ervaringen met BE rijbewijs halen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: ervaringen met BE rijbewijs halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:50

We zijn vorige week gestart met oefenen, toen hebben we de paardentrailer achter de auto gezet en sturen maar. Ik heb het 15 minuen kunnen doen, toen hield de auto ermee op :+

Hmmmm... voorteken?

Ik heb morgen nog 2 uur les erbij geplakt, voor het examen nog 1.5 uur les en dan moet het maar gaan gebeuren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:56

ik heb samen met mijn vader achteruit rondjes om de fabriek gereden :+ om het sturen er een beetje in te krijgen :)
Uiteindelijk ging ik 4 dagen na het ophalen van mijn nieuwe rijbewijs op pad met de trailer en moest die even mee naar huis ivm het terugbrengen en toen kreeg ik dit in 1 keer voor elkaar :D
Afbeelding

Kaatje_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:36

Heb inmiddels m'n eerste 3 lesuren erop zitten, volgende week heb ik de andere 3 lesuren + examen.
Nu vind ik het "spiegelen" tijdens het rijden het lastigst, dit moet vaak en veel, maar ik oefen het nu met naar 't werk rijden (zonder aanhanger) *D . Kan iemand me uitleggen hoe ik moet spiegelen bij een rotonde? B.v. bij 3/4 rond, of bij 1/2 rond? (Maakt verschil uit denk ik, omdat je bij de eerste richting naar links dient aan te geven voor de rotonde, en bij no 2 niet). Helaas vind ik dit niet in m'n theorie-boekje.
Weet iemand het (nog?). Dan kan ik het de komende week nog wat oefenen, ipv er pas 3 uur voor 't examen mee te beginnen...
Groetjes Kaatje

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:03

Ik ben 2 keer gezakt door de zenuwen. Tijdens het lessen ging het rijden super, maar tijdens het examen wist ik het echt allemaal niet meer. Dus ik heb toen de pogingen daarna van te voren 2 uur les gehad en daarna op examen met een pilletje van de dokter en de 3e keer was scheepsrecht. Ik zou dus gewoon nog een les boeken voor je examen en dan hopen dat je het haalt.

Kaatje_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:37

Heeej allemaal,
Heb vandaag m'n 3 uurtjes les + examen gehad, en ben geslaagd. *\o/* :)) *\o/*
groetjes Kaatje
Kaatje_Bee schreef:
Heb inmiddels m'n eerste 3 lesuren erop zitten, volgende week heb ik de andere 3 lesuren + examen.
Nu vind ik het "spiegelen" tijdens het rijden het lastigst, dit moet vaak en veel, maar ik oefen het nu met naar 't werk rijden (zonder aanhanger) *D . Kan iemand me uitleggen hoe ik moet spiegelen bij een rotonde? B.v. bij 3/4 rond, of bij 1/2 rond? (Maakt verschil uit denk ik, omdat je bij de eerste richting naar links dient aan te geven voor de rotonde, en bij no 2 niet). Helaas vind ik dit niet in m'n theorie-boekje.
Weet iemand het (nog?). Dan kan ik het de komende week nog wat oefenen, ipv er pas 3 uur voor 't examen mee te beginnen...
Groetjes Kaatje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:09

Da's mooi, weer een zorg minder. Gefeliciteerd.
Veel reisplezier met paard.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:14

marjolein__ schreef:
ik heb mijn dagopleiding ook in 2-en gedeeld. 1e dag 3 uur en volgende ochtend weer 3 uur + examen erachter aan. Is mij goed bevallen. Denk dat als ik 6 uur achter elkaar had gelesd ik kapot was geweest want is best inspannend allemaal.

Zo heb ik het ook gedaan! Maar dan zat er bij mij ook nog een weekend tussen dus vrijdag 3 uur en maandag 3 uur + examen.
Heb het in 1 keer gehaald terwijl ik in het begin nog een foutje maakte maar voor de rest ging het wel prima, ook het keren en achteruit rijden met de aanhanger ging goed. Denk dat ze sowieso iets minder streng zijn als bij het B examen.

Kaatje_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:04

Pebblesther schreef:
marjolein__ schreef:
ik heb mijn dagopleiding ook in 2-en gedeeld. 1e dag 3 uur en volgende ochtend weer 3 uur + examen erachter aan. Is mij goed bevallen. Denk dat als ik 6 uur achter elkaar had gelesd ik kapot was geweest want is best inspannend allemaal.

Zo heb ik het ook gedaan! Maar dan zat er bij mij ook nog een weekend tussen dus vrijdag 3 uur en maandag 3 uur + examen.
Heb het in 1 keer gehaald terwijl ik in het begin nog een foutje maakte maar voor de rest ging het wel prima, ook het keren en achteruit rijden met de aanhanger ging goed. Denk dat ze sowieso iets minder streng zijn als bij het B examen.

Was inderdaad ook erg blij m'n lessen in 2 blokken van elk 3 uur te hebben gedaan, dan gaf me in de tussenliggende week nog de kans om met het spiegelen weer goed eigen te maken (en dat kan ook prima als je zonder aanhanger gewoon naar je werk oid rijdt!).
Ik had een erg rare examinator die het examen doorspekte met commentaar, en dan het liefst over dingen waar ik niks aan kon doen (zoals de positie en grootte van de instructeurs-spiegels waar ik soms even voor naar voren moest komen om alles achter die spiegel ook te zien) en tussendoor tegen de instructeur een verhaal begon over z'n illegale vriendin die het land binnenkort uitmoest, hij ging nu maar alvast weer een andere zoeken. Dat wil ik toch niet weten. :n Later ging het over mijn chinese sterrenbeeld... (Ieeeeh, nee, ik ben niet vacant!!!).
Maar: ook met zo'n rare vogel als examinator kun je dus toch slagen :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:49

Whahaha, dat is raar zeg. Nouja hij heeft je in ieder geval laten slagen en daar gaat het om. Wat hij met zijn illegale vriendinnen doet moet ie zelf maar weten :=