Ooteman en hun (waardeloze) service

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Ooteman en hun (waardeloze) service

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:17

ik moet bekennen dat ik er nog steeds weleens wat koop,omdat het een van de weinige uitgebreide zaken bij mij in de buurt is,maar ik koop nu alleen dingen waarvan ik zelf precies weet of ze goed zijn of niet

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:20

Ik bleef er ook gewoon komen, maar je let wel meer op.

Ik had ook wel eens het gevoel dat ze niet blij met me waren in de winkel.

Voor gewone dingen zijn ze goed. Voor artikelen waarvan je meer service verwacht kan je beter ergens anders heen gaan.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:28

Je kunt proberen contact op te nemen met Kingsland zelf. Ik heb dit gehad met een waterdichte winterdeken van S&K. Deze bleek na een paar maanden niet waterdicht, paard had hem alleen op met aan de hand lopen omdat ie niet eens los mocht, dus deken was niet vies of wat dan ook. Volgens de ruitersportzaak konden ze er niets aan doen, was het mijn probleem en geval pech dus. Heb toen contact opgenomen met S&K. Ze zeiden me de deken mee te nemen naar de ruitersportzaak waar een vertegenwoordiger van hun er naar zou kijken. Die heeft hem meegenomen, getest en was idd de enige! van dat model die niet waterdicht was. Ik heb toen een nieuwe, duurdere, deken gekregen omdat dit model niet meer leverbaar was. Ik zou zeggen probeer het, wie weet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:05

Ik ben wel heel erg tevreden met hun service.
In Januari had ik een nieuwe deken nodig, met hun gebeld en binnen 3 dagen in huis.
Kwaliteit is goed voor de prijs waarvoor ik hem kocht en de afhandeling verliep ook naar wens.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:13

Snoevie schreef:
laatst met de uitverkoop weer zo'n geval met de eskadron dralon die ik wilde hebben. ik vroeg om een maat overeenkomend met 175. ze liepen naar achter om even te kijken of die er nog was,en ze kwamen terug met een deken en de mededeling dat ie nagemeten was en het echt 175 was.
ik naar stal,gepast,en jaja raad eens,weer een hele maat te klein(en ze zouden gemeten hebben!)en deze mocht dus onder geen beding terug,omdat het een uitverkoopartikel was?

.

en toen? ik neem aan dat je er alsnog uitgekomen bent met ze of heb je het er bij laten zitten?
het is tenslotte HUN fout want HUN meten niet goed.....

vind het al jaren een sjitstore en dat zal wel zo blijven denk ik :o

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:16

KoudbloedKim schreef:
Ik ben wel heel erg tevreden met hun service.
In Januari had ik een nieuwe deken nodig, met hun gebeld en binnen 3 dagen in huis.
Kwaliteit is goed voor de prijs waarvoor ik hem kocht en de afhandeling verliep ook naar wens.

Ja, tot er dus iets mis is.. ;)

Ik heb er ook een deken van het huismerk gekocht en die had een erg rare pasvorm. Toen ik belde om door te geven dat ik 'm retour zou sturen kreeg ik van een mevrouw daar te horen dat ik dan wel een heel raar gebouwd paard zou hebben en dat ik dan geen dekens online zou moeten bestellen :? Na wat gesteggel kon ik 'm terugsturen, maar jeetje wat 'n gezeik.

Van zadels aanmeten hebben ze helemaal geen kaas gegeten, ze hebben bij ons op stal in een keer 3 zadels verkocht en/of aangepast en geen een bleek achteraf goed. Ze hadden voor mijn paard de smalste wintec boom nog wat smaller gemaakt.. toen er een echte zadelmaker kwam bleek ze de een na breedste nodig te hebben :oo

Ik heb dus echt alleen maar slechte ervaringen met ze..
TS, ik hoop dat jullie eruit komen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:16

Ik krijg een mail terug waarin ze mij wijzen op het retourtermijn. Dat terwijl ze mij eerst een tijdje aan het lijntje hebben gehouden voor het terug kon. Heerlijk..

