2jarige ophalen,voor het eerst trailer op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:52

Zonnetje81 schreef:
Nou wij hadden er twee die moesten scheiden...toen de ene erop stond werd de ander nogal vlug, even praam erop en het hete was eraf en de trailer op, praam eraf, niks aan het handje. Is echt niet zo traumatisch als men denkt, erme gaan liggen vechten is veel erger!

nee je moet ook niet vechten......
en ik ben gewoon voorstanders van om het in volledige rust te gaan doen....al dat gevecht en gejengel heb je allemaal niks an :n

Zonnetje81

Re: 2jarige ophalen,voor het eerst trailer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:53

Het is gewoon een oplossing als het paard onrustig wordt...ik bedoel het ook niet meteen als 1e handeling :+

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:54

En nog 1 dingetje, neem geen nieuwe trailer. Die ruiken nog helemaal raar voor een onervaren paard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:55

Zonnetje81 schreef:
Het is gewoon een oplossing als het paard onrustig wordt...ik bedoel het ook niet meteen als 1e handeling :+

dan nog zou ik proberen op een andere manier de rust terug te krijgen.....praam is toch wel laatste middel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:05

Wij hebben ook een keer een ruim 2 jarige op de trailer moeten laden,beestje had ook nog nooit in een trailer gestaan.Na 1½ uur kregen we hem met veel geduld en praten erin.Wij moesten ook van Ullicoten naar Ermelo,dus ook een behoorlijk eindje rijden.De pony is de hele weg braaf geweest,we zijn niet gestopt onderweg maar stonden wel effe in een file.Geen problemen gehad,dus TS zoals jij het wil gaan doen is perfect.Als de pony de hele tijd al rustig staat in de trailer kan je best onderweg effe stoppen lijkt me.Is de pony onrustig op de trailer,zou ik aan een stuk door rijden.
Succes.

duckiedaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:24

afgelopen weekend een jonge "groene " ijslander geladen met inderdaad een rustig kameraadje de trailer op en daarna de jonge pony ,vervolgens zijn kameraadje er weer af (kon niet anders die moest niet mee terug reizen) en gaan rijden tot onze verbazing ging dit vrijwel vlekkeloos en zonder veel stress op zijn nwe plekje langs een ander paardje in de wei gezet ter gewenning en troost en 2 uur later stond iedereeen gelukkig op de nwe lokatie! een aanrader neem een vertrouwd en ervaren paard al is het alleen maar om het jonge paard stressvrij in te laden( het is nl niet altijd een optie om t kameraadje de hele weg mee te nemen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:37

er staan meerdere pony's dus ik denk dat het wel mogelijk is om eventueel een vriendje mee te nemen op de trailer,al kan die niet meereizen. Zou dan alleen gaan om het inladen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:21

hmmm dan krijg je natuurlijk wel weer stress omdat haar vriendje weg gaat
ik weet het zo net nog niet
maar als het echt niet anders gaat dan is het een optie natuurlijk

MarloesKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:37

Hey hoi, zorg dat je goed NAAST je paard blijft als je hem er in wilt laten lopen. Loop je net iets te veel voor 'm , gaat 't niet lukken.
Trailer aan de ene kant tegen een muur of zo aan de andere kant een touw waar je eventueel wat druk langs achteren mee kan geven.
Let ook op dat er geen onrustige bewegingen te zien zijn voor je paard als je 't deurtje van voren open laat. Succes en veel plezier !