, dan heb je met hem te doen en niet met die 'vorige' eigenaar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:42

Jammer dat het niet klikt. Vind persoonlijk wel dat je het weinig tijd geeft maar goed neem aan dat jij het zelf beter kan beoordelen hoe en wat dan ik hier achter een computer.

Hopelijk vind je snel een andere eigenaar voor je paard.
Denk ook inderdaad dat het geen geldige reden is om de koop ongedaan te maken tenzij het in het contract stond dat je een beginnerspaard zocht en je paard dus daar niet aan voldoet.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:49

Het is belangrijk dat zowel paard als ruiter bij elkaar passen, maar ik denk ook dat een paard de kans moet krijgen om zijn plekje elders te vinden. En dat lukt in mijn ogen nooit in zo'n korte tijd als twee weken. Geef het paard de tijd om te wennen, doe rustig aan en wen aan elkaar. Doe grondwerk om de vertrouwensband met elkaar sterker te maken en schakel hulp in als je dat zekerder maakt. Ik denk dat als je dit paard verkoopt en een ander paard vindt het niet de garantie geeft, dat het daar wel goed mee gaat.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:04

Ik zou het paardje verkopen, als je er bang voor bent.
Dan kan hij beter zo snel mogelijk weg, voordat hij goed gewent is en alsnog weg moet.
Denk dat je beter een ouder paardje kunt kopen,
die al wat gewend is, heb zelf ook 2 oudjes erbij lopen een e pony en 1 van over de 1.70 waar mijn dochtertje van 8 jaar en 1.20cm alles mee kan doen met rijden en verzorgen, denk dat je onzeker bent dat je beter zoiets kunt doen.
Wens je veel succes verder.