Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:17

Bij mij was het meteen bij de eerste raak haha, zowel bij mijn pony als bij mijn paard. Was gewoon helemaal perfect allemaal en heb er bij beide een supertijd mee gehad :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:19

Grit schreef:
Bij mij was het ook "pats boem" :j

Tig advertenties bekeken en weer weg geklikt. Maar twee paarden kwam eruit die me aantrokken. Bij een ben ik gaan kijken en toen was het raak. Gekocht en er ruim anderhalf jaar dolblij mee!
Scheelt denk ik wel dat ik verder geen sportambities heb, kan me voorstellen dat je dan nog kritischer bent op de mogelijkheden van een paard.

Absoluut, ik wilde een potentieel goed reining paard (western) Hierdoor kom je in een hogere prijsklasse terecht en wil je dus echt waar voor je geld hebben. De klik, het passende karakter en potentie voor de toekomst, beenwerk, erfelijke aandoeningen etc ga je ook veel meer opletten. Voor mij werd dat meer een obsessie dan te kijken naar de klik en het karakter.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:20

De eerste was al verkocht.
De tweede was geschikt voor beginners en liep op zijn achterbenen met mij de bak door. }>
De derde was heel leuk maar te duur voor wat hij kon, ookal kon ik het betalen wilde het er niet voor uit geven.
En op de vierde werd ik verliefd. <3

Ik vond het trouwens helemaal niet leuk om op zoek te gaan. Als het niks was stonden de tranen zowat in mn ogen. :o

unicorn_kiss

Re: Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:23

Ik vind het zoeken ook wel leuk hoor :)
Overigens ligt het niet aan mijn portemonnai want de prijs is voor mij echt bijkomstig (tot een bepaalde grens natuurlijk ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:24

Ik ben 2x wezen kijken. Het 2de paard heb ik gekocht. Heb niet naar uiterlijk ofzo gekeken ik vond het gewoon een schatje en ben nog steeds superblij met haar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:24

Biieniie schreef:
Grit schreef:
Bij mij was het ook "pats boem" :j

Tig advertenties bekeken en weer weg geklikt. Maar twee paarden kwam eruit die me aantrokken. Bij een ben ik gaan kijken en toen was het raak. Gekocht en er ruim anderhalf jaar dolblij mee!
Scheelt denk ik wel dat ik verder geen sportambities heb, kan me voorstellen dat je dan nog kritischer bent op de mogelijkheden van een paard.

Absoluut, ik wilde een potentieel goed reining paard (western) Hierdoor kom je in een hogere prijsklasse terecht en wil je dus echt waar voor je geld hebben. De klik, het passende karakter en potentie voor de toekomst, beenwerk, erfelijke aandoeningen etc ga je ook veel meer opletten. Voor mij werd dat meer een obsessie dan te kijken naar de klik en het karakter.

En ik moest en klik, en paard moest geschikt zijn voor dressuur, springen, endurance en mennen. (niet allemaal tegelijk he!?)
En hij moest cool, braaf op stal, gezond, in kudde kunnen, leergierig, werkwillig etc etc. zijn..
Hoezo veeleisend..
Oh en gestipt.. want ik wou uiteindelijk (begon met KWPN of AV) een Knabstupper.
Heb nu een (stiploze) knabstrupper met oud bloed (dat was ook nog een drama, vind die maar, hier in NL niet leverbaar),
die verder volgens mij wel voldoet..
(dat heet, we hebben ook wel eens onenigheid :D )

Handig trouwens als je budget rekbaar is Unicorn_Kiss.. Mijne was met deze actie overrekt, zeg maar..
Dus de auto om de 2 paards trailer te gaan trekken, moet wachten.
Maar dat is niet erg, sparen gewoon weer verder.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:27

Bij mijn 1ste hafje had ik alleen hem bekeken en daarna gelijk gekocht.
Bij mijn 2 hafje was het anders want hij was mijn valentijns kadootje maar het was wel precies wat ik altijd had gewild ...een ouderwets type haf en het was liefde op het eerste gezicht.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:16

Bij Saffier ben ik 1x wezen kijken en toen stond ze een week later bij me thuis. Zij stond in een tijdschrift ofzo te koop.

Toby&Snowy komen van de markt af en me vader vond het wel leuke pony's ben zelf nog nooit meegeweest.

ik zelf ben nu wel voor een paard aan het kijken op internet maar ik wil het liefst een schimmel en als ik dan ook nog een leuke zie zijn ze meestal een beetje te duur :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:48

Mijn eerste pony kocht ik omdat die op de ponyclub waar ik reed stond en ik geen kas had gegeten van een pony kopen. Het was veiliger om deze te kopen en een goede plek te biedend an op zoek te gaan.