Ik laat het hier zeker niet bij zitten. Wat een waardeloze ruitersportzaak.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:22

Ik heb er ook al geen positieve ervaringen mee. Had toen er 70% korting was, dingen besteld. Ook dingen die niet in de uitverkoop waren heb ik toen besteld via de website. Er zat een deken en een hoofdstel tussen die helaas niet pasten. Ik moest ze dus retour sturen en dan kreeg ik mijn geld terug.. Nou niet dus! Ze waren retour gestuurd maar ik heb wel 4 weken moeten wachten op mijn geld! Dus geen Ooteman meer voor mij. :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:31

klinkt als iemand die alleen maar aan geld denkt, en dan niet teruggeven terwijl je daar recht op hebt en een of nader verhaal bedenken zodat jij je geld kwijt bent. en dan ook nog een paard heel strak aansingelen met een te klein zadel tssss waar haal hij het lef vandaan. Mooi verhaal voor kat in de zak. die man kan niet met mensen en paarden omgaan, en dan nog kwaad worden ook . Heb alle twee de topics gelezen.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 04-04-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:33

franka75 schreef:
klinkt als iemand die alleen maar aan geld denkt, en dan niet teruggeven terwijl je daar recht op hebt en een of nader verhaal bedenken zodat jij je geld kwijt bent. en dan ook nog een paard heel strak aansingelen met een te klein zadel tssss waar haal hij het lef vandaan. Mooi verhaal van kat in de zak. die man kan niet met mensen en paarden omgaan, en dan nog kwaad worden ook . Heb alle twee de topics gelezen.

Best een goed idee, daar zat ik ook al aan te denken.. Als er meer mensen zijn die hun verhaal hierover willen doen is dit best de moeite waard!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:35

ja dat lijkt mij ook zo iemand moet gestopt worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:35

je zou toch wel wat anders verwachten van zo n winkel :n

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:47

Tja ik had een keer een Rhinodeken gekocht in de uitverkoop.
Toen ik hem eenmaal binnen had bleek het toch 1 maatje te klein.
Dus weer geretourneerd met de melding dat ik een maatje groter nodig had.
Kreeg ik een mail terug dat ze die niet hadden en dat ze z.s.m. mijn geld zouden terug storten en dat hebben ze ook gedaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:34

Wat vervelend dat je de verkeerde rijbroek hebt gekregen... ze gaan er inderdaad niet netjes mee om. Ik zou wel doorgaan totdat je een nieuwe broek krijgt! Het gaat echt om een serieus bedrag.

Ik ben zelf wel tevreden over Ooteman. Altijd een erg mooi ruim aanbod, zij verkopen vaak dekjes die ik ergens anders niet kan krijgen of alleen voor een hogere prijs.
De service is bij mij ook goed bevallen. Ik had er een tweedehands zadel gekocht, 600 euro voor betaald. Ongeveer 2 jaar later moest ik een ander, en kreeg ik zo weer 600 euro voor dit zadel als inruilwaarde :)
Ik weet niet of de zadelpasservice nog steeds goed is. De man die vrij goed was is inmiddels voor zichzelf begonnen.
Ze zijn toen ook speciaal een keer voor mij omgereden zodat ik toch een bepaald zadel te leen kon krijgen totdat ze de goede hadden gevonden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:39

Ik zou zowiezo Kingsland een mail sturen met het hele verhaal en nog eens met ooteman gaan mailen. Heb je rechtbijstand? Dan kun je daarmee dreigen of inschakelen. Ik was ook altijd tevreden tot ik laatst 3 maand moest wachten op een hoofdstel en ook niet aardig werd behandeld. Wilde de bestelling annuleren maar dat kun volgens hun niet omdat het al besteld was bij Kieffer. Dat was mijn laatste bestelling. Gelukkig wel evreden met het hoofdstel.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:49

Ik heb helaas ook een slechte ervaring met ooteman.
Stalgenootje had een afspraak gemaakt om zadels te komen passen, ik heb gelijk ook opgebelt om te vragen of hij dan ook naar mijn zadel kon kijken of hij nog paste.
Stalgenootje kon geen passend zadel vinden, of iig hij vond dat het paste maar je zag duidelijk dat hij niet paste.
Toen was ik aan de beurt, ik leg mijn zadel der op, hij zegt niks en haalt het zadel deraf loopt naar zijn auto en komt met een ander zadel aanzetten, legt hem op mijn paard, singelt aan en zegt rijd maar even.
Ik zeg sorry dat wil ik best doen maar ik heb geen geld voor een ander zadel ( zadel was 2000 ) . Hij zadelt weer af loopt naar zijn auto en weg was hij. Werd later nog gebelt dat ik nog wel de voorrijkosten moest betalen... Mooi niet dus.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:17

Temeraire schreef:
Wat vervelend dat je de verkeerde rijbroek hebt gekregen... ze gaan er inderdaad niet netjes mee om. Ik zou wel doorgaan totdat je een nieuwe broek krijgt! Het gaat echt om een serieus bedrag.

Ik ben zelf wel tevreden over Ooteman. Altijd een erg mooi ruim aanbod, zij verkopen vaak dekjes die ik ergens anders niet kan krijgen of alleen voor een hogere prijs.
De service is bij mij ook goed bevallen. Ik had er een tweedehands zadel gekocht, 600 euro voor betaald. Ongeveer 2 jaar later moest ik een ander, en kreeg ik zo weer 600 euro voor dit zadel als inruilwaarde :)
Ik weet niet of de zadelpasservice nog steeds goed is. De man die vrij goed was is inmiddels voor zichzelf begonnen.
Ze zijn toen ook speciaal een keer voor mij omgereden zodat ik toch een bepaald zadel te leen kon krijgen totdat ze de goede hadden gevonden.

Zadelpas service is bar slecht. En dan ook nog boos op mij worden omdat we bokkend door de bak gingen :D (paardje was nog maar heel kort onder het zadel).
Ik kreeg ook nog commentaar dat ik zonder neusriem reed. Paardje had onder bij de kin een grote wond van een halster.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:17

Krijg net een mail dat het aldus kingsland niet onder de garantie valt en dat zij er ook niets aan doen ivm wettelijke termijn.

Ik ben echt boos!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:27

Dat is inderdaad erg slechte service!
Ik had er laatst een hoofdstel gekocht,de maat bleek niet goed,dus ik het hoofdstel omgeruild voor een maat kleiner.
Deze bleek ook niet te passen,bij terugkomst in de winkel gingen ze het hoofdstel eerst helemaal bestuderen en vragen of ik er echt niet mee gereden had want er zat een haartje op.
Ja nogal logisch,mijn paard is nu eenmaal niet kaal! :+
Ik kon alleen een waardebon krijgen en geen geld terug,dus nu zit ik met een waardebon van 100 euro...

En toen ik mijn paard kocht zat er een zadel bij dat op maat was gemaakt door ooteman,dit zadel bleek ook niet goed te liggen.
Dus ik ben er ook klaar mee,alleen ik zal er wel weer ene keer heen moeten vanwege die waardebon :(

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:29

Maar waarom had je die niet gewoon laten afkomen naar hun? Dan was je die daar gaan passen, niet goed pech voor hun.
Op die manier moet je ook niet de volle pot betalen (voor iets wat je nog niet weet) en dus meestal enkel een klein voorschot.

Sommige zaken kan je best niet laten thuisbezorgen.
Heel sneu voor je en idd van deze zaak niet commercieel, zeker als je er vaste klant bent die er toch wel wat achterlaat per jaar.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:29

Ongeveer een half jaartje geleden heb ik hier op bokt ook zo'n verhaal gelezen. Kwam heel erg overeen met jouw verhaal! Zaten ook ''vlekken'' op en kreeg ook geen geld meer terug.. Misschien kan je via de zoekfunctie nog wat terug vinden!

Succes ermee!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:35

ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt? Zo wel, misschien kan je via hen aan meer informatie komen over wat wettelijk wel en niet mag. Anders kun je altijd nog langs het juridisch loket. Dan weet je hoe het juridisch zit.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:37

Ts en anders stuur je hem toch zo op naar de leverancier, met identiek dezelfde uitleg als ooteman!!!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:38

Ik heb een keer gehad dat ik een anky vliegendeken met hals had besteld via ooteman.
Kreeg ik een lichtblauwe deken en een donkerblauwe hals toe gestuurd.
Dus ik gebelt en terug gestuurd.
Hadden ze de deken en de hals niet meer van allebei de zelfde kleur.
Heb 3 weken op me geld moeten wachten.

Ohh en nog iets trouwens.
Had daar een Anky hoofdstel gekocht.
Mijn paard had na drie keer gebruiken de bakstukken kapot getrokken.
Wij ooteman gebelt en terug gestuurd, ging hij vertellen dat hij er niets mee kon.
Hij was waarschijnlijk te lui om het naar Anky te sturen.
Want bij de ruitersportzaak om de hoek bij mij is het meteen naar Anky gestuurd en heb ik nieuwe bakstukken gekregen
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 06-04-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:39

Neem anders contact op met het merk van je broek en ga daar even een beklag bij doen? Misschien kunnen zij je helpen?