DB wel of niet bellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Re: wel of niet melden eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:38

Zal mij benieuwen, ik hoop het echt voor die shetjes.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:38

Goede beslissing genomen !!! maar daar was je zonder ons ook wel opgekomen :-)
Hopelijk komt er vlug verandering in de situatie

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:40

goed gedaan hoor. kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. En net wat je zegt de DB kan de man in ieder geval voorlichting geven dat dit een gevaarlijke en ongezonde situatie is. Hij zal het wellicht wel van hun aannemen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:26

Ik ben bang dat het in dit geval niks helpt. Ik weet over wie je het hebt, ik (en anderen) heb hem ook al een aantal keer op aan gesproken. Vorig jaar is er eentje verzopen in de sloot, wegens geen gras waar ze stonden wel gras aan de overkant. Hij "handelt" wat. Maar verzorgen, ho maar.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:30

pfff jeetje, nou hoop dat dit dan niet dezelfde is, loop al de hele dag met een rotgevoel rond, dat ik hoop dat ik het goede gedaan heb, want hier doet de db niet zo heel veel, als ik mijn hart zou volgen echt waar dan hadden ze hier al gestaan, maar dan denk ik dat ik er nu al dik 100 zou hebben hihi, want mij hart zegt heel vaak wat maar gelukkig is mijn verstand er ook nog! al is het in dit geval wel heel moeilijk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:39

Ik ben bekent in wolvega weet wie die man is en waar de pony's staan, en nee db doet heel weinig hier. Heb ik al vaker mee gemaakt. Misschien dat ze nu wel wat doen.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:41

Het ergste vind ik nog dat die man de ponys naast zijn huis heeft staan, dan zie je dat toch? Of vergis ik me daarin, want ik zou het zelf niet kunnen hoor......
en hij zei ook nog toen ik vroeg wat hij er dan voor wou hebben, dat geld voor hem niet belangrijk was eerder de goede plek, nou die hadden ze bij mij wel gehad!!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:43

Ja, klinkt bekent. Maar het blijft wel sneu voor de pony's.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:45

Ik vind het verschrikkelijk, ze waren zo mager, het vosje stond al te schommelen op zn benen zo zwak was hij.....

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:49

moeilijke situatie zeg, kan je ze wel opvangen indien nodig?
Want je zou terug kunnen bellen naar de DB morgen of overmorgen, als ze dan al zijn geweest bied je hem 100 euro voor het stel, hij hoeft dan geen controle meer over de vloer en is er van af, helaas zou het dan kunnen dat hij op de eerste de beste paardenmarkt weer 2 nieuwe veulens koopt over een tijdje en dan begint alles weer van voren af aan

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:51

ik ben bang dat mijn kans verkeken is dat ik ze van hem kan kopen, ik heb dat geld geboden en heb het idee dat als ze al bij hem komen kijken dat hij dan ook weet dat de melding bij mij wegkomt dus mij wel kan schieten heb ik het idee. Ik weet niet of eventuele buren of andere mensen ook meldingen hebben gedaan eigenlijk....

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:52

maar ik heb ook bij de dierenbescherming laten weten dat mochten ze ze daar weghalen ik ze met alle plezier op wil vangen, die twee drollen kunnen er nog wel bij....

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:09

leentje1975 schreef:
ik ben bang dat mijn kans verkeken is dat ik ze van hem kan kopen, ik heb dat geld geboden en heb het idee dat als ze al bij hem komen kijken dat hij dan ook weet dat de melding bij mij wegkomt dus mij wel kan schieten heb ik het idee. Ik weet niet of eventuele buren of andere mensen ook meldingen hebben gedaan eigenlijk....

Ik weet niet of je veel lef hebt, maar je zou toch kunnen zeggen dat je die melding hebt gedaan omdat deze manier van omgaan met dieren echt niet kan?
Je ze van hem wilde kopen en hij dit weigerde en je vervolgens de DB wel MOEST bellen omdat dit niet door de beugel kan?
Of is die man ook niet zo lief voor mensen als het er op aan komt?
Je kunt het altijd proberen, wie weet krijgt hij een fikse waarschuwing van de DB en kiest hij toch eieren voor zijn geld

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:13

nou ik heb net nog even de db gebeld omdat ik me toch heel bezorgt maak om die pony's, nou er werd me verteld dat de melding in het systeem staat, maar dat ze niet precies konden zeggen wanneer de inspecteur er tijd voor heeft maar dat dat vast wel zou lukken ergens deze maand, :-s

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:15

oh dat is heel fijn :\
kun je niet iemand anders naar die man sturen om de ponys te kopen anders?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:19

ben even een vriendin aan het porren ;-)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:26

leentje1975 schreef:
nou ik heb net nog even de db gebeld omdat ik me toch heel bezorgt maak om die pony's, nou er werd me verteld dat de melding in het systeem staat, maar dat ze niet precies konden zeggen wanneer de inspecteur er tijd voor heeft maar dat dat vast wel zou lukken ergens deze maand, :-s

ik hoop dat het hier over de maand maart gaat, dat is nog een dag...

ik zou de db weer bellen en zeggen dat dit verhaal op bokt geplaatst is omdat je in eerste instantie ook niet wist wat je nu moest ;) , bokt een van de grootste publieke forums van nederland is en dat we allemaal zo meeleven en hopen op een snel bezoek met goede afloop ;)

die kerel moet een ponyverbod, schandalig..

hesterve

Re: DB wel of niet bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:35

Goed idee garny95. Kan zo kwaad worden op mensen met dieren die er ververvolgens niet goed voor zijn! Hopelijk komt de db snel en wordt er wat aan de situatie gedaan!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:45

Naast de DB ook de AID (algemene inspectie dienst) bellen. Vervolgens de DB bellen en vragen of ze al kunnen zeggen wanneer er iemand naar de pony's gaat kijken. Als het antwoord te vaag blijft, melden dat je je ernstige zorgen maakt over de gezondheidstoestand van de pony's, vragen naar de naam van degene die je aan de telefoon hebt, en vragen of je morgen weer mag bellen om te horen of er al iemand geweest is. Morgen doe je hetzelfde. Je vraagt dan naar de persoon van vandaag. Is die er niet vertel je het hele verhaal weer. Weer de naam van de persoon aan de telefoon vragen. Overmorgen weer bellen. Vragen naar persoon 1 of persoon 2. enz enz. Gaan ze je niet aardiger van vinden, maar ze gaan de pony's dan in ieder geval ook niet vergeten.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:05

Hallo allemaal, ik zal je zeggen heb vandaag ook weer rotdag en heb gisteren echt moeite gehad om het beeld weg te krijgen, maar goed ik heb het advies opgevolgd van riagr en het aid gebeld. Na drie keer doorgeschakeld te zijn heb ik een hele begripvolle meneer getroffen, die heeft het verhaal helemaal opgeschreven, lidnr gegeven van de brief van de db (met toegevoegde machtiging ivm sponsoring) en hij zal er vandaag nog achteraan bellen met de db wanneer hun van plan zijn om te gaan kijken, is het niet binnen een paar dagen gaat hij er zelf heen, hij heeft mijn nummer opgeschreven en houd mij op de hoogte. Dus ben heel benieuwd, want het gevoel dat ik misschien nog niet genoeg doe blijft hangen. Oh ja ook heeft een vriendin van mij gisteren gebeld met hem wat hij dan voor de ponys wilde hebben met een verhaaltje eromheen en hij zou terugbellen, heeft ie tot nu tot nog niet gedaan :-(

hou jullie op de hoogte

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:10

oke had net de meneer van de AID aan de telefoon en die heeft gelijk gebeld met de LID en het blijkt dat ze vanmiddag in de agenda staan, dus ze gaan er (als er niks tussen komt want dat wordt het morgen) vanmiddag kijken. Pfff ben ik ff blij, maar hij zei ook als er iets was of het ging niet goed kon ik direct weer kontakt opnemen. Dus morgenochtend hangt leentje met de db aan de telefoon om te vragen hoe het nu gaat met de ponys en wat ze er aan gaan doen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:13

Nou dat is iig mooi! Dat ze de ponys toch niet vergeten zijn.
En vooral morgen bellen!
Hopen dat die man gewoon inziet dat dit niet langer kan, en ze dan verkoopt of er beter voor zorgt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:14

wauw top, ik hoop dat ze vandaag langsgaan.
Arme pony's.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:15

wat spannend zeg, goed dat je zo veel moeite voor die pony's doet. Ik hoop dat ze gauw 'gered' kunnen worden. succes ermee!

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:26

Ben benieuwd Leentje!
In ieder geval goed gehandeld hierop !