Mijn laatste aankoop was de 3de die ik had gezien. Het was een sympathiek dier maar stond er niet optimaal bij. Nu 3 weken later is hij al behoorlijk bijgetrokken en is het echt een erg leuk dier.

boendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:19

Mijn verzorgpaard werd 15 jaar geleden verkocht, maar voor mij was hij helaas te duur. Ik ging op zoek naar een paard, wilde een arabier, ruin, met ervaring, jaar of 10, liefst donkerbruin. Ik vroeg een kennis met contacten eens rond te vragen. Een paar minuten later zei hij, dat hij zelf nog een paardje had staan, waar ik toch eens naar moest kijken, al was het niet wat ik eigenlijk zocht. Maar het was dus wel liefde op het eerste gezicht en zo kocht ik een KWPN-merrie van 6 jaar, net onder het zadel. Wel de goede kleur :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:19

Ik heb nog nooit bij een paard gekeken. Ik heb mn favo manege paard gekocht waar ik al 8 jaar op reed. :D
Dus dat was keuren en kopen maar. ;)

Maar als ik echt naar een paar op zoek zou gaan. Dan zou ik er ook bij veel kijken hoor. Niet zomaar de 1e of de 2e nemen omdat ik zo graag een paard wil. Maar een paard zoeken wat me echt aan spreekt. En geschikt is voor de doeleinden waarvoor ik hem wil "gebruiken"

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:21

Hier hetzelfde verhaal als TS ;)
Dus lees even mee :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:45

Morgen paard kijken, heb er een heel goed gevoel over!
T'is een KWPN (jaja in Belgie) :D

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:47

Ik kijk meestal maar bij een of twee paarden! En dan neem ik ze op proeftijd en bevallen ze dan niet dan gaan ze weer terug. :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:15

mijn zoektocht naar een nieuw paard heeft 6 maanden geduurd. Heb minstens 20 paarden bekeken die ook allemaal afvielen. Niet omdat ik ze niet leuk vond maar omdat ze allemaal wel iets mankeerden. Aangezien ik al 1 kneusje heb staan zocht ik echt een zonder gebreken. Uiteindelijk 3 rx laten keuren. 1e was goed maar had KS. De 2e een ocd die eerst verwijderd moest worden. Het laatste paard is goedgekeurd en ik had me geen fijner paard kunnen wensen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 05:42

In principe maakt het helemaal niet uit, hoeveel paarden je gaat bekijken. Al snap ik best dat het erg vervelend is om iedere keer weer opnieuw te moeten 'testen'. Maar je moet doorgaan totdat je de geschikte hebt gevonden. Of dat er bij 5 zijn of bij 15...
Bij mij ging het iets anders.
Kreeg de mogelijkheid om een paard in te rijden. Voor de handel zou deze zijn. Maar ik werd opslag verliefd en heb haar dus gekocht, terwijl ik niet druk opzoek was naar een eigen paard..
|Het kan soms raar lopen.
SDucces met je zoektocht naar jou geschikte paard

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:10

Ik vind het zo lastig.. Ik vind het moeilijk een paardje niet te nemen omdat die zeg maar slecht eruit ziet of iets heeft maar zn karakter ontzettend leuk is.

StippTwingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:19

Nadat mijn vorige pony was overleden, werd ik verlieft op een appaloosa pony op Marktplaats, maar toen ik die mensen opbelde was hij al verkocht.
Daarna ben ik naar een andere pony gaan kijken, maar die was best klein en vals op stal.
Toen ben ik die avond nog op Marktplaats gaan kijken en toen stond de appaloosa er weer op, dus heb ik gelijk gebelt en het klikte gelijk.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:20

Je hebt een stoere pipi paard :D!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:22

Ik ben ook bij zo'n 5 paarden wezen kijken, maar bij de eerst was het eigenlijk al raak!
Liefde op het eerste gezicht, maar ik moest van mezelf toch echt nog andere paarden gaan bekijken...
Want ik wilde helemaal geen jonkie, wat die eerste dus wel was...
Maarja, uiteindelijk staat hij toch bij mij op stal :D

Vorige paard...
Ook gelijk de eerste raak!
Ben ook voor de vorm nog naar een ander geweest, maar de eerste was eigenlijk al gekocht ;)

veropaard

echt de pony goed uitproberen want anders heb je het net niet helemaal

Anoniem

bij mn eerste fjord was hij de eerste die ik ging bekijken, wel al veel foto's van anderen gezien en die vond ik allemaal niks.
maar hem vond ik vanaf de foto al geweldig, in het echt ook en dus gekocht. Huidige fjordje wilde ik al hebben vanaf de eerste foto die ik van hem zag en toen ik erachter kwam paar maanden later dat hij te koop was, meteen in de auto gesprongen en ook gekocht :D

StippTwingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:27

@juudii5
Dankje :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:33

Dan ben ik zeker een van de weinigen die de paarden ongezien heeft gekocht? Mijn eerste paard zou ik tijdelijk hebben, tot het paard wat ik wilde zou stoppen met zijn carriere. Uiteindelijk heb ik toch voor het eerst genoemde paardje gekozen. Mijn tweede paardje zou ik gaan omscholen voor de verkoop, maar is nooit meer weg gegaan. Beide zijn het toppers!!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:35

Blijf vooral kieskeurig!
Naar onze huidige tinker hebben we echt maanden gezocht, ik werd er weleens wanhopig van. Zeker 20 proefgereden. Zelfs nog ééntje op proef gehad maar die ging weer retour omdat die continu bokte.
Maar wat ben ik blij dat we zolang doorgezocht hebben.
Vergeet niet; je zit er straks jaren aan vast